Isofix op 2.0T 2003?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
whitehouse
2nd Gear member
Contacteer:

Heeft de V40 2.0T 2003 standaard een isofix aansluiting?
Jers3n
5th Gear member

Bij mijn weten niet, was een optie. Kan nog zijn dat het onderdeel was van de Family-line, maar het zat iig. niet op onze V40. Ik heb de adapters zelf (in 2007) zelf gemonteerd, dat is erg eenvoudig. Isofix adapters voor de V40 classic aanschaffen is dat niet meer, vermoed ik.

Wellicht loont het om bij een demontage bedrijf te informeren.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
whitehouse
2nd Gear member
Contacteer:

waarom heb je daarvoor gekozen ipv gewoon de seatbelts door de easyfix te halen?
Jers3n
5th Gear member

Goeie vraag eigenlijk. Omdat het stoeltje/de basis met Isofix echt aan de auto vast zit gaf dat (cq. geeft dat nog steeds) toch een veiliger en stabieler gevoel. Alle autostoeltjes die wij in onze auto hebben (gehad) zijn overigens Isofix stoeltjes. Bij bevestigen met gordel bepaalt de kracht van de plaatser min of meer hoe vast het zit. En omdat we ook de mogelijkheid voor het gebruik van de Isofix bevestiging in een andere/volgende auto open wilden houden, hebben we toen dus een basis mèt Isofix aangeschaft hadden. Die adapters kostten daarna ook de hoofdprijs niet meer, en de poot zit met Isofix net ff meer naar achteren wat de werking van de whips-stoelen ten goede zou moeten komen (en de rug van de persoon voor de basis) in geval van een aanrijding.
Ik/wij vinden het een uitermate prettig systeem en vinden het gemak van het inklikken en snel uitnemen van de maxicosy ruimschoots opwegen tegen de meer prijs. (Eigenlijk 'vonden' we dat, spruit 2, vier jaar jonger dan nr.1, zit nu net in het volgende autostoeltje).

Maar waar ik wel een beetje spijt van heb is dat ik die adapters natuurlijk uit de V40 had moeten halen, daar had ik voor een schappelijk prijsje vast nog wel iemand blij mee kunnen maken....
En de verwijderde scharnieren/bevestigingspunten van de achterbankleuning heb ik nog steeds in de berging liggen....
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
whitehouse
2nd Gear member
Contacteer:

zoiets zat ik ook te denken..
in mijn volvo V40 2003 zit dus geen isofix-aansluitpunt(en). ze bestaan dus wel voor deze V40 en zijn ergens los te krijgen?
whitehouse
2nd Gear member
Contacteer:

wat moet ik dan 'aanschaffen' (of zoeken) om mijn isofix zitje te kunnen bevestigen?
eouwehand
2nd Gear member

De montagesetjes zijn voor links en recht afzonderlijk bestelbaar en redelijk goed zelf te installeren. Ik heb ze uiteindelijk in 2011 in België besteld, omdat ze in Nederland nergens meer te krijgen zijn. Wellicht dat ze nu in België ook uitverkocht zijn.
Als je wilt kan ik wel uitzoeken waar ik ze heb bestelt.
V40 Europa Nordic 1.9D 115 pk 2003
Jers3n
5th Gear member

whitehouse schreef:zoiets zat ik ook te denken..
in mijn volvo V40 2003 zit dus geen isofix-aansluitpunt(en). ze bestaan dus wel voor deze V40 en zijn ergens los te krijgen?
Als er in de spleet tussen zitting en rugleuning tov de twee buitenste zitplaatsen achter geen metalen beugeltjes zitten/te vinden zijn zit er inderdaad niet op.

Zoals Ouwehand al aangeeft was er (toen, in 2008) voor links en rechts een afzonderlijk (en afwijkend) setje bij de dealer te bestellen. Partnr. weet ik niet (meer), prijs was meen ik iets van €30 per set, maar ook ik heb al eerder begepen dat ze in NL niet meer te bestellen zijn. Vandaar mijn opmerking over demontage bedrijven, maar wellicht is de BE-route ook een optie. (Tweede hands is op zich prima, maar je wil natuurlijk ook zeker weten dat ze 100% oké zijn).

