Beste mede forummers,
Na wat zoeken in de onderwerpen lijkt mijn klacht nog niet eerder besproken te zijn, mocht dit wel zo zijn volstaat een linkje daar betreffend draadje;)
Normaal gesproken heb ik de climate control altijd op automatisch staan, maar de afgelopen dagen valt halverwege de rit de aircopomp uit. Je ziet ineens de ruiten beslaan en het karakteristieke muffe luchtje komt de auto in.
Wanneer ik de climate control op ontwasemen zet, is de ruit zo weer schoon. Weer terug op automatisch duurt het niet zo heel lang meer en het euvel herhaalt zich. De oplossing voor nu is om de climate control op ontwasemen te laten staan en de ventilator wat zachter te zetten. Airco blijft dan gewoon wel werken aangezien de boel dan wel droog blijft binnen, dus aan een leeg systeem zou het niet zo snel kunnen liggen (afgelopen zomer ook nwe condensor, op druk gehad, vacumeren en opnieuw gevuld)
Wellicht heeft dit er mee te maken, de radio staakt van tijd tot tijd, bediening climate controle en radio zitten in hetzelfde paneel..
Airco werkt niet in automatische stand
-
- 2nd Gear member
Uitlezen is een goed idee, dat kan ik gelukkig zelf. Zal ik vanavond gelijk doen en wel even laten weten mocht er wat uitkomen.
Interieurfilter? Die is een jaar geleden gedaan, dus op zich mag ie wel weer, maar hoe zou dit als oorzaak hiervan kunnen zijn?
Interieurfilter? Die is een jaar geleden gedaan, dus op zich mag ie wel weer, maar hoe zou dit als oorzaak hiervan kunnen zijn?
Volvo V50 2.0D '04, 200k+
-
- 6th Gear member
Wat betreft de vieze lucht denk ik,maar meestal is het aircopaneel dus stuk,kost nieuw bijna 600 euro,maar bij Rima hebben ze die dingen wel..
Er van uit gaande dat de rest van de airco in goede staat is..
Er van uit gaande dat de rest van de airco in goede staat is..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.