V60 PIH - Fiscaal
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33118
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Maar ik zie nergens vanaf wanneer en houden ze nog wel ergens rekening mee, accu gewicht enzo?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
- Locatie: Heerhugowaard
Dat zal de komende tijd worden uitgewerkt. Ik zou het wel eerlijk vinden als er een soort korting/subsidie komt op de stroomkosten die voor EV gebruikt worden. Stimuleer het rijden op elektra. Brandstof kosten 2% omhoog, elektra kosten voor EV met 10% naar beneden.
Mooi GROEN is niet lelijk.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40865
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Hoe wil je dat registreren Jeroen?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
- Locatie: Heerhugowaard
Ik heb nu ook al een aparte groep met een aparte meter anders kan ik het niet als zakelijke kosten rekenen. De laadpalen buiten lopen via abonnementen dus volgens mij ook goed te registreren.
Mooi GROEN is niet lelijk.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40865
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ja, dan kan het. Maar wanneer je geen aparte meter hebt zou je die moeten laten aanleggen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Op VWE staat (nu nog) het volgende:Paul schreef:Maar ik zie nergens vanaf wanneer en houden ze nog wel ergens rekening mee, accu gewicht enzo?
"Bij hybride voertuigen is het toegestaan om hier het ledig voertuiggewicht te verminderen met het gewicht van de accu's. Dit gewicht wordt vastgesteld in overleg met de belastingdienst en is bij hen op te vragen."
Klik hier en daarna op tab "Kosten en belasting"
http://publiek.vwe.nl/KentekenInformati ... n=1-sht-45#
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
- Locatie: Heerhugowaard
Ik denk dat 99% procent van de EV of plug-ins auto's van de zaak zijn (eigen zaak of leasemaatschappij) en die zullen nu al op 1 of andere manier moeten aantonen hoeveel KWh naar de auto is gegaan. Als je voor de KWh bepaalde heffingen laat vervallen of extra aftrek geeft gaat het voordeel naar het gebruik. Straks gaan we MRB betalen dus moeten we voor ons gevoel maar veel km's maken omdat de vaste kosten toch al betaald zijn. Ik ben van belast het gebruik niet het bezit.
Een goedgekeurde meter heb je al vanaf ong 40 euro en is binnen een half uur aangelegd.
Een goedgekeurde meter heb je al vanaf ong 40 euro en is binnen een half uur aangelegd.
Mooi GROEN is niet lelijk.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 03.07.2013 - 22:47
Is niet wat ik lees:Autozoeker schreef:Zucht maak je borst maar nat![]()
Gaat de pih rijder z'n 4k kosten over 2 jaar. Had ik leukere dingen voor kunnen doen.
http://nos.nl/artikel/561369-belangrijk ... koord.html- Wegenbelasting ook voor zuinige auto's
- Minder subsidies bedrijfsleven (110 miljoen)
http://issuu.com/pimvandendool/docs/beg ... 44/5196214
Hier staat volgens mij alleen dat MRB verlaging niet doorgaat en dat in 2015 co2 grenzen worden aangescherpt..
Volvo V60 D6
Volvo 164 1973
Volvo 164 1972
Volvo 164 1973
Volvo 164 1972
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
- Locatie: Heerhugowaard
Wat hield de MRB verlaging dan precies in?
Mooi GROEN is niet lelijk.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Het staat wel bij lastenverzwaring en brengt 250 miljoen op, dus reken maar dat het niet goed uitpakt voor ons...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33118
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Het lijkt er inderdaad niet te staan in de teksten van de kamer. En blijkbaar hadden ze eerst bedacht dat de wegenbelasting omlaag zou gaan, dat gaat nu niet door.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:31
zo lees ik het ook. En terecht, je kunt niet iedereen voorhouden dat ze t/m 2015 wegenbelasting vrij kunnen rijden en dan halverwege de wedstrijd de spelregels veranderen. Dat heet geloof ik onbehoorlijk bestuur.Paul schreef:Het lijkt er inderdaad niet te staan in de teksten van de kamer. En blijkbaar hadden ze eerst bedacht dat de wegenbelasting omlaag zou gaan, dat gaat nu niet door.
Dat een geplande verlaging niet doorgaat is begrijpelijk. Wel weer k** voor de autoverkopen, trouwens, in combinatie met verhoging BPM.
XC90 T8
BMW 330 cabriolet
BMW 330 cabriolet
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03.07.2013 - 22:56
We betalen dus wel 2k per jaar vanaf komend jaar.
Met prinsjesdag was dit het verhaal:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -2014.html
Zoek in het document op "motorrijtuigen"
Kortom er werd een stijging van ruim 200 miljoen al verwacht vanwege afschaffen voor auto's met een uitstoot tussen 50 en 95 gram.
Het enige wat overblijft en nu ook vervalt is die voor plugins.
Met prinsjesdag was dit het verhaal:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -2014.html
Zoek in het document op "motorrijtuigen"
Kortom er werd een stijging van ruim 200 miljoen al verwacht vanwege afschaffen voor auto's met een uitstoot tussen 50 en 95 gram.
