Ik rijd een Volvo V40 diesel (phase2) die tot heden altijd bij een Volvo-dealer in onderhoud is geweest.
Voor mij was dat gegeven bij aanschaf overigens wel een pré maar toch begin ik me, gelet op de kilometerstand (180.000) stilaan af te vragen of het nog wel zinvol is om de auto nog langer bij een Volvo-dealer te laten onderhouden. :roll:
Het argument: "auto altijd bij Volvo-dealer in onderhoud geweest" zal, tegen de tijd dat ik de auto vervang, voor de koper nauwelijks nog interessant meer zijn.
Zonder eventuele extra werkzaamheden moet ik voor de 180.000 km-beurt rekenen op een dikke 400 Euro. Dat liegt er niet om.....Het zou me wel zinvol lijken om in dit forum per model onderhoudsprijzen verzamelen die vervolgens bij afwegingen als deze door iedereen als referentie gebruikt kunnen worden. Het valt me op dat je in het forum wel erg moet zoeken om op dit punt iets wijzer te worden. Wie reageert?
prijsvergelijking onderhoud
- v40fan
- 6th Gear member
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 20.07.2006 - 09:19
- Locatie: 't onovertroffen Brabantse land
met vriendelijke groet tekent, V40fan
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41048
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Omdat de poll momenteel op dit forum niet werkt is hij verwijderd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 09.07.2006 - 12:25
Ik vind het iig. een interessant onderwerp!
Ik zit zelf in een vergelijkbare situatie. Mijn V40 van 99 met 2 ton op de teller hoeft wat mij betreft ook niet zo nodig naar de dealer.
Aan de andere kant, zij hebben natuurlijk wel het meest verstand van deze auto. Ik heb de eerste grote beurt wel laten uitvoeren door de Volvo dealer. Meer omdat ik de auto door hen wilde laten nakijken (omdat ik hem particulier gekocht heb een half jaar geleden).
Er waren geen bijzonderheden, totaalbedrag een kleine 300 Euro. Viel me eigenlijk wel mee.
Wat je ook nog mee moet nemen in je overweging is de mobiliteitsgarantie die Volvo biedt. Daardoor kun je je ANWB lidmaatschap opzeggen, scheelt ook weer!
Al met al ben ik dus ook benieuwd hoeveel het nu scheelt met een merkloze garage.
Ik zit zelf in een vergelijkbare situatie. Mijn V40 van 99 met 2 ton op de teller hoeft wat mij betreft ook niet zo nodig naar de dealer.
Aan de andere kant, zij hebben natuurlijk wel het meest verstand van deze auto. Ik heb de eerste grote beurt wel laten uitvoeren door de Volvo dealer. Meer omdat ik de auto door hen wilde laten nakijken (omdat ik hem particulier gekocht heb een half jaar geleden).
Er waren geen bijzonderheden, totaalbedrag een kleine 300 Euro. Viel me eigenlijk wel mee.
Wat je ook nog mee moet nemen in je overweging is de mobiliteitsgarantie die Volvo biedt. Daardoor kun je je ANWB lidmaatschap opzeggen, scheelt ook weer!
Al met al ben ik dus ook benieuwd hoeveel het nu scheelt met een merkloze garage.
- Henk
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 09:28
- Locatie: West-Brabant
Ook ik heb in het verleden (van mijn V40) enkele onderhoudskosten vermeld, :shock:
zowel op Volvo.pagina.nl prikbord als op Volvo-Forum.nl :roll:
Maar op een enkeling na, vindt niemand het intressant om de onderhoudskosten van zijn Volvo "openbaar"te maken?? :oops:
geef me toch een vreemd gevoel !!!
Betalen we nou allemaal "te veel"en willen we dit niet "bekennen"
mijns inzien ben je een dief van je eigen portomonnee als je doet overkomen dat jij dergelijke bedragen niet betaald hebt voor "onderhoud"
Voor mijn zijn rekeningen van de Dealer geen geheimen!!
maar meer een "vergelijkings-model"wat het werkelijk-onderhoud kost !!
Henk.
p.s. Ook Kennissen met andere merken betalen altijd heeeeeel weinig voor een onderhoudsbeurt?????
maar een rekening durven ze niet te overleggen!! waarom????? :roll:
zowel op Volvo.pagina.nl prikbord als op Volvo-Forum.nl :roll:
Maar op een enkeling na, vindt niemand het intressant om de onderhoudskosten van zijn Volvo "openbaar"te maken?? :oops:
geef me toch een vreemd gevoel !!!
Betalen we nou allemaal "te veel"en willen we dit niet "bekennen"
mijns inzien ben je een dief van je eigen portomonnee als je doet overkomen dat jij dergelijke bedragen niet betaald hebt voor "onderhoud"
Voor mijn zijn rekeningen van de Dealer geen geheimen!!
maar meer een "vergelijkings-model"wat het werkelijk-onderhoud kost !!
Henk.
p.s. Ook Kennissen met andere merken betalen altijd heeeeeel weinig voor een onderhoudsbeurt?????
maar een rekening durven ze niet te overleggen!! waarom????? :roll:
460 1.7 GL bj. 1990
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20780
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik kan me iets indenken van de situatie waarbij je denkt dat je bij de dealer te veel betaalt.
Een standaard beurt is al gauw alles inclusief een dikke € 350,--
Een beun de haas kan dit doen voor pak em beet € 150,-- en de plaatselijke (bovag)garage voor € 250,--
Vergeet niet dat je bij een VOLVO voor de originele onderdelen die de dealer gebruikt vaak wat meer geld kwijt bent, dan de vervangonderdelen van onbekende kwaliteit die de andere twee gebruiken.
Beun kan goedkope olie gebruiken. Plaatselijke garage heeft een contract met olieleverancier en kan niet de juiste specificatie leveren.
Daarnaast wordt de computer indien noodzakelijk geupdated.
En in principe heeft de VOLVO-dealer het meeste verstand van jou auto. Hij beschikt over Vadis en/of Vida.
Mij is het overkomen dat ik goedkoper uit was bij mijn eigen dealer omdat hij precies wist waar hij een probleem moest zoeken. Bij de plaatselijke garage zijn ze niet bekend met de (nu ouderwetse) elektronica van mijn 480. Dat zou lang zoeken worden. Dus een dure reparatie.
In principe is er niets mis met een plaatselijke garage. Ik ken zelfs een hele goede die niet duur is. Maar omdat ik afhankelijk ben van goed vervoer (en ook een vervangauto nodig heb) ga ik nog steeds met mijn wagens naar de dealer. (respectievelijk 11 en 6 jaar oud.) Ik word er nog altijd goed behandeld. En heb vertrouwen in deze dealer.
BTW mijn laatste beurt voor de V40 kostte om en nabij de € 1.000. Dat was inclusief schijven en blokken rondom en nog wat ander spul dat was versleten. Dat was wel eens nodig na meer dan 120.000 km met hetzelfde setje schijven.
Een standaard beurt is al gauw alles inclusief een dikke € 350,--
Een beun de haas kan dit doen voor pak em beet € 150,-- en de plaatselijke (bovag)garage voor € 250,--
Vergeet niet dat je bij een VOLVO voor de originele onderdelen die de dealer gebruikt vaak wat meer geld kwijt bent, dan de vervangonderdelen van onbekende kwaliteit die de andere twee gebruiken.
Beun kan goedkope olie gebruiken. Plaatselijke garage heeft een contract met olieleverancier en kan niet de juiste specificatie leveren.
Daarnaast wordt de computer indien noodzakelijk geupdated.
En in principe heeft de VOLVO-dealer het meeste verstand van jou auto. Hij beschikt over Vadis en/of Vida.
Mij is het overkomen dat ik goedkoper uit was bij mijn eigen dealer omdat hij precies wist waar hij een probleem moest zoeken. Bij de plaatselijke garage zijn ze niet bekend met de (nu ouderwetse) elektronica van mijn 480. Dat zou lang zoeken worden. Dus een dure reparatie.
In principe is er niets mis met een plaatselijke garage. Ik ken zelfs een hele goede die niet duur is. Maar omdat ik afhankelijk ben van goed vervoer (en ook een vervangauto nodig heb) ga ik nog steeds met mijn wagens naar de dealer. (respectievelijk 11 en 6 jaar oud.) Ik word er nog altijd goed behandeld. En heb vertrouwen in deze dealer.
BTW mijn laatste beurt voor de V40 kostte om en nabij de € 1.000. Dat was inclusief schijven en blokken rondom en nog wat ander spul dat was versleten. Dat was wel eens nodig na meer dan 120.000 km met hetzelfde setje schijven.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Henk
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 09:28
- Locatie: West-Brabant
V480-V40,
Natuurlijk ben je bij de dealer beter uit,
en vaak goedkoper, zeker als het om "speciale werkzaamheden"gaat !
Maar waar het om gaat is dat men ( forum-leden) het niet graag openbaar maakt wat ze voor bepaalde beurten en/ of werkzaamheden betalen!!!
dat blijft een duister geheel, die nota's van de dealer, en waarom ?? :oops:
Het zijn toch "vast gestelde" prijzen :roll:
Bang dat een ander minder betaald voor dezelfde werkzaamheden/beurt !!!!
Dan heeft m'n Volvo-dealer wat uit te leggen !!!!
Henk.
Natuurlijk ben je bij de dealer beter uit,

en vaak goedkoper, zeker als het om "speciale werkzaamheden"gaat !
Maar waar het om gaat is dat men ( forum-leden) het niet graag openbaar maakt wat ze voor bepaalde beurten en/ of werkzaamheden betalen!!!
dat blijft een duister geheel, die nota's van de dealer, en waarom ?? :oops:
Het zijn toch "vast gestelde" prijzen :roll:
Bang dat een ander minder betaald voor dezelfde werkzaamheden/beurt !!!!
Dan heeft m'n Volvo-dealer wat uit te leggen !!!!
Henk.
460 1.7 GL bj. 1990
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Laten we meteen maar even stellen dat nieuwe originele onderdelen niet per definitie duurder zijn dan imitatie. Daar ben ik achter gekoemen met een set nieuwe remblokken achter. Deze waren origineel iets van €55,- maar bij mijn garage betaalde ik €70,-. Wel goede kwaliteit blokken... maar toch niet origineel volvo.
Uurloon zal in het algemeen iets hoger liggen dan bij bijvoorbeeld een Bovag garage, maar daarvoor hebben de dealers wel alle benodigde (en soms speciale) apparatuur in huis.
Ik vraag me dus inderdaad af of een (grote) beurt veel duurder is dan bij een Bovag garage.
Uurloon zal in het algemeen iets hoger liggen dan bij bijvoorbeeld een Bovag garage, maar daarvoor hebben de dealers wel alle benodigde (en soms speciale) apparatuur in huis.
Ik vraag me dus inderdaad af of een (grote) beurt veel duurder is dan bij een Bovag garage.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een uitlaat voor een 240 kost je bij de dealer iets van € 100,--, kwikfit vraagt > € 200,--
Volvo for life
- v40fan
- 6th Gear member
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 20.07.2006 - 09:19
- Locatie: 't onovertroffen Brabantse land
Het verrast me niet dat er behoorlijk op het onderwerp onderhoudskosten gereageerd wordt. Kennelijk houdt het de gemoederen toch wel bezig.... Autorijden is uiteindelijk om meerdere redenen al duur genoeg! :redhotevil:
Ik heb daarom wel een pikante aanvulling op de discussie over originele onderdelen. Ook met het exclusieve gebruik van technische informatie door merkendealers valt nog wel iets te zeggen...
In het kader van de Europese mededingings-wetgeving sinds Monti, dat was de voorganger van Neelie Kroes, mag de klant (ook door fabrikanten) niet langer worden belemmerd bij het maken van zijn eigen keuzes.
Door een vrijere markt, zo redeneerde Monti, zou de onderlinge concurrentie worden aangemoedigd met als gevolg dat consumenten daarvan voordeel ondervinden.
De autobranche nam een uitzonderingspositie in want in andere bedrijfstakken was al veel minder sprake van bescherming van retailers.
Om die reden kunnen autofabrikanten sinds de gefaseerde afbouw van de zogeheten "block exemption" niet langer afdwingen dat de erkende dealers de zogeheten "originele onderdelen" alleen en uitsluitend bij hen blijven kopen.
Die onderdelen worden overigens -zeker waar het om de typische onderhoudsdelen gaat- meestal niet door henzelf maar door de toeleveringsindustrie gefabriceerd.
Vaak zijn precies dezelfde onderdelen, in dat geval weliswaar "neutraal verpakt" gewoon verkrijgbaar bij automaterialenhandel aan wie ze door de toeleveringsindustrie "parallel" worden verkocht.
Ook dealers zijn formeel vrij om zulke delen via een goedkoper traject in te kopen. Alleen moeten ze de klant wel informeren als ze "niet origineel" gebruiken.
Voor dealers ligt dat niet zo eenvoudig want op zulke, veelal goedkopere onderdelen, hebben ze als ze het gebruik van "gelijkwaardige vervangers" inderdaad melden, natuurlijk ook minder marge.
Daar komt nog bij dat de importeur of fabrikant om voor de hand liggende redenen "not amused" is als dealers hun spullen elders inkopen....
Aan onderdelen wordt door hen -om het met een understsatement te zeggen- immers nog "heel aardig verdiend".
Om dezelfde reden (Monti dus) mogen fabrikanten ook hun technische informatie niet langer zodanig afschermen dat alléén hun eigen dealers erover kunnen beschikken.
In principe moet iedereen die dat wil, soms inderdaad tegen betaling, toegang worden verleend tot de merkeigen technische informatie die in het verleden exclusief ter beschikking van dealers stond. BMW heeft er als eerste toe besloten om alle technische informatie (weliswaar tegen vergoeding) via internet toegankelijk te maken.
Nu ook de eerder door fabrikanten verlangde exclusiviteit (de vertegenwoordiging van één merk) niet langer houdbaar blijkt, begint het voor dealers eertijds zo beschermende bouwwerk steeds harder te kraken.
Tegen de door Monti beoogde liberalisering in, kunnen fabrikanten met behulp van, overigens ook voor dealers kostenverhogende maar wel enigszins bescherming biedende, "dealerstandards" mogelijke toetreders (nog) buiten de deur houden....
Maar de liberalisatie heeft een wettelijke basis en is op den duur niet te stuiten.
Lease-maatschappijen zoeken hun weg al, voor het verrichten van onderhoud komen goedkopere alternatieven zoals Carglass-, Profile- en Quick-Fit-ketens al in beeld!
Kortom, een ieder dit dat wil zal over goede (niet noodzakelijk originele) onderdelen èn over de vereiste informatie kunnen beschikken, de onderhoudsmarkt gaat open en daarmee verliest ook het nu nog veel gebruikte argument "auto is altijd bij de dealer onderhouden" op den duur waarschijnlijk zijn waarde.
Dàt speelt allemaal mee als je gesteund door Monti (en niet in de laatste plaats door de scherp oplettende :crazyeyes: Neelie Kroes!) voor onderhoud naar goedkopere alternatieven op zoek bent. Die afweging begint voor de particulier uiteraard met name bij de wat oudere auto's. Vandaar!
Ik heb daarom wel een pikante aanvulling op de discussie over originele onderdelen. Ook met het exclusieve gebruik van technische informatie door merkendealers valt nog wel iets te zeggen...
In het kader van de Europese mededingings-wetgeving sinds Monti, dat was de voorganger van Neelie Kroes, mag de klant (ook door fabrikanten) niet langer worden belemmerd bij het maken van zijn eigen keuzes.
Door een vrijere markt, zo redeneerde Monti, zou de onderlinge concurrentie worden aangemoedigd met als gevolg dat consumenten daarvan voordeel ondervinden.
De autobranche nam een uitzonderingspositie in want in andere bedrijfstakken was al veel minder sprake van bescherming van retailers.
Om die reden kunnen autofabrikanten sinds de gefaseerde afbouw van de zogeheten "block exemption" niet langer afdwingen dat de erkende dealers de zogeheten "originele onderdelen" alleen en uitsluitend bij hen blijven kopen.
Die onderdelen worden overigens -zeker waar het om de typische onderhoudsdelen gaat- meestal niet door henzelf maar door de toeleveringsindustrie gefabriceerd.
Vaak zijn precies dezelfde onderdelen, in dat geval weliswaar "neutraal verpakt" gewoon verkrijgbaar bij automaterialenhandel aan wie ze door de toeleveringsindustrie "parallel" worden verkocht.
Ook dealers zijn formeel vrij om zulke delen via een goedkoper traject in te kopen. Alleen moeten ze de klant wel informeren als ze "niet origineel" gebruiken.
Voor dealers ligt dat niet zo eenvoudig want op zulke, veelal goedkopere onderdelen, hebben ze als ze het gebruik van "gelijkwaardige vervangers" inderdaad melden, natuurlijk ook minder marge.
Daar komt nog bij dat de importeur of fabrikant om voor de hand liggende redenen "not amused" is als dealers hun spullen elders inkopen....
Aan onderdelen wordt door hen -om het met een understsatement te zeggen- immers nog "heel aardig verdiend".
Om dezelfde reden (Monti dus) mogen fabrikanten ook hun technische informatie niet langer zodanig afschermen dat alléén hun eigen dealers erover kunnen beschikken.
In principe moet iedereen die dat wil, soms inderdaad tegen betaling, toegang worden verleend tot de merkeigen technische informatie die in het verleden exclusief ter beschikking van dealers stond. BMW heeft er als eerste toe besloten om alle technische informatie (weliswaar tegen vergoeding) via internet toegankelijk te maken.
Nu ook de eerder door fabrikanten verlangde exclusiviteit (de vertegenwoordiging van één merk) niet langer houdbaar blijkt, begint het voor dealers eertijds zo beschermende bouwwerk steeds harder te kraken.
Tegen de door Monti beoogde liberalisering in, kunnen fabrikanten met behulp van, overigens ook voor dealers kostenverhogende maar wel enigszins bescherming biedende, "dealerstandards" mogelijke toetreders (nog) buiten de deur houden....
Maar de liberalisatie heeft een wettelijke basis en is op den duur niet te stuiten.
Lease-maatschappijen zoeken hun weg al, voor het verrichten van onderhoud komen goedkopere alternatieven zoals Carglass-, Profile- en Quick-Fit-ketens al in beeld!
Kortom, een ieder dit dat wil zal over goede (niet noodzakelijk originele) onderdelen èn over de vereiste informatie kunnen beschikken, de onderhoudsmarkt gaat open en daarmee verliest ook het nu nog veel gebruikte argument "auto is altijd bij de dealer onderhouden" op den duur waarschijnlijk zijn waarde.
Dàt speelt allemaal mee als je gesteund door Monti (en niet in de laatste plaats door de scherp oplettende :crazyeyes: Neelie Kroes!) voor onderhoud naar goedkopere alternatieven op zoek bent. Die afweging begint voor de particulier uiteraard met name bij de wat oudere auto's. Vandaar!
- maarten s60
- 5th Gear member
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 20:53
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Zit in net zo`n pakket. Morgen gaan we de auto ophalen, een S60 uit 2001.
Deze is altijd door Hoeke in delft onderhouden, een Volvo garage dus. Maar de garage waar ik de auto heb gekocht betreft een Bovag garage bedrijf. Hier gevraagd naar de voor en tegens van het bij hun laten uitvoeren van onderhoudsbeurten.
Zij vertelden dat ze iedere auto, vanaf een half jaar oud, aankunnen. Dwz het evt uitlezen van computers het oplossen van storingen en verder alle "normale"voorkomende onderhoudsbeurten.
Wel werd mij verteld dat wanneer ze er niet uitkomen met een specifiek probleem, de Volvo dealer wordt opgezocht.
Bovenomschreven werd laatst ook nog verwoord in een tv programma over auto`s met Tom en Tim Coronel (weet effe de naam nit meer van het programma).
verder betreft het hier onze 1e Volvo, na jaren Opel te hebben gereden. ook daar de auto altijd bij Opel in onderhoud geweest, maar of dat ik daar nu altijd blij mee ben geweest????????????
