Volvo premium card

rik6230
1st Gear member

Afgelopen weekend kwamen we terug uit Italie.
Na een half uur begaf onze c70 2.0 d het op de autostrada ter hoogte van Brescia. Opgesleept in minder dan een half uur.
Helaas was de Volvo garage dicht en zouden we van zaterdag tot maandag moeten wachten op herstel. Uiteraard niet gedaan en met een (bijna nieuwe Cmax) naar huis gereden. Thuis de Cmax weer ingeleverd en een bijna nieuw Laguna ter beschikking gekregen. Deze kan ik maximaal 30 dagen gebruiken. Mijn Volvo wordt binnen 10 dagen overgebracht naar mijn eigen dealer en daar gerepareerd. (Waarschijnlijk roetfilter en dat valt ook nog onder garantie :P ).
Kortom prima service van Volvo.
In betere tijden :P

Afbeelding[/URL]
Volvo c70 2.0 d
C70-T5-Rik
2nd Gear member

Ook mijn C70-T5 moest ik in 2011 bij Volvo Florence in reparatie geven. Duurde gewoon een week ("escusi signor, donderdag feestdag en vrijdag werken we niet"). Was Bovag garantie + reisverzekering, dus maar een Fiat Punto huurauto. Bij Volvo-card wel wat meer huurauto en een goeie service zo te lezen. Die houden we er dus in!
C70, T5 Summum, Black Sapphire, RTI Navi, Dynaudio, Sadira 17";, Calcite leder; BlueTooth; Windblocker; afn. kogel.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
lint
Geartronic member

rik6230 schreef:Afgelopen weekend kwamen we terug uit Italie.
Na een half uur begaf onze c70 2.0 d het op de autostrada ter hoogte van Brescia. Opgesleept in minder dan een half uur.
Helaas was de Volvo garage dicht en zouden we van zaterdag tot maandag moeten wachten op herstel. Uiteraard niet gedaan en met een (bijna nieuwe Cmax) naar huis gereden. Thuis de Cmax weer ingeleverd en een bijna nieuw Laguna ter beschikking gekregen. Deze kan ik maximaal 30 dagen gebruiken. Mijn Volvo wordt binnen 10 dagen overgebracht naar mijn eigen dealer en daar gerepareerd. (Waarschijnlijk roetfilter en dat valt ook nog onder garantie :P ).
Kortom prima service van Volvo.
In betere tijden :P

Afbeelding[/URL]
Mooie combinatie die dame met de Volvo
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
rik6230
1st Gear member

C70-T5-Rik schreef: Bij Volvo-card wel wat meer huurauto en een goeie service zo te lezen. Die houden we er dus in!
Pech, zeker in het buitenland, is niet leuk en in het weekend in Italie al helemaal niet. Volvo Assistance heeft het goed geregeld.
Addertje onder het gras is dat als de Volvo binnen 2 werkdagen gerepareerd had kunnen worden ikzelf verantwoordelijk zou zijn voor het terug brengen van mijn auto naar Nederland. (Een extra reis of 1500 euro)
Volvo Assistance heeft dit echter prima voor mij geregeld.
:signthanks:
Volvo c70 2.0 d
rik6230
1st Gear member

lint schreef: Mooie combinatie die dame met de Volvo
Die dame is mijn vrouw en daar ben ik nog veel blijer mee dan met mijn Volvo, elke dag opnieuw. :P
Volvo c70 2.0 d
C70-T5-Rik
2nd Gear member

"Addertje onder het gras is dat als de Volvo binnen 2 werkdagen gerepareerd had kunnen worden ikzelf verantwoordelijk zou zijn voor het terug brengen van mijn auto naar Nederland. (Een extra reis of 1500 euro)"

Heb inmiddels de VolvoCard voorwaarden gelezen en kwam deze situatie ook al tegen. Als je op doorreis bent betekent dit dus 2 dagen in de omgeving van je pech-plaats blijven. Op eindbestemming heb je dan gewoon vervoer en dat is ook lekker.
Ik ga i.i.g. het vervangend vervoer deel uit mijn all-risk verz halen.
C70, T5 Summum, Black Sapphire, RTI Navi, Dynaudio, Sadira 17";, Calcite leder; BlueTooth; Windblocker; afn. kogel.
rik6230
1st Gear member

C70-T5-Rik schreef:

Heb inmiddels de VolvoCard voorwaarden gelezen en kwam deze situatie ook al tegen. Als je op doorreis bent betekent dit dus 2 dagen in de omgeving van je pech-plaats blijven. Op eindbestemming heb je dan gewoon vervoer en dat is ook lekker.
Ik ga i.i.g. het vervangend vervoer deel uit mijn all-risk verz halen.

