Heeft iemand ervaring met het chippen - zippen van een D3 motor van 2011?
Als ik eens rondkijk gaat 163 pk -> 205 pk en het koppel +50 Nm...
Mvg
Chippen S60 D3 2011
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24621
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
MODS EDIT: verplaatst naar juiste board.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20.08.2007 - 14:51
Heb een maand of vier geleden mijn XC60 (bj 2010) met de D3 motor (163pk) laten 're-mappen' bij Volvotune. Volgens de theorie van Obbe van Volvotune zou de motor nu iets boven de 200 pk zitten en ongeveer 450 NM. Heb hem niet op een rollenbank gehad om dit te controleren, maar tot op de dag van vandaag (na ongeveer 8000 km) zeer tevreden met het resultaat. Auto is vanaf 1500 toeren veel soepeler geworden. Bochten kunnen zonder problemen in de derde versnelling worden genomen (schakellui rijden is toch wel prettig). En in de zesde versnelling reageert-ie heel alert en krachtig als het vermogen wordt aangesproken. Ik vond de D3 in combinatie met een XC60 aanvankelijk wat gezapig maar dat is nu totaal anders. Qua brandstofverbruik zit ik op 1 op 14 (30 procent stad 70 procent snelweg) en dat is wat mij betreft zeer acceptabel voor een dergelijke auto.