Voice control nieuwe navigatie systeem (vanaf wk46 2010)
-
- 1st Gear member
Voice control werkt erg goed voor zowel telefoon als navigatie. Wat me helaas niet lukt is om het automatisch gekozen land te veranderen (staat de taal in het engels dan kiest hij standard UK en dat lukt me niet om te veranderen). Wellicht heeft dit te maken met de moeilijke herkenning van de uitspraak van een stad in een andere taal. Of mis ik ergens een mogelijkheid om toch in het nederlands of engels een commando te geven voor een plaats buiten Nederland/Engeland?
- kmser
- 4th Gear member
Voor belgie is de voice control ook nutteloos, wil alleen maar naar nederland navigeren.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- P-Stone
- 2nd Gear member
Toen ik de wagen kocht kon ik alleen in Nederland adressen opgeven met de stem, sinds de laatste kaartupdate werkt het ook in Vlaanderen. Na het commando "Navigeer naar adres" vraagt ze "de plaatsnaam of verander zoekgebied". Met dit laatste, verander zoekgebied dus, kan ik wisselen tussen Nederland en België. Ik heb eigenlijk nog niet geprobeerd of ik ook met de stem naar een plaats in Wallonië kan navigeren. Doe ik morgen.
11/2011 tot 09/2024 : Volvo XC60 D5 Momentum 6speed manual (492.490 km). Dacia Sandero Stepway en Toyota Yaris, binnenkort Dacia Duster.
Vroeger : Toyota Avensis Verso, Toyota Picnic, Toyota Carina E, Toyoya Corolla, Toyota Tercel, VW Golf.
Vroeger : Toyota Avensis Verso, Toyota Picnic, Toyota Carina E, Toyoya Corolla, Toyota Tercel, VW Golf.
- P-Stone
- 2nd Gear member
Testje gedaan : In België kent het systeem alleen Vlaamse steden. Dus Antwerpen en Brussel kent ie wel, Liège en Bruxelles kent ie niet. Ook Vlaamse namen van Waalse steden, zoals Luik, kent het systeem niet.
Dit uiteraard alleen voor de stemcommando's. Via de handbediening zijn wel alle Belgische plaatsen bekend.
Dit uiteraard alleen voor de stemcommando's. Via de handbediening zijn wel alle Belgische plaatsen bekend.
11/2011 tot 09/2024 : Volvo XC60 D5 Momentum 6speed manual (492.490 km). Dacia Sandero Stepway en Toyota Yaris, binnenkort Dacia Duster.