Ik had een probleem met stationair toerental. Het fluctueerde nogal (500-1200 rpm) Nu heeft mijn garagist een slangetje losgehaald bij, volgens mij de intercooler, en afgedopt en loopt weer prachtig stationair.
Maar dat slangetje is er natuurlijk niet voor niets.... Wie weet wat het wel is en als ik hem weer aansluit hoe ik mijn goede stationaire toerental terug krijg??
Slangetje intercooler?
- pierre
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 20.02.2005 - 01:07
- Locatie: Abbekerk
De heerlijkste Volvo a.k.a. de Volvo 245
Suzuki SJ410 '84
Volvo 460 GLE '91
Volvo 460 Turbo '94
Volvo 245 2.3i '91 MY '92
Suzuki SJ410 '84
Volvo 460 GLE '91
Volvo 460 Turbo '94
Volvo 245 2.3i '91 MY '92
- Robbert242DL
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 10.04.2005 - 17:01
- Locatie: Etten-Leur
Als het van de intercooler is ben je ongeveer 10% van je vermogen kwijt. Een intercooler perst de lucht samen voor extra druk.
Volvo 242 DL 1978
Volvo 940 I.C. Aut 1996
Volvo 940 I.C. Aut 1996
- pierre
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 20.02.2005 - 01:07
- Locatie: Abbekerk
Het is een slangetje met een doorsnee van een kleine 5 mm, zoveel lucht kan daar niet doorheen om druk op te bouwen denk ik.
De heerlijkste Volvo a.k.a. de Volvo 245
Suzuki SJ410 '84
Volvo 460 GLE '91
Volvo 460 Turbo '94
Volvo 245 2.3i '91 MY '92
Suzuki SJ410 '84
Volvo 460 GLE '91
Volvo 460 Turbo '94
Volvo 245 2.3i '91 MY '92
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
Misschien een foto? Kan het geen vacuum slangetje zijn?
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
volgensmijn is het voor de warme lucht dat de injectieniet bevriest kost 75 euro onderdelen
- pierre
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 20.02.2005 - 01:07
- Locatie: Abbekerk
Dus zolang mijn injectie niet bevriest kan ik er mee doorrijden of....
Het heeft namelijk ook te maken met mijn stationair toerental..
(foto komt binnenkort)
Het heeft namelijk ook te maken met mijn stationair toerental..
(foto komt binnenkort)
De heerlijkste Volvo a.k.a. de Volvo 245
Suzuki SJ410 '84
Volvo 460 GLE '91
Volvo 460 Turbo '94
Volvo 245 2.3i '91 MY '92
Suzuki SJ410 '84
Volvo 460 GLE '91
Volvo 460 Turbo '94
Volvo 245 2.3i '91 MY '92
- Renkel
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 03.04.2006 - 18:22
- Locatie: Dr88.
- Contacteer:
En wat doet de turbo dan..............Robbert242DL schreef:Als het van de intercooler is ben je ongeveer 10% van je vermogen kwijt. Een intercooler perst de lucht samen voor extra druk.

S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 02.10.2005 - 12:05
Huh? Kok horen fluiten............Robbert242DL schreef: Een intercooler perst de lucht samen voor extra druk.
Nee, samengeperste lucht(turbo) wordt warm en zet daardoor uit. Het volume lucht zal dan dus minder zuurstof bevatten waardoor er minder brandstof in verstookt kan worden. Een intercooler, vulluchtkoeler of spoelluchtkoeler koelt de samengeperste lucht weer af waardoor de massa dus weer groter wordt.
Het hoogste rendement haal je dus uit de turbo i.c.m. luchtkoeler.