Hoi,
Ik heb onlangs 2x meegemaakt dat een remklauw vast zat en deze door de ANWB losgemaakt moest worden. Na de eerste keer leek het te maken te hebben dat de remblokken nog maar 4mm profiel hadden (eigenlijk in minimum 3mm) waardoor de cylinder mogelijk problemen had met verder naar buiten komen. De cylinder leek goed. Gisteren had ik het probleem weer, toen heb ik de remklauw maar vervangen door een gereviseerde van de dealer. Het rubber zag er goed uit, onder de rubber was echt heel erg minimaal wat roest te zien. Ik heb op het forum nog nooit gelezen dat iemand een vastgelopen remklauw heeft gehad (V70 2.4 170pk, 2002)... de dealer gaf aan dat dit toch regelmatig voorkomt?
Remklauw vast
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
- Plein69
- 4th Gear member
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
- Locatie: Voorschoten
Heb het bij mijn S80 gehad 2 jaar terug.
Maar dat was met veel sneeuw, ijs en pekel.
Ene week links en een week later rechts.
Anwb heeft beide keren los / schoongemaakt.
Bij dealer laten nakijken en onder de rubbers lichte oxidatie.
Daarna niet meer voorgekomen.
Dealer gaf aan dat het waarschijnlijk een combinatie van de 2 was.
Mijn broer daar en tegen heeft bij zijn mazda 6 uit 2008 alle remklauwen al een keer vervangen wegen overmatige roest.
Maar dat was met veel sneeuw, ijs en pekel.
Ene week links en een week later rechts.
Anwb heeft beide keren los / schoongemaakt.
Bij dealer laten nakijken en onder de rubbers lichte oxidatie.
Daarna niet meer voorgekomen.
Dealer gaf aan dat het waarschijnlijk een combinatie van de 2 was.
Mijn broer daar en tegen heeft bij zijn mazda 6 uit 2008 alle remklauwen al een keer vervangen wegen overmatige roest.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Komt echt wel vaker voor hoor. Ook op het forum os daar wel vaker melding van gemaakt. Heb al aardig wat klauwtjes vervangen/gereviseerd van jouw type.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Heb het idd ook al eens gehad, rechtsachter. Dan komt links binnenkort vast ook nog. 
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je voor de remklauw moest betalen bij de dealer? En welke was het, voor of achter?

Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je voor de remklauw moest betalen bij de dealer? En welke was het, voor of achter?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Het was in Zeeland deze vakantie, kon het nu dus niet zelf doen. Dealer gaf in eerste instantie aan dat het een uur werk voor stond....beetje erg veel gaf ik al aan, kan het zelf in veel minder tijd, maar ja, eindje van huis gaat dat niet lukken..... uiteindelijk heeft de dealer het gedaan en was het in 20 minuten gedaan... Totaal 216 euro inclusief BTW, remklauw rechtsvoor.
Denk dat dit wel acceptabel is.
Denk dat dit wel acceptabel is.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Lijkt me zeker acceptabel! Valt me nog mee, maar het scheekt natuurlijk dat er weinig arbeid aan zat.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad