Dag heren, en dames uiteraard.
Vanmorgen onderweg naar Charleroi, zo'n 145 km bij mij vandaan ging halverwege het Engine Check lampje branden.
Nu liep de auto al wat onregelmatig stationair, alsof ie op 5 cilinders liep, de laatste 2 dagen.
Volvo is lopen blijven, dus doorgereden naar Charleroi.
Daar mijn vriendin op het vliegveld afgezet, ze gaat tot zaterdagochtend naar haar ouders in Hongarije.
Bij het eerste beste tankstation daarna gestopt, en met mijn ouwe trouwe Nokia gezocht hoe ik de foutcodes moest uitlezen, maar snel was anders.
Dus terug naar huis gereden, 145 km, max 140 gereden.
Thuis aangekomen auto uitgelezen op kastje A2, volgende codes:
232 Speedometer signal missing
233 Incorrect speedometer signal
Raar dat ze in deze volgorde verschenen vond ik, maar goed.
Wat ga ik daar nu aan doen?
Zonder bla-bla: 75km gereden, Engine Check ging aan, 220 km later uitgelezen, volgende codes gevonden:
232 Speedometer signal missing
233 Incorrect speedometer signal
Help?!
960, 2.5, 1994(model95), LPG, AUT, Engine Check + codes
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Is dat niet te makkelijk?
Doppensetje, basis-kennis, en sleutel-gevoel heb ik wel, en zo moeilijk zijn die 960's volgens mij niet.
Heb nu alleen geen idee waar te zoeken.
Ok, ik ben ook makkelijk met om hulp vragen, maar met de op google gevonden info over deze foutcodes kom ik niet veel verder.
Veel resultaten sturen me naar onbeantwoorde topics op forums in alle talen.
Doppensetje, basis-kennis, en sleutel-gevoel heb ik wel, en zo moeilijk zijn die 960's volgens mij niet.
Heb nu alleen geen idee waar te zoeken.
Ok, ik ben ook makkelijk met om hulp vragen, maar met de op google gevonden info over deze foutcodes kom ik niet veel verder.
Veel resultaten sturen me naar onbeantwoorde topics op forums in alle talen.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Een 960 is moeilijker dan je denkt,maar ok.
Die foutcodes hebben ook niks te maken met het lopen op 5 cilinders.
Heeft te maken met het snelheids signaal.
Bij de dealer uitlezen geeft meer kans om de juiste storing en het onderdeel te vinden met betrekking tot de storing.
Die foutcodes hebben ook niks te maken met het lopen op 5 cilinders.
Heeft te maken met het snelheids signaal.
Bij de dealer uitlezen geeft meer kans om de juiste storing en het onderdeel te vinden met betrekking tot de storing.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01
De snelheidsopnemer zit in het differentieel en is verbonden met het instrumentenpaneel. Vanaf het instrumentenpaneel gaat een draadje naar de versnellingsbak. De snelheidsopnemer moet een pulsvormig signaal afgeven. De versnellingsbak is gevoeliger voor een goed signaal als de snelheidsmeter in het instrumentenpaneel. Het kan dus zijn dat de snelheidsopnemer geen goed signaal meer afgeeft en de snelheidsmeter goed blijft aanwijzen. De versnellingsbak staat nu in noodloop vandaar het lampje. Als je het zelf wil proberen op te lossen dan zou ik beginnen met een andere snelheidsopnemer te monteren.
Een uitgebreid verhaal over de versnellingsbak en storingscodes en storingen oplossen staat in het groene boekje TP31710-2. Dit boekje staat op de Volvo OTP DVD.
De slechte stationairloop heeft er inderdaad niets mee te maken.
Piet
Een uitgebreid verhaal over de versnellingsbak en storingscodes en storingen oplossen staat in het groene boekje TP31710-2. Dit boekje staat op de Volvo OTP DVD.
De slechte stationairloop heeft er inderdaad niets mee te maken.
Piet
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
De foutcodes zijn gereset, dit heeft het lampje in ieder geval weg gelaten..
Bij starten loopt de auto goed, na een stukje rijden, loopt ie stationair wat laag in de toeren.
Op LPG en op benzine doet ie dat, warm, koud, allemaal hetzelfde.
Onder de kap sist het bij de inlaat, vrij hard, veranderd echter niet bij gas geven.
Ik ga met die info morgen bij daglicht eens wat verder kijken.
Loshalen van alle delen vanaf luchtfilter tot gasklep, nakijken, reinigen misschien.
Ben nog een beetje stug in dat uitlezen, vooral omdat er na het resetten geen codes meer terug zijn gekomen.
Misschien sta ik eind van de week toch bij Volvo, of vroeg volgende week, gezien ik hem zaterdag niet kan missen, heb dan weer een ritje Charleroi voor de boeg.
Bij starten loopt de auto goed, na een stukje rijden, loopt ie stationair wat laag in de toeren.
Op LPG en op benzine doet ie dat, warm, koud, allemaal hetzelfde.
Onder de kap sist het bij de inlaat, vrij hard, veranderd echter niet bij gas geven.
Ik ga met die info morgen bij daglicht eens wat verder kijken.
Loshalen van alle delen vanaf luchtfilter tot gasklep, nakijken, reinigen misschien.
Ben nog een beetje stug in dat uitlezen, vooral omdat er na het resetten geen codes meer terug zijn gekomen.
Misschien sta ik eind van de week toch bij Volvo, of vroeg volgende week, gezien ik hem zaterdag niet kan missen, heb dan weer een ritje Charleroi voor de boeg.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -