Aanschaf S60

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Volvo V40 + 244
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 10.05.2007 - 09:31

Hoi allen,..
Ben langzaam aan het kijken voor een opvolger van mijn V40 uit 1998 op LPG en inmiddels 424000 KM. :P :P ( rijdt nog top )
Zag bij de dealer een mooie S60 aut. (2.4 ) uit 2006, met 107000 KM op benzine
Vraag me wel af zijn ze met automaat nog een klein beetje zuinig of is het een echte slok op ?
Tevens trekken we nog een caravan van 1300 KG, wil dit met die automaat ?
We rijden tegenwoordig tot 25000 KM max. p.j.
Die 244 blijft natuurlijk in het wagenpark :P :roll:
Gr. Ron
Volvo 244 GL Nov.1980
Volvo V40 2.0 Oct. 1998 LPG
Volvo 244 DL D6 1990 felrood 385000 km.
Volvo V40 1.8 1997 lpg blauw 110000 km.
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

25000km pj
kijk danmaar voor een diesel, een automaat lust altijd iets meer dan een handbak
die caravan zal geen probleem zijndacht ik
keep calm!, your randomizer is running
Kleinejongen
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 16.04.2013 - 09:20
Locatie: Venray

Bij het uitzoeken van onze S60 werd nadrukkelijk aangegeven dat bij het trekken met een caravan een extra oliekoeler gemonteerd moest worden omdat de automaat anders te heet kon worden, vandaar zijn wij overstag gegaan omdat die extra oliekoeler zo`n €850.- zou gaan kosten, en ik kan je inmiddels uit ervaring vertellen als je ook rekening wil houden i.v.m het trekken van de caravan bij aanschaf zou ik je adviseren om uit te kijken naar een benzine met Turbo.
Gebruikersavatar
RoyvW
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
Locatie: Brunssum

Kleinejongen schreef:Bij het uitzoeken van onze S60 werd nadrukkelijk aangegeven dat bij het trekken met een caravan een extra oliekoeler gemonteerd moest worden omdat de automaat anders te heet kon worden, vandaar zijn wij overstag gegaan omdat die extra oliekoeler zo`n €850.- zou gaan kosten, en ik kan je inmiddels uit ervaring vertellen als je ook rekening wil houden i.v.m het trekken van de caravan bij aanschaf zou ik je adviseren om uit te kijken naar een benzine met Turbo.
Ligt aan het gewicht van de caravan, mijn S60 (2.4 140PK) trekt onze Chateau Cantara (1250max) met gemak door de heuvels heen. Nu schijnt de 140PK het iets beter te doen dan de 170PK variant omdat de 140PK varaint meer koppel onderin heeft.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024


Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Kleinejongen
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 16.04.2013 - 09:20
Locatie: Venray

Dat zou kunnen, onze caravan weegt beladen 1500KG en om eerlijk te zijn wij hebben altijd diesel en automaat gereden, maar de Volvo S60 T5 die wij hebben doet echt niet onder voor de rest!
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9335
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Kleinejongen schreef:Dat zou kunnen, onze caravan weegt beladen 1500KG en om eerlijk te zijn wij hebben altijd diesel en automaat gereden, maar de Volvo S60 T5 die wij hebben doet echt niet onder voor de rest!
Een T5, daar noem je ook iets... Of je nou een T5 of D5 neemt, die caravan krijgen ze wel omhoog.
Mocht je twijfelen tussen lpg en diesel, ik kan uit ervaring melden dat de D5 tot 2004 erg zuinig zijn. 1 op 17/18 moet je gewoon kunnen halen. Voordeeltje voor de lpg variant is dat die motor wat stiller is. Nadeel is dan weer dat je weinig turbo motoren op lpg ziet. Ik weet niet of het een slechte combinatie is, dat vroeg Thijs laatst ook al.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
850sittard
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 16.11.2012 - 16:26

De vorige eigenaar heeft mijn auto gebruikt om te verhuizen een keer met aanhangwagens tot het maximale trekgewicht van 1600kilo. Volgens hem geen enkel probleem, ik rij een 2.4T met handbak
Volvo 850 2.3 T5 sedan +-300pk
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

ja , maar een handbak is wat anders dan een automaat, een handbak trekt "alles " totdat de banden gaan roken
in het verre verleden sleurde ik een aanhanger vol zand onderuit het Solse gat bij Garderen
met een opel ascona (100pk)
dat is niet vergelijkbaar met een automaat, daar zou ik het niet mee durven
keep calm!, your randomizer is running
Kleinejongen
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 16.04.2013 - 09:20
Locatie: Venray

Dat is inderdaad wat ik bedoel, hij trekt het dat is zeker alleen hoe lang........
Gebruikersavatar
Turbo Will-I-Am
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
Locatie: Wijhe
Contacteer:

Een T5 op LPG is een super combi.
Rij al jaren in C70 T5 en het blijft lachen aan de tank! :-)
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
JCF
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21

Om op de vraag van TS terug te komen; een 2.4 trekt wel een caravan, maar mijn ervaring is dat je met caravans niet genoeg power kunt hebben. Ik zou vanwege de caravan dus naar een turbo kijken.
Een 2.4 met automaat is overigens beduidend onzuiniger dan met handbak.
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Mijn S60 2,4 140pk automaat reed 1 op 10
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
JCF
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21

Dat bedoel ik, 1:10 is niet bepaald zuinig. 1:13 zou goed mogelijk zijn met een handbak.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27524
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mijn ouders reden met hun handbak ook 1 op 10, alleen met echt lange ritten reden zij zuiniger.
Ik heb er zelf wel eens een tank 1 op 14 mee gereden, was eenmalig gelukt want toen ik de tank erna echt zuinig dacht te kunnen rijden was het verbruik weer slechter
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

JCF schreef:Dat bedoel ik, 1:10 is niet bepaald zuinig. 1:13 zou goed mogelijk zijn met een handbak.
Hebben wij ook nooit gehaald hoor.. altijd tussen de 1:9 en 1:11.
S60 2.4 140pk handbak 340dkm.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Kleinejongen
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 16.04.2013 - 09:20
Locatie: Venray

Het verbruik mag toch de pret niet drukken, het blijven goeie auto`s of ze nou 1:10 of 1:14 rijden :)
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”