Thuis laadpaal en belastingdienst

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
OGA244
8th Gear member

als de aansluiting in je huis die permanente 13A afname aankan vast wel
RichieB
6th Gear member

daaldijk schreef:ik vind zo'n wandbox nogal duur, minimaal 900 euri. Maar waarvoor nu eigenlijk?
Als je een wandbox neemt met vaste kabel dan is dat vele malen handiger dan steeds een losse kabel uit je auto/huis te moeten halen. Bovendien kan je met 16A laden ipv max 13A met de mode 2 kabel.
Maar vervolgens lees ik dat er normaal gesproken nog iets van een regelaar moet zijn. In het snoer dat je in het gewone stopcontact steekt zit zo'n box in het snoer, maar in een snoer met 2x mennekes niet. Die hoor je in een laadbox te steken. Gaat dat dan goed als je die rechtstreeks in het mennekes-stopcontact steekt zonder een regelkast er tussen?
Nee, dat gaat zeker niet werken. De Mennekes stekker geeft naast de fasen voor de laadstroom ook communicatie door tussen de auto en de laadbox. Zonder de juiste communicatie gaat de auto niet laden. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
daaldijk
2nd Gear member

Kijk, dat geeft wel duidelijkheid, heel erg bedankt.

Ik vond de Home charger c22 (zie http://www.mennekes.de/nl/131.html?asim ... Id=7004250) wel mooi en eenvoudig maar toen ik even ging zoeken naar wat dat kost schrok ik wel. Inderdaad, handig om een vaste kabel te hebben hangen, maar of ik daarvoor zo veel geld over heb....dan maar gewoon een stopcontact met het standaard snoer en wat langer wachten voor laden.
Of is er iemand die daar nog goede ideeën over heeft?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC90 T8
BMW 330 cabriolet
ferretje
4th Gear member

Ik heb een EV-box met vaste kabel. De kabel is zo'n spiraalkabel als vroeger aan de telefoon.

Daardoor hangt de kabel altijd los van de grond en wordt-ie niet vies. En blij
ven mijn handen dus ook schoon. Uitgerekt heb ik een bereik van ruim 4 meter. Met de stekker in de ev box hangt hij net vrij van de grond....
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”