Preconditioning

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
alexmem
2nd Gear member

Dank voor je reactie.

De preconditioning die er standaard op zit werkt via de timer of direct start. Dat is me duidelijk. Het gaat er dus om dat ik graag via de sleutel wilde kunnen preconditionen. Dat had ik er niet op (geen VOC en geen HT line). Ik doelde met mijn verzoek aan de dealer op onderstaande uit de prijslijst.

Laat ik dan nog eens duidelijk maken dat het geïnstalleerde afgeleverd is als ERS. Daarover kan geen twijfel bestaan. En laat ik dan ook bevestigen dat ik betwijfel of het ERS is. Ik neem aan dat dan inderdaad de D5 start en die start niet.

Wat er dan wel geleverd is, is mij niet geheel duidelijk. Het werkt in ieder geval met en zonder aangesloten kabel. En je krijgt in het scherm - althans ik heb het een keer gezien - dat verwarmingstekentje. Ik heb overigens nog nooit een melding gezien van het voortijdig afbreken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
Autowina
3rd Gear member

Als je op de sleutel de verlichtingsknop minimaal twee seconden indrukt start de preconditioning ook.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
heereb
Starter

Moet de auto aangesloten zijn op de laadpaal om dit te laten werken?

Al een paar dagen de timer op 8:00 staan maar gebeurt niets, ook niet als ik 2 seconden op het "lamp" knopje druk van de afstandsbediening.
YoVol
2nd Gear member

heereb schreef:Moet de auto aangesloten zijn op de laadpaal om dit te laten werken?

Al een paar dagen de timer op 8:00 staan maar gebeurt niets, ook niet als ik 2 seconden op het "lamp" knopje druk van de afstandsbediening.
Heb je wel een Volvo? Efkes voorstellen hè :D
2006: Seat Leon TDI Sport-up (oa. bodykit)
2010: VW Scirocco TSI R-line
2011: Opel Insignia Cosmo plus (oa. 20";)
2013: Volvo V60 D6
RoaldH
6th Gear member

Heb je wel de Hybrid Technology line? Daarin zit de extra motor verwarming.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
heereb
Starter

Zal mij maar even voorstellen, ik heb sinds afgelopen vrijdag een v60, caspian blue, beige interieur, urban woord inleg (erg sjiek), getint glas, zilverkleurig roofrails, familie line, extra zware luidsprekers, afneembare trekhaak, bagagerek.

Geen hybrid Tech line oid....

Volgens de handleiding moet ik gewoon kunnen preconditionen,,,,
CasperV60PIH
2nd Gear member

Staat precondition op 'buiten' ingesteld? Bij de instelling 'binnen' dient de auto op de laadkabel te zitten, voor buiten niet noodzakelijk.
CasperV60PIH
2nd Gear member

Zie ook bladzijde 238 van de handleiding MY14, in het midden staat een extra opmerking in een kader met de uitleg/verklaring hiervoor.
heereb
Starter

Gevonden , auto moet inderdaad aan het stroom zitten....hopen dat de LOLO snel komt :-)
marcvanos
2nd Gear member
Contacteer:

Weet iemand of je de preconditioning ook vertraagd kunt laten starten? Ik heb namelijk nachtstroom is dus lager tarief. Echter als ik de stekker aansluit gaat het laden gelijk starten. Een timer zou ook kunnen kan en mag dat???
Volvo V 60 PIH Flamenco red
Audi A3 Sportback TDI
Seat Altea TDI
Audi A3 Sportback TDI
Peugeot 307 HDI
Chrysler PT Cruiser
Audi A3 TDI
VW Jetta TDI
CasperV60PIH
2nd Gear member

Vanuit de auto kun je aan de linkerzijde bij de keuzehendel (o.a. thema's) in te stellen... kiezen voor 'voorverwarmen'. Dit kan voor 2 tijden... Bijvoorbeeld ochtend Timer1 = 07:00 uur (Vertrek naar werk) en Timer2 = 17:00 (Vertrek vanuit werk). Heb je Volvo On Call (VOC) dan kan dit ook via de app voor Android of iPhone/iPad.
CasperV60PIH
2nd Gear member

Let er wel op dat beide timers voor 1 moment ingesteld worden... wil je de volgende dag opnieuw om 07:00 uur vertrekken, dan dient men opnieuw de timers activeren. Timers kunnen maximaal 24 uur vooruit gezet worden.
RoaldH
6th Gear member

CasperV60PIH schreef:Let er wel op dat beide timers voor 1 moment ingesteld worden... wil je de volgende dag opnieuw om 07:00 uur vertrekken, dan dient men opnieuw de timers activeren. Timers kunnen maximaal 24 uur vooruit gezet worden.
Klopt. Elke dag opnieuw activeren.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
marcvanos
2nd Gear member
Contacteer:

Die timers instellen weet ik. Maar het opladen van de batterij/accu start direct bij het inpluggen van de stekker. Eigenlijk komt het er op neer dat de timer volgens mij voor de preconditioning is. Wat ik wil is dat het opladen pas na 23.00 start ook al stop ik de stekker er om bv 17.00 in.
Audi A3 Sportback TDI
Seat Altea TDI
Audi A3 Sportback TDI
Peugeot 307 HDI
Chrysler PT Cruiser
Audi A3 TDI
VW Jetta TDI
Skibs
2nd Gear member

Dat kun je alleen in de VOC app instellen!
marcvanos
2nd Gear member
Contacteer:

ook op de app is alleen de eindtijd instelbaar!
Audi A3 Sportback TDI
Seat Altea TDI
Audi A3 Sportback TDI
Peugeot 307 HDI
Chrysler PT Cruiser
Audi A3 TDI
VW Jetta TDI
Skibs
2nd Gear member

Neen, begin én eindtijd zijn per aan te maken locatie in te stellen. Let wel: ik heb het hier niet over preconditioneren maar over de start en eindtijd voor LADEN. Even op 'accu' drukken in de app.
alexmem
2nd Gear member

Autowina schreef:Als je op de sleutel de verlichtingsknop minimaal twee seconden indrukt start de preconditioning ook.
Ja, als je de HTline of VOC hebt wel, maar die heb ik niet. Bij mij zou de sleutel, zonder ERS, niets doen.

Werd vanochtend gebeld door de dealer. Er is ERS op de sleutel gedownload maar volgens dhr Krouwel (Volvo productmanager als ik het goed heb) is het in tegenstelling met het concept en start daarom de D5 niet. Al met al zou ERS niets doen.

Nu vanavond maar even getest. Ik weet nu een ding zeker, de standkachel gaat aan voor 50 minuten en het wordt aangenaam warm binnen. Testen of het ook koelt zal een paar maanden moeten wachten vrees ik...
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
jp-v60
4th Gear member

Mag je een timer zetten op de voeding, zodat het stopcontact pas voeding krijgt na 23:00 uur ?

Bovenste is een timer de onderste de meter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
marcvanos
2nd Gear member
Contacteer:

Skibs bedankt!!! zie het nu duuuhhh.
Audi A3 Sportback TDI
Seat Altea TDI
Audi A3 Sportback TDI
Peugeot 307 HDI
Chrysler PT Cruiser
Audi A3 TDI
VW Jetta TDI