Nee, je kunt doorrijden naar de plaats van bestemming. Je hebt 30 dagen vervangend vervoer ter beschikking dus op de terugreis pak jij je eigen, gerepareerde auto, weer op. Kan hij niet binnen 2 dagen gerepareerd worden wordt hij naar je Nederlandse Volvo dealer gebracht en moet je met de vervangende auto naar huis rijden. Vervelender is als je pech krijgt op de terug reis zoals als ik op vrijdag of zaterdag. De regel is dan dat als de auto binnen 2 WERKDAGEN gerepareerd kan worden jij daarop moet wachten. Je kunt gaan rijden met vervangend vervoer maar draait dan wel op voor de kosten van het terugbrengen van jouw auto naar Nederland. Uiteraard kun je hem ook zelf gaan ophalen. Je krijgt max. 4 hotelovernachtingen om de reparatie af te wachten. In mijn geval was dat niet mogelijk omdat ik maandag absoluut aan het werk moest. Ik was al en vlucht aan het boeken vanuit Nederland naar Italie zodat ik mijn auto zelf naar huis zou kunnen sturen. De kosten zouden helemaal voor mij zijn. Gelukkig heeft Volvo Assistance dit naar volle tevredenheid "opgelost" en wordt mijn auto op kosten van Volvo met een ambulance afgeleverd bij mijn Volvodealer.
Volvo c70 2.0 d
C70-T5-Rik
2nd Gear member

Hangt er dus vanaf of je op de heenreis of terugreis bent. Op de heenreis (naar een zonnige bestemming) zou ik toch liever mijn eigen C70 rijden (en dus maar wat langer wachten) dan een "zoveel mogelijk gelijkwaardige klasse auto" want dat zal in de praktijk wel geen cabrio betekenen.
rik6230
1st Gear member

C70-T5-Rik schreef:Hangt er dus vanaf of je op de heenreis of terugreis bent. Op de heenreis (naar een zonnige bestemming) zou ik toch liever mijn eigen C70 rijden (en dus maar wat langer wachten) dan een "zoveel mogelijk gelijkwaardige klasse auto" want dat zal in de praktijk wel geen cabrio betekenen.
Dat is ook weer waar. :P
Vandaag kreeg ik weer een telefoontje van Volvo Assistance; De Volvo is toch in Italie gerepareerd (tegen de afspraak). Nu mag hij niet meer op transport dus iemand moet de auto op gaan halen in Brescia :roll: Omdat ik nog garantie heb is er nog een probleem. Voor die garantie moet de Volvo reparateur vooraf bellen naar de garantiegever. Dat is dus niet gebeurd.
Ook moet ik nu mijn originele autopapieren inclusief groene kaart gaan opsturen naar Italie.
De studieboeken van mijn vrouw liggen nog in de auto en zij kan dus niet verder.
Ik heb hier in het centrum van Maastricht een parkeervergunning en mag maar maximaal 14 dagen een vervangende auto parkeren. Daarna moet ik betaald parkeren. Dat gaat aardig in de papieren lopen :(
Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Volvo c70 2.0 d
Jers3n
5th Gear member

Wat is de reden dat hij niet meer op transport mag? Enkel omdat de C70 nu weer gerepareerd is?
Iemand heen en weer sturen lijkt me duurder, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben.
Brengt iemand uit Italië de auto terug of gaat er vanaf NL iemand heen en weer? In het laatste geval kun je de papieren etc toch ook mee geven met die persoon?