Qua samenstelling, zo uit mijn hoofd, bestaat de set voor het smalle neerklapbare deel uit 2 vervangende scharnier punten (rugleuning) met een iets grotere basis en elk aan de binnenzijde het betreffende beugeltje en extra boutgat. Voor het brede deel is het een losse basisplaat met beugel en 3 boutgaten (bevestiging is voorbereid in auto) en 1 vervangend scharnierpunt (portierzijde, ook met extra gat en beugel).
Alle bestigingsmiddelen (extra bouten) zitten erbij, en ik meen ook een installatie instructie (zal nog eens kijken of due nog bij de 'oude' scharnieren zit). Installatie is niet moeilijk, al lukte het mij aan een zijde enkel in omgekeerde volgorde dan gedacht/eerste getracht.

Hopelijk lukt het je nog de setjes te bemachtigen!
Jers3n
5th Gear member

@NJ8, Helaas zijn dat enkel de kunstof geleiders (volgens mij 'officieel' een V70N assecoire) die het bevestigen (zouden moeten) vergemakkelijken. Die hebben wij ook (gehad) voor in de XC. Het insteken van de Isofix is dan wat inderdaad makkelijker, maar omdat de kunststof geleider weer in de weg zit bij het goed vast duwen van een stoeltje of basis gebruiken wij ze niet meer. Het ding komt bij de XC klem te zitten tussen chassis/carrosserie en stoeltje waardoor hij verbuigt en beschadigd (en uiteindelijk kapot gaat) wat het aanbrengen weer lastig wordt maakt.
NJ8
4th Gear member

nee, Jers3n! Ik heb ze ook besteld. Stalen beugel zit er bij.

1 ISOFIX Befestigung
1 ISOFIX Führungshilfe
1 Montageanleitung

Kan de verkoper dus ook aanraden hier.
Jers3n
5th Gear member

Zo dan, ik heb ff in de berging gekeken en naast de originele verpakking, met partnr.'s, zitten er ook nog de installatie instructies bij. (Kan er nog wel een foto/scan van maken indien gewenst)

Partnr.'s zijn:
Achterbank rechterzijde (smalle deel), nr 30618404 (bijbehorende installatie instructie nr. 30618405)
Linker achterbank (brede deel), nr 30623075 (bijbehorende installatie instructie nr. 30623076)

Let wel even op dat er voor oudere bouwjaren (Phase I) in ieder geval voor 1 zijde ander nummers zijn!

En om mijn eerde post aan te vullen, bij het brede deel komt en extra basisplaat (met het beugeltje) onder de gordel- en gespbevestiging te zitten. Waar de gordel van de middelste zitplaats vast zit dus.

@NJ8, excuus, niet genoeg gelezen en teveel naar't plaatje gekeken. En de geleider staat op de VOLVO-site ook een V40 assecoire.
whitehouse
2nd Gear member
Contacteer:

@Jrs3n: begrijp ik het goed en heb je dus de complete set te koop?
(en wie kan mij 100% bevestigen dat deze set op mijn V40 2.0T 2003 staat?)
NJ8
4th Gear member

Er staat duidelijk in de advertentie dat het pas. Anders bel of mail ze (autohaus merten = volvodealer) even.
het is echt geen rocketscience dit klusje.
Anders even bellen met de meest dichtstbijzijnde volvodealer en daar even vragen of ze het kunnen leveren, toch?
Jers3n
5th Gear member

whitehouse schreef:@Jrs3n: begrijp ik het goed en heb je dus de complete set te koop?
(en wie kan mij 100% bevestigen dat deze set op mijn V40 2.0T 2003 staat?)
nee, ik heb enkel nog de originele NIET Isofix delen liggen die uit de V40 zijn gekomen na de Isofix installatie. (En die heb ik dan weer bewaard, samen met de handleidingen, in de plastic zakjes (met stickers etc) waar de Isofix-setjes in geleverd zijn)

De door mij genoemde partnr.'s passen 100% op jou V40 uit 2003, ik heb die nl zelf in onze toenmalige 2003 V40 gemonteerd.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”