Dus wat is wijsheid. :?:
Lees graag meer reactie`s
Maarten.

Zij vertelden dat ze iedere auto, vanaf een half jaar oud, aankunnen. Dwz het evt uitlezen van computers het oplossen van storingen en verder alle "normale"voorkomende onderhoudsbeurten.
Wel werd mij verteld dat wanneer ze er niet uitkomen met een specifiek probleem, de Volvo dealer wordt opgezocht.
Bovenomschreven werd laatst ook nog verwoord in een tv programma over auto`s met Tom en Tim Coronel (weet effe de naam nit meer van het programma).
verder betreft het hier onze 1e Volvo, na jaren Opel te hebben gereden. ook daar de auto altijd bij Opel in onderhoud geweest, maar of dat ik daar nu altijd blij mee ben geweest????????????

Dus wat is wijsheid. :?:
Lees graag meer reactie`s
Maarten.
Volvo isn`t just a Car.......
S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20780
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
@V40fan
Zo te zien heb je ervoor doorgeleerd want ik kan geen fouten in jouw betoog ontdekken. Het geeft alleen geen antwoord op de vraag die Topicstarter stelt.
Die luidt kort gezegd: waarom is de dealer zoveel duurder en ben ik daar nog wel goed uit nu ik wat meer kilometers op de teller heb.
Dat duurder zijn hebben we al een beetje opgerekt.
Het zullen veelal de uren zijn die door de overhead die een dealer heeft (specifieke apparatuur, pand op A1 locatie en inrichting etc., opgelegd door de importeur of fabrikant) die duurder zijn.
Nog altijd is het zo, zoals maarten s60 stelt dat bij specifieke problemen door de niet dealer altijd contact opgenomen wordt met de plaatselijke VOLVO-dealer. Dat moet je ook betalen.
En voor wat betreft onderdelen. In principe heeft V40fan gelijk. VOLVO-onderdelen (met het VOLVO-logo) worden specifiek voor VOLVO gemaakt, maar niets houdt die fabrikant tegen om deze onderdelen ook voor bijvoorbeeld Nissan te maken of onder eigen merknaam en dan als universeel te verkopen. En dan heb je dezelfde kwaliteit.
Maar goed.
Een beurt bij een dealer kost al gauw € 350,-- Dat is nu eenmaal zo.
Oh ja, en voor wat betreft die fastfitters. Ze zijn misschien wel goedkoop maar een uitlaat van die gasten komt er niet onder (die zijn vaak zelfs duurder zeker voor een ouder type VOLVO zoals Bart Simpson al aangeeft) En aan de elektronica laat ik die niet doorgeleerde gasten al helemaal niet komen. Dat is echt een ramp.
Alleen voor banden ga ik er nog heen.
Zo te zien heb je ervoor doorgeleerd want ik kan geen fouten in jouw betoog ontdekken. Het geeft alleen geen antwoord op de vraag die Topicstarter stelt.
Die luidt kort gezegd: waarom is de dealer zoveel duurder en ben ik daar nog wel goed uit nu ik wat meer kilometers op de teller heb.
Dat duurder zijn hebben we al een beetje opgerekt.
Het zullen veelal de uren zijn die door de overhead die een dealer heeft (specifieke apparatuur, pand op A1 locatie en inrichting etc., opgelegd door de importeur of fabrikant) die duurder zijn.
Nog altijd is het zo, zoals maarten s60 stelt dat bij specifieke problemen door de niet dealer altijd contact opgenomen wordt met de plaatselijke VOLVO-dealer. Dat moet je ook betalen.
En voor wat betreft onderdelen. In principe heeft V40fan gelijk. VOLVO-onderdelen (met het VOLVO-logo) worden specifiek voor VOLVO gemaakt, maar niets houdt die fabrikant tegen om deze onderdelen ook voor bijvoorbeeld Nissan te maken of onder eigen merknaam en dan als universeel te verkopen. En dan heb je dezelfde kwaliteit.
