V60 R-design: Hoe handling verbeteren?

Plaats reactie
Geneticx
1st Gear member

Bijna een week aan het bollen nu met mijn V60 D Rdesign van 11/2012. Er is 1 iets waar ik mij nogal aan erger en dat ik blijkbaar serieus verkeerd heb ingeschat: Het stuurgevoel, lees scherpte van het stuur en het bochtengedrag.
Ik had het het stuur toch een pak direkter verwacht. Het is een beetje vaag en insturen is niet echt levendig te noemen. Ook helt de wagen toch ook wel redelijk veel over als je iets sportiever de bochtjes in gaat.

Uitlijning is al bekeken en hieraan zal het blijkbaar niet liggen want het is er niks op verbeterd na het uitlijnen, integendeel.

Op het net las ik ergens over andere anti-roll bar voor achteraan die het insturen zou verbeteren. Iemand ervaring hiermee?

Voor de rest vrees ik dat een verlagingssetje wellicht de enige oplossing op verbetering zal geven? :? Maar vrees hiermee veel aan comfort te moeten inleveren.. En het comfort was net van DE redenen waarom ik voor deze wagen gekozen heb. :(

Iemand andere oplossing hievoor of ervaringen?

Alvast bedankt.
Gizmoke
2nd Gear member

Ik heb daar niets van gemerkt bij testrit zowel bij de R-design als de niet R-design. Ik vond dat heel goed meevallen.

En ik kwam uit mijn BMW 5 reeks, en mijn eerste reactie was, wow, daar wil ik mijn 5-reeks voor inruilen.

Wat ik wel ga doen is deze verlagen, is bij mijn BMW ook zo en een veerpootbrug steken, maar dat is bij de R-design al het geval, alhowel de verlaging daar te verwaarlozen valt vind ik.
  • Jaguar XE 20t R-sport - caesium blue - MY2018 - 06/2018 tot ...[/s]
  • Mini Cooper Clubman - melting silver - 06/2016 tot ...[/s]
  • Volvo V60 D3 Momentum - black sapphire - MY2014 - 06/2018
  • BMW 525D E61 - silbergrau - 01/2005 tot 11/2013
  • BMW 116i E87 - titansilber - 05/2005 tot 06/2016
  • Mini One Park Lane - 11/2006 tot ??/??
Geneticx
1st Gear member

Ja ook al is die verlaagd ik vind mijn RDesign toch vrij hoog op zijn poten staan!
Mss een eibach kitje da het hem nog een cm of twee lager zet het wel zou afmaken... maar het comfort?

Strange; tijdens de testrit was ik nochthans ook heel positief! Maar nu na bijna een week in mijn bezit lijkt het precies dat er iets veranderd is aan de wagen ofwel dat ik dat stuurgedrag toch blijkbaar serieus verkeerd heb ingeschat... Het was mij trouwens ook meteen opgevallen zaterdag toen ik hem naar huis reed.
Ben ook nog aan het experimenteren met bandenspanningen maar brengt weinig soelaas.
Fredhead
Geartronic member

Setje andere schokbrekers, andere veren, dikkere anti roll bar en de auto eens echt goed uit laten lijnen naar je wensen. Dus niet zoals het fabrieksaf goed is.
Maar dit is vrij rigoureus en gegarandeerd dat je problemen krijgt met de keuring in België .

Mijn ex-V50 voorzien van een setje Bilstein schokdempers en Apex verlagingsveren en de wegligging was flink beter.
Ook stond deze op 18 inch velgen met aardige sloffen eronder en was er flink tevreden over
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gizmoke
2nd Gear member

Genetix ...

Je kent misschien mijn BMW E61 van BB forum, 19" velgen breeset + verlaging met H&R veren en het comfort is er nog steeds

Mijn vrouw haar E87, eibach sport verlaging (enkel veren) en 18" velgen met runflat banden daar merk je beetje comfort verlies, maar valt goed mee.

Beiden zijn gekeurd voor verlaging, dus geen problemen met de keuring, dus ik ben heel zeker dat een verlaging van 3cm met eibach/H&R, ... het comfort van de volvo zeker niet gaan in gevaar brengen en je gaat gewoon naar de keuring voor keuring voor verlaging en achteraf nooit problemen.
  • Jaguar XE 20t R-sport - caesium blue - MY2018 - 06/2018 tot ...[/s]
  • Mini Cooper Clubman - melting silver - 06/2016 tot ...[/s]
  • Volvo V60 D3 Momentum - black sapphire - MY2014 - 06/2018
  • BMW 525D E61 - silbergrau - 01/2005 tot 11/2013
  • BMW 116i E87 - titansilber - 05/2005 tot 06/2016
  • Mini One Park Lane - 11/2006 tot ??/??
Geneticx
1st Gear member

Gizmoke schreef:Genetix ...

Je kent misschien mijn BMW E61 van BB forum, 19" velgen breeset + verlaging met H&R veren en het comfort is er nog steeds

Mijn vrouw haar E87, eibach sport verlaging (enkel veren) en 18" velgen met runflat banden daar merk je beetje comfort verlies, maar valt goed mee.

Beiden zijn gekeurd voor verlaging, dus geen problemen met de keuring, dus ik ben heel zeker dat een verlaging van 3cm met eibach/H&R, ... het comfort van de volvo zeker niet gaan in gevaar brengen en je gaat gewoon naar de keuring voor keuring voor verlaging en achteraf nooit problemen.
Nope... sorry, uw E61 ken ik niet.
Naar wat ik steeds vernomen heb zou H&R harder zijn dan Eibach, dus tzou in dit geval Eibach worden.
3cm is t.o.v. standaar ophanging dus in mijn geval zou hij dan 1.5 cm lager komen te liggen.. :? Veel is het niet maar mss is het genoeg.
Zou standaard schokdempers laten zitten, hopelijk slijten ze dan niet te rap.
Geneticx
1st Gear member

Niemand hier die een V60 verlaagd heeft en/of andere rollbar heeft geplaatst langsachter?
Fredhead
Geartronic member

T/m 3 cm verlaging gaat prima met de originelenschokdempers, meer dan dit wordt er aangeraden de dempers ook te vervangen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Geneticx
1st Gear member

idd dus zou nog net lukken.
Zal ook eens nagaan of het zou mogelijk zijn de regelbare schokdempers van het aktieve chassis te monteren?

Iemand die weet of die beetje goed zijn? Aktieve/regelbare demping FourC of hoe noemt het ook alweer...
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”