Inmiddels zijn de remblokken vervangen, maar ik ben langer bezig geweest om in VIDA uit te zoeken waar ik de serviestand kon activeren, dan met het daadwerkelijk vervangen van de remblokken.1-wiel schreef:Om de remblokken achter te vervangen moet je middels vida de achterremklauwen/zuigers in servicestand zetten.
Anders kun je de remblokken niet losnemen.
Na vervanging middels vida weer service ongedaan maken.
Succes
Met als gevolg dat ik een melding kreeg: lage accuspanning. Nu begrijp ik waarom men bij de Volvo-dealers tijdens het gebruik van VIDA de auto ook aan de lader zetten.
Even in vogelvlucht door VIDA (na het aansluiten van de Dice, contact in stand II, selecteren van de auto, enz...):
Boven in de balk zie 7 tabbladen, je gaat naar het tabblad: informatie.
Daaronder verschijnen weer tabbladen en ga je naar het tabblad: storing zoeken.
En vervolgens het tabblad: Autocommunicatie, hierna zie je een auto met elektronicamodules.
Je klikt op de handremmodule PBM en vervolgens op tabblad: geavanceerd
Onder de balk verschijnt PBM, met het +je komt o.a.: activering en service te voorschijn (hierop dubbel klikken).
In het nieuwe scherm verschijnt dat je voor activeren moet klikken op het VTC2000 logo (dus NIET op doorgaan zoals wij Windows gebruikers gewend zijn).
Vervolgens krijg je een popup scherm waar je op de button: Handrem lossen kan klikken, dan gebeurd er nog niets.
Je moet ook klikken op de button: Activeer de serviestand.
Vervolgens hoor je een hoop gezoem bij je achterwielen vandaan komen, de handrem stelt zich terug.
Op het scherm zie je 2 regels (linker en rechter) remblok, uitgebreid lossen op: ja staan.
De zuigers mag je ouderwets terug drukken.
Let op: vergeet niet na het vervangen van de remblokken om de button: verlaat de servicestand aan te klikken.
Hieronder nog wat foto's die ik gemaakt heb van het scherm.