Het enige wat overblijft en nu ook vervalt is die voor plugins.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57
dit is op 4-10-2013 gepost op de site van de belastingdienst:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nuari_2014
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nuari_2014
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
@Pih60 dat is natuurlijk nog van voor het akkoord.
van:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11698/Ka ... oord.dhtml
van:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11698/Ka ... oord.dhtml
Juist, de plugins, en volledige elektrische wagens gaan gewoon mrb betalen.Autorijders
Het versleten cliché dat de auto de melkkoe is van de minister van Financiën valt weer te beluisteren bij automobilistenclubs als ANWB, RAI en Bovag. Zeer zuinige auto's zouden aanvankelijk geen wegenbelasting betalen. Dat gaat niet door en dat levert de schatkist 250 miljoen euro op. Daar komt in 2015 nog 200 miljoen bij doordat auto's aan nog strengere eisen rondom uitstoot moeten voldoen om een verlaging van de aanschafbelasting BPM te krijgen. 'En dan blijven de accijnsverhogingen op diesel en lpg gewoon staan', jammert de branche.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57
even verder gelezen; in de brief die naar de kamer gestuurd is staat:
MRB
De geplande verlaging van de MRB vervalt.
Aanscherpen CO2-grenzen BPM
In de BPM worden vanaf 2015 de CO2 grenzen verder aangescherpt. De opbrengst van deze verdere aanscherping van de CO2 grenzen in de belastingwetgeving bedraagt 200 mln.
Ik zie dus nergens staan dat de MRB niet 0% zou blijven
MRB
De geplande verlaging van de MRB vervalt.
Aanscherpen CO2-grenzen BPM
In de BPM worden vanaf 2015 de CO2 grenzen verder aangescherpt. De opbrengst van deze verdere aanscherping van de CO2 grenzen in de belastingwetgeving bedraagt 200 mln.
Ik zie dus nergens staan dat de MRB niet 0% zou blijven
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
ik ook niet, maar de NOS en nu de volkskrant rapporteren het. Ik denk dat het encoded zit in "geplande verlaging van de MRB vervalt". Wij kregen aanvankelijk vrijstelling tot 2016. Dat gaat dus niet meer door (in de lijn met wat knakworst zegt)
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Regeling Nihiltarief zeer zuinige auto’s
Beschrijving: In de motorrijtuigenbelasting geldt in 2009 voor zeer
zuinige auto’s (CO
-uitstoot dieselauto’s maximaal 95
gram en CO
2
2
-uitstoot overige auto’s maximaal 110
gram) een kwarttarief. Vanaf 1 januari 2010 geldt voor
deze auto’s een nihiltarief. Dit nihiltarief vervalt per
1 januari 2014. Per 1 januari 2014 geldt er voor auto’s
met een CO
-uitsoot die niet hoger is dan 50 gram per
km een nihiltarief. Deze tijdelijke maatregel loopt tot
1 januari 2016.
2
Doelstelling: Bevorderen van het gebruik van milieuvriendelijke
motorrijtuigen.
Ministerie: I&M
Evaluatie: Onderzoek fiscale stimulering van (zeer) zuinige auto’s,
Ecorys B.V., 2011, Kamerstuk
32 800, nr. 1
Ik lees dat het tot 1-1-2016 vrijgesteld is
Beschrijving: In de motorrijtuigenbelasting geldt in 2009 voor zeer
zuinige auto’s (CO
-uitstoot dieselauto’s maximaal 95
gram en CO
2
2
-uitstoot overige auto’s maximaal 110
gram) een kwarttarief. Vanaf 1 januari 2010 geldt voor
deze auto’s een nihiltarief. Dit nihiltarief vervalt per
1 januari 2014. Per 1 januari 2014 geldt er voor auto’s
met een CO
-uitsoot die niet hoger is dan 50 gram per
km een nihiltarief. Deze tijdelijke maatregel loopt tot
1 januari 2016.
2
Doelstelling: Bevorderen van het gebruik van milieuvriendelijke
motorrijtuigen.
Ministerie: I&M
Evaluatie: Onderzoek fiscale stimulering van (zeer) zuinige auto’s,
Ecorys B.V., 2011, Kamerstuk
32 800, nr. 1
Ik lees dat het tot 1-1-2016 vrijgesteld is
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
bron: http://www.automotive-online.nl/home/11 ... _boos.htmlDe overheid toont zich weer eens onbetrouwbaar, vinden de brancheverenigingen. Huyskens: "We hadden immers de autofiscaliteiten tot en met 2015 afgesproken, met daarin een compensatie voor het wegvallen van de mrb op zeer zuinige auto's. Ook de CO2-grenzen waren daarin vastgelegd. Aan beide wordt nu getornd, want de bpm-verhoging zal waarschijnlijk via het verhogen van de CO2-grenzen verlopen. En de mrb-compensatie, waarvan de vorm nog zou worden besproken, is afgeschaft. Deze maatregelen zijn onacceptabel."
bron: http://www.autokopen.nl/autonieuws/2013 ... ngsakkoordUit de Budgettaire Afspraken blijkt dat de overeengekomen lastenverlichtingen komend jaar voor een kwart (250 miljoen euro van circa een miljard aan ombuigingen) worden gefinancierd door het schrappen van vrijstelling van mrb (wegenbelasting) voor zeer zuinige auto's. Deze lastenverzwaring voor automobilisten is structureel ingeboekt en geldt dus ook voor de jaren 2015 tot en met 2018.
Dus we hadden vrijstelling tot 2016 en het mislopen van die inkomsten zouden door andere maatregelen worden gecompenseerd. De compensatie is geschrapt en waarschijnlijk ook de mrb vrijstelling omdat het netto geld op moet brengen. Denk dat alle puzzelstukjes op hun plek vallen. Even wachten op de uitgewerkte details...