Maar goed.
Een beurt bij een dealer kost al gauw € 350,-- Dat is nu eenmaal zo.
Oh ja, en voor wat betreft die fastfitters. Ze zijn misschien wel goedkoop maar een uitlaat van die gasten komt er niet onder (die zijn vaak zelfs duurder zeker voor een ouder type VOLVO zoals Bart Simpson al aangeeft) En aan de elektronica laat ik die niet doorgeleerde gasten al helemaal niet komen. Dat is echt een ramp.
Alleen voor banden ga ik er nog heen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 01.04.2006 - 17:18
- Locatie: Haaften
Heb een paar weken terug onderhoud (215.000 km) laten doen bij de bovag-garage die me de auto ook heeft geleverd (met 200.000 km op de teller).
Was hiervoor 145 euro kwijt, zonder bijzonderheden. Scheelt wel dat ze de auto bij aflevering goed onderhanden genomen hadden (oa distributieriem) en de auto al sinds 120.000 km in onderhoud hebben.
Pluspunt was dat de kromme remschijven voor en nog niet versleten remblokken onder garantie vervangen werden terwijl de 6 maanden garantie al voorbij waren.
Van het uurloon schrok ik ook niet: 42,50 ex btw.
Was hiervoor 145 euro kwijt, zonder bijzonderheden. Scheelt wel dat ze de auto bij aflevering goed onderhanden genomen hadden (oa distributieriem) en de auto al sinds 120.000 km in onderhoud hebben.
Pluspunt was dat de kromme remschijven voor en nog niet versleten remblokken onder garantie vervangen werden terwijl de 6 maanden garantie al voorbij waren.
Van het uurloon schrok ik ook niet: 42,50 ex btw.
Klaas-Wouter
V60 1.6 D2 Summum Geartronic
V70 2.0d MY2008
Toyota Avensis Wagon T25 2.2D4D Executive MY2006
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi First Edition MY 2003
Volvo S60 D5 MY2003
Sealt Altea XL Stylance 1.9 Tdi MY2008
Volvo S40 1.9D Europa MY1999
Lancia Lybra 1.8 MY2000
Volkswagen Passat Variant 1.9Tdi MY2000
Peugeot 406 ST 1.8
Volkswagen Golf IV 1.9 Tdi
Peugeot 106 XS 1.4 MY1996
Peugeot 106 XS 1.4 MY1994
Peugeot 305 ST 1.6
Talbot Horizon 1.5
V60 1.6 D2 Summum Geartronic
V70 2.0d MY2008
Toyota Avensis Wagon T25 2.2D4D Executive MY2006
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi First Edition MY 2003
Volvo S60 D5 MY2003
Sealt Altea XL Stylance 1.9 Tdi MY2008
Volvo S40 1.9D Europa MY1999
Lancia Lybra 1.8 MY2000
Volkswagen Passat Variant 1.9Tdi MY2000
Peugeot 406 ST 1.8
Volkswagen Golf IV 1.9 Tdi
Peugeot 106 XS 1.4 MY1996
Peugeot 106 XS 1.4 MY1994
Peugeot 305 ST 1.6
Talbot Horizon 1.5
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 06.10.2006 - 18:25
Ik heb nu een 2ehands Volvo V40 gekocht uit 96 met 240dkm op de teller.
Deze auto is altijd bij de Volvo garage in onderhoud geweest.
Erg leuk, maar ik doe het niet
Jammer dat ik het boekje niet verder kan vullen, maar ga voor een wagen met een dagwaarde van 3000/4000 euro geen 3/400 euro voor een beurtje betalen.
Dat laat ik wel lekker door iemand anders doen.
Want olie vervangen kan ik zelf ook wel...
Deze auto is altijd bij de Volvo garage in onderhoud geweest.
Erg leuk, maar ik doe het niet

Jammer dat ik het boekje niet verder kan vullen, maar ga voor een wagen met een dagwaarde van 3000/4000 euro geen 3/400 euro voor een beurtje betalen.
Dat laat ik wel lekker door iemand anders doen.
Want olie vervangen kan ik zelf ook wel...