toppertje schreef:maar het is nog helemaal geen winter..... ](*,)
Gelukkig niet!
Mijn vrouw loopt veel nacht/middag diensten.
Op dit moment is het 's nachts zo'n vijf graden,vorige week hadden we in het oosten al de nachtvorst te pakken.
Ik ben graag voorbereid,maar ze zitten er ook omomdat de zomerbanden gecupt zijn.
Herkenbaar, draai zelf ook onregelmatige diensten en als straks de eerste sneeuw valt merk je hoe weinig er nog voorbereid is.
Zelf de auto nog op zomerbanden staan, maar zorg er altijd voor dat ik ook de eerste sneeuw of echt koude dagen voor ben.
Weinig zin om dik ingepakt de S60 op de krik te moeten zetten en dan wielen te wisselen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Zelf rijd ik op de michelin Premacy HP in de zomer en Vredestein Snowtrac 3.
Over beide banden ben ik zeer tevreden, toch ga ik als de zomerbanden op zijn (en dat zijn de voorbanden al bijna) over op vredestein. Vredestein vind ik gewoon een erg prettig merk qua banden.
Bij Michelin heb ik meerdere malen de ervaring gehad dat ze op nat wegdek toch wel erg snel grip verliezen.
Bridgestone turanza's heb ik ook nog gehad, vond ik ook een prettige band.
De conti's komen vaak ook erg goed uit de zomerbandentest, deze zaten op mijn S60 toen ik hem kocht. Persoonlijk vind ik dit erg slappe banden. Je hebt wel grip, maar je voelt de auto in de bocht gewoon over de wangen rollen.
Bij de bandenboer werd ook duidelijk dat de wangen van conti's erg soepel/slap zijn (met de hand plat te duwen), terwijl die van mijn michelin banden juist stug zijn.
B-merken heb ik op mijn eerste auto ook geprobeerd.
Maar daarvan blijkt vooral de levensduur kort. Dit kan ik niet hebben want dan kost het me twee sets banden per jaar.
Op de Peugeot 106 (niet meer in bezit) van mijn vriendin hebben we ook Meteors en andere budget banden geprobeerd, maar allemaal binnen een jaar kaal op de vooras, en gewoon 0,0 grip met regen. (Dat bij amper 6000km per jaar)
Uiteindelijk zijn daar rondom Dunlops op gekomen. Na een jaar rijden zat daar nog praktisch het hele profiel op (ruim 7mm) en met nat wegdek hoefde je geen doodsangsten meer uit te staan.
Ik ga nu dus alleen nog maar voor een A merk, vredestein bridgestone of michelin, en dan met name de sportievere band met versterkte wangen.
jee-bee schreef:Ik ben ook aan het kijken naar nieuw winterrubber. De Nokian is inderdaad interessant. Komt ook bij de Adac goed uit de test. Heeft iemand toevallig ervaring met merken zoals Falken en Kumho?
Ik had op mij Audi ook winterbanden van Falken en die bevielen eigenlijk prima, maar echt winter heb ik er niet mee gezien...
ik heb met falken mindere ervaring,vind het een band met zomers karakter(hs439) en als er dan sneeuw ligt is de grip matig. kumho heeft mijn zwager en bevalt hem goed.
ik heb begin dit seizoen Yokohama w-drive onder mijn 850 gehad en is ook een waanzinnig fijne winterband.
ik heb nu voor de v70 Bridgestone blizzak lm32-s besteld,was 2e in de adac test 2013.
met nokian heb ik goede ervaring onder de xc90 maar hoor om mij heen dat het een herrieschopper is.....
Ik rij in de winter op Kumho I'zen KW27, bevalt wel goed. Slijtage is minimaal en afgelopen winter ook geen rare momenten gehad. Zijn constant.
In de zomer rij ik op dunlop sp sportmaxx. Geweldige band qua grip, ook mijn broertje met zijn vectra gts 3.2 v6 is er erg blij mee. Op de Volvo vind ik ze wel veel lawaai maken, had ik op de Mercedes geen last van en mn broertje ook niet.
De volgende zomerbanden worden denk ik de michelin pilot supersport. Hoor daar eigenlijk alleen goede verhalen over, maar zijn wel duur.