Mijn naam is Arjen en ik ben sinds vorige week trotse "eigenaar" van een V40 Momentum, MY14. Tevens mijn eerste Volvo.
Op dit forum lees ik mezelf de laatste tijd wat in over mogelijke (kleine) verbeteringen aan de auto. Het is een lease-auto, dus ik ben wat beperkt in de mogelijkheden.
Paar vragen (en wellicht nieuwtje), om met dat laatste te beginnen. In een ander topic las ik namelijk al van de "spontaan" aanspringende dashboard verlichting welke vervolgens niet meer te regelen is. Dit was mij ook opgevallen (reden eerste bezoek hier
Aangezien ik dit een bestuurders keuze vind (en de dealer het met mij eens is) wordt de vraag wel bij Volvo zelf terug gelegd. Even afwachten dus.
Nu de vragen... met enthousiasme heb ik alle topics gelezen over het DRL / LED gebeuren en de veranderingen tussen de MY13 en MY14.
Ik heb zelf helaas geen Xenon (vind de baas overbodige luxe
Anyway, ik wil zelf dus ook graag de stadslichten aanpassen naar LED's. Zo te lezen hier komt dat wel goed... maar dan! De stadslichten zijn ook onderdeel van de totale verlichting zodra de auto naar dimlicht schakelt.
Ik vraag me nu af of dat wel zo mooi is?! Ik doel dan dus op de combi stadslicht/dimlicht welke wit/geel zullen worden. Iemand (Bas36, jij hebt deze combi nu??) een idee of dat "lelijk" is? Of valt het nauwelijks op?
Een oplossing is de H7 halogeen lampen vervangen voor één van de vele mogelijke after-market "Xenon-look-a-likes, maar dan kun je gelijk ook de H9 (grootlicht) gaan doen (wat een minder grote markt is). Wat me daarin opvalt is dat al deze lampen blauw zijn (ik begrijp de reden), maar is dat niet heel erg zichtbaar overdag als ze uit staan? En daarmee niet mooi?
Complete Xenon set inbouwen gaat 'm niet worden en LED H7, laat staan H9, is nog niet (kwalitatief) verkrijgbaar. Iemand ervaring, tips, foto's??
Dan een vraag over de side-markers. Het glas is wit, maar erachter zit een WY5W (oranje). Weet iemand of deze ook vervangen mogen worden voor witte LED's, zodat ook deze lampjes in overdag in lijn zijn met de DRL en (aangepaste) stadslichten?!
Tot slot, de vloerverlichting. In mijn hemel zit zo'n RGB LED die ik via het menu in een aantal kleuren kan schakelen (mijn keuze is helder wit, zoals de leeslampjes). Nu zou ik graag mijn vloerlampjes ook naar witte LED's omzetten. Iemand hier ervaring mee? Zo ja, welke lampjes heb je hiervoor gekozen?
Behoorlijke eerste post... :oops:
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!