Morri schreef:Is er ergens al wat geschreven met betrekking tot de SIM dongle voor SCT?
Kan dit bijv. gewoon een Vodaphone of T-Mobile dongle zijn?
Hier staat welke compatibel zijn, alhoewel ik denk dat er nog wel anderen zijn ook. Of het nu van vodafone of andere operator is, de dongle is steeds van een merk als bv huawei, alcatel, e.d.
Ik heb via iemand hier op t forum een Vodafone dongle, model K3520 (maar het is een Huawei) en die werkte direct zonder enige setting te hoeven wijzigen met de KPN/Hi-simkaart van mijn telefoon.
Voordeel is dat deze ook nog een microSD-slotje heeft waar je bijv een 32Gb kaartje in kunt steken.
Hij ligt nog te wachten tot ik een keer een dataonly abo afsluit oid.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder Wil je meer met je SCT? kijk hier
zakraket schreef:Ik heb via iemand hier op t forum een Vodafone dongle, model K3520 (maar het is een Huawei) en die werkte direct zonder enige setting te hoeven wijzigen met de KPN/Hi-simkaart van mijn telefoon.
Voordeel is dat deze ook nog een microSD-slotje heeft waar je bijv een 32Gb kaartje in kunt steken.
Hij ligt nog te wachten tot ik een keer een dataonly abo afsluit oid.
Aha super, ik heb zo'n stick liggen met een 3GB data abonnement dat ik via mijn werk krijg en zou het stom gevonden hebben een nieuwe aan te schaffen.
En extra leuk om te weten dat hij het micro SD kaartje ook zal herkennen
Jij nog wachten op het abonnement ... ik op mijn wagen
Jaguar XE 20t R-sport - caesium blue - MY2018 - 06/2018 tot ...[/s]
Mini Cooper Clubman - melting silver - 06/2016 tot ...[/s]
Nu ik het nog eens lees: ik heb niet getest of SCT de geheugenkaart herkent als deze in de dongel zit, dus dat is nog even afwachten.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder Wil je meer met je SCT? kijk hier
Ik kan t nu niet testen aangezien ik geen microSDkaartje meer heb (verloren op vakantie)
Morri schreef:Is er ergens al wat geschreven met betrekking tot de SIM dongle voor SCT?
Hier staat welke compatibel zijn, alhoewel ik denk dat er nog wel anderen zijn ook. Of het nu van vodafone of andere operator is, de dongle is steeds van een merk als bv huawei, alcatel, e.d.
Hmm, ik heb een Huawei E176, staat er niet bij... zal wel een ouder model zijn....
Benieuwd of ie werkt..
Maar in het geval ik een nieuwe moet kopen, welke raden jullie aan?
Je moet kijken naar de doorvoersnelheid van de stick en of deze eventueel voor later ook al 4G aankan.
Er staat daar een D-Link tussen, een goed merk zou je zeggen maar uiteindelijk heeft deze een vrij trage doorvoersnelheid, dus als je dan eens kan profiteren van een vol 3G ontvangst heb je maar de helft van de beschikbare snelheid van je netwerk.
De huawei's zitten meestal wel goed van snelheid. Op coolblue verkopen ze er enkele
Jaguar XE 20t R-sport - caesium blue - MY2018 - 06/2018 tot ...[/s]
Mini Cooper Clubman - melting silver - 06/2016 tot ...[/s]
Gizmoke schreef:
[...]
Je moet kijken naar de doorvoersnelheid van de stick en of deze eventueel voor later ook al 4G aankan.
Er staat daar een D-Link tussen, een goed merk zou je zeggen maar uiteindelijk heeft deze een vrij trage doorvoersnelheid, dus als je dan eens kan profiteren van een vol 3G ontvangst heb je maar de helft van de beschikbare snelheid van je netwerk.
De huawei's zitten meestal wel goed van snelheid. Op coolblue verkopen ze er enkele
D-Link heeft heel veel 'budget' producten op de consumentenmarkt. Hoewel het natuurlijk wel goed kan zijn, vind ik het helemaal niet opmerkelijk dat hij een vrij trage doorvoersnelheid heeft
SCT biedt geen Bluetooth support voor telefoons (i.v.m. Bluetooth support van Sensus handsfree).
Met een dongle kan je nog steeds met je telefoon als Wifi hotspot verbinding maken, of je kan de SCT als Wifi hotspot laten fungeren en met je telefoon via SCT/dongle met internet laten communiceren.
friend schreef:SCT biedt geen Bluetooth support voor telefoons (i.v.m. Bluetooth support van Sensus handsfree).
Met een dongle kan je nog steeds met je telefoon als Wifi hotspot verbinding maken, of je kan de SCT als Wifi hotspot laten fungeren en met je telefoon via SCT/dongle met internet laten communiceren.
Maar je kan je telefoon toch wel gewoon koppelen via Bluetooth voor gesprekken? Dus niet voor SCT
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
Telefoon kun je koppelen met Sensus over Bluetooth. Hierbij koppel je voor Telefoonfuncties en eventueel ook voor Muziek functies. Je koppelt hierbij dus niet aan SCT. Bluetooth voor internetfuncties kun je dus niet gebruiken (SCT ondersteund dat dus niet).
Ik had SCT eigenlijk al afgeschreven omdat het al EOL is. Maar het is dus mogelijk om willekeurige apks te installeren. Iemand al tomtom getest ? Het kriebelt toch weer een beetje
Sinds wanneer is het EOL? Het is pas net uitgeleverd, in week 46 komt een update en op diverse modellen blijft het voorlopig gewoon leverbaar (en zelfs voor oudere volvomodellen volgens mijn dealer), ook al is er voor andere Volvo-modellen een upgrade van Sensus aangekondigd.
En waaruit concludeer jij dat apks geïnstalleerd kunnen worden? (dat zou mooi zijn!)