Of indien dat agenda technisch lukt en je dat wil natuurlijk, zou mij zelf opgaan halen in Italië op hun kosten ook wel wat lijken...
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
C70-T5-Rik
2nd Gear member

Italianen he........
Bij mijn C70 moest het oliefilterhuis vervangen worden. Duurde, omdat het niet op voorraad was, incl feestdag en extra vrije vrijdag, een week. Moest exact een jaar later opnieuw vervangen worden door mijn eigen Volvo dealer, die e.e.a keurig onder garantie van Volvo Nederland afhandelde. Daarna geen problemen meer gehad met het oliefilterhuis.
kevinwalter
5th Gear member
Contacteer:

Tja, heb zelf laatst gehoord dat een retourtje Italië 35 euro kost met het vliegtuig. Zal vast een enkeltje ook niet duur zijn.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
rik6230
1st Gear member

Jers3n schreef:Wat is de reden dat hij niet meer op transport mag? Enkel omdat de C70 nu weer gerepareerd is?
Inderdaad, dat is de regel. Of ze zich daaraan gaan houden weet ik niet. Het schijnt ook voor hun een uitzonderingssituatie te zijn.
kevinwalter schreef:Tja, heb zelf laatst gehoord dat een retourtje Italië 35 euro kost met het vliegtuig. Zal vast een enkeltje ook niet duur zijn.
Ik kan inderdaad voor een paar tientjes naar Italie. Een paar daagjes extra vakantie op kosten van Volvo zou leuk zijn maar ik kan niet weg vanwege mijn werk. :evil:
Volvo c70 2.0 d
kevinwalter
5th Gear member
Contacteer:

rik6230 schreef:
Jers3n schreef:Wat is de reden dat hij niet meer op transport mag? Enkel omdat de C70 nu weer gerepareerd is?
Inderdaad, dat is de regel. Of ze zich daaraan gaan houden weet ik niet. Het schijnt ook voor hun een uitzonderingssituatie te zijn.
kevinwalter schreef:Tja, heb zelf laatst gehoord dat een retourtje Italië 35 euro kost met het vliegtuig. Zal vast een enkeltje ook niet duur zijn.
Ik kan inderdaad voor een paar tientjes naar Italie. Een paar daagjes extra vakantie op kosten van Volvo zou leuk zijn maar ik kan niet weg vanwege mijn werk. :evil:
Ik wil hem wel ophalen voor je :D

Dit is wel balen... Al wat nieuws gehoord van Volvo?
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
rik6230
1st Gear member

kevinwalter schreef:
Ik wil hem wel ophalen voor je :D

Dit is wel balen... Al wat nieuws gehoord van Volvo?
Vandaag niks gehoord van Volvo :x
Volvo c70 2.0 d
rik6230
1st Gear member

Mijn Volvo is onderweg naar Nederland. Volvo Assistance heeft de reparatiekosten voor geschoten. Zij hebben ook contact gehad met Volvo Nederland en die zeggen dat ze in dit geval coulant zullen zijn. Ik ga er dus vanuit dat ik de reparatie ook onder mijn garantie kan laten vallen.
Tot nu toe alleen maar lof voor Volvo assistance, Volvo Nederland en mijn eigen dealer in Maastricht. Wij hebben nu bijna twee weken contact en ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik een nummer ben. Ze denken mee en geven mij het gevoel dat ze oprecht aan de gang zijn om een voor mij zo gunstig mogelijke oplossing te vinden. (Cappello, dat is italiaans voor Chapeau ) :car13:
Volvo c70 2.0 d
rik6230
1st Gear member

Net bericht gehad dat ik mijn Volvo woensdag kan ophalen bij mijn Volvo dealer hier in Maastricht. :P
Volvo c70 2.0 d
rik6230
1st Gear member

Alweer bijna 3 maanden verder maar nog steeds is mijn declaratie van ruim 1000 euro niet voldaan. (Leenauto Italie/Nederland)
Begint mij toch te irriteren.
Volvo c70 2.0 d
rik6230
1st Gear member

Inmiddels is alles afgehandeld. Mijn declaratie is voldaan maar ik moest nog een rekening van 400 euro betalen voor de reparatie. Ben er verder niet meer achteraan gegaan. De auto loopt weer prima dus al met al ben ik tevreden over de afhandeling
Volvo c70 2.0 d
Marc Apeldoorn
5th Gear member

Dan mag je inderdaad helemaal niet mopperen, meer dan 1000 Euro support voor een kaart die je kado krijgt bij een onderhoudsbeurt...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Plaats reactie