Ik wil misschien ook xenon in de auto gaan monteren, alleen de vraag is welke xenon.
Ik heb ooit eens een leenauto mee gekregen (toyota prius full option 2012) die ook voorzien was van xenon verlichting. Deze kleur was spierwit en mijn zicht was super!
Nu is mijn vraag, wat voor xenon verlichting zit er nu origineel uit de fabriek in zo'n auto?
Af en toe zie ik wel eens van die golfjes of ander gepimpte auto's die voorzien zijn van zelfkit xenon verlichting alleen die zien er niet uit. Het is verschil is erg duidelijk tussen zelf kitjes en originele uit de fabriek gemonteerde xenon verlichting, wat is hier het verschil, merk?
Xenon verlichting
- volvo-s40
- 4th Gear member
Zijn je reflectoren ook nog goed ?
Hier zit namelijk heel veel verschil in.
Volvo heeft fabriekaf Xenon koplampen geleverd, de reflector was hier ook voor gemaakt.
Bouw je dit achteraf in, heb je kans dat je op ten duur verstrooid licht krijgt, met als gevolg, afkeur van je auto.
Hier zit namelijk heel veel verschil in.
Volvo heeft fabriekaf Xenon koplampen geleverd, de reflector was hier ook voor gemaakt.
Bouw je dit achteraf in, heb je kans dat je op ten duur verstrooid licht krijgt, met als gevolg, afkeur van je auto.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
-
- 5th Gear member
4300k
Osram D2R
Osram D2R
- NavyTr1gger
- 2nd Gear member
Je heb ook vershillende soorten lampen. Als je kijkt in je gloeilamp die je nu heb zit er een schaaltje in die je licht omhoog reflecteerd. Die zijn er ook voor xenon.
Zal de site is zoeken waar je die kan kopen. als je geen lens heb maar normale koplamp kunnen deze ook.
wordt vervolgd!
Zal de site is zoeken waar je die kan kopen. als je geen lens heb maar normale koplamp kunnen deze ook.
wordt vervolgd!
Volvo S60 2.4d 163pk '09
Volvo S40 1.8 90Kw '99
Handig zijn is een gave...
Volvo S40 1.8 90Kw '99
-
- 5th Gear member
Huh? Er zit bij xenon toch een 'schaal' voor de lamp (niet op / in de lamp)
- NavyTr1gger
- 2nd Gear member
In het glas zit onder je dimlicht gloeispiraaltje een schaaltje, die werpt het licht tegen de bovenkant van je lamp, waardoor het naar beneden schijnt.
als je dus geen lens koplampen heb (kattenoog) maar normaal heb je D2R xenon lampen nodig. die schijnen ook omhoog door een schaaltje/ spiegeltje en dan werpt je lamp het naar beneden.
Dit is een D2R

dit is een normale xenon voor lens koplampen:

als je dus geen lens koplampen heb (kattenoog) maar normaal heb je D2R xenon lampen nodig. die schijnen ook omhoog door een schaaltje/ spiegeltje en dan werpt je lamp het naar beneden.
Dit is een D2R

dit is een normale xenon voor lens koplampen:

Volvo S60 2.4d 163pk '09
Volvo S40 1.8 90Kw '99
Volvo S40 1.8 90Kw '99
-
- 5th Gear member
Ok thanks. Nooit op gelet. Dat ik D2R (Reflector is mijn reminder) erin heb zitten wist ik. Maar nooit bij nagedacht verder.