regensensor automatisch ingeschakeld?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
altaphista
Starter

Ik ben de trotse bezitter van mijn eerste v50 uit 2006, met regensensor. Een kleine irritatie is dat ie (net zoals cruise control) niet onthoudt of je m hebt ingeschakeld of uitgeschakeld, en dat je deze beide opties iedere keer weer moet inschakelen/aanzetten.
Is het mogelijk om de regensensor automatisch ingeschakeld te laten zijn bij het starten?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

nee
Volvo for life
altaphista
Starter

bart simpson schreef:nee
helder ;-)
waarom niet?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

omdat het systeem dat gewoon niet doet, het waarom is dan verder irrelevant...
Volvo for life
Gast

bart simpson schreef:omdat het systeem dat gewoon niet doet, het waarom is dan verder irrelevant...
Bart .... even tot tien tellen. :D

Wellicht dat ik er nog een toelichting op kan geven. Omdat men bij Volvo eigenlijk niet wil dat de ruitenwissers onverwacht inschakelen. Bijv. in een wasstraat of bij vorst (als de ruitenwissers vastgevroren zijn).
lint
Geartronic member

dbosker schreef:
bart simpson schreef:omdat het systeem dat gewoon niet doet, het waarom is dan verder irrelevant...

Wellicht dat ik er nog een toelichting op kan geven. Omdat men bij Volvo eigenlijk niet wil dat de ruitenwissers onverwacht inschakelen. Bijv. in een wasstraat of bij vorst (als de ruitenwissers vastgevroren zijn).
Dus als je er even over nadenkt heel logisch!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
altaphista
Starter

lint schreef:
dbosker schreef:

Dus als je er even over nadenkt heel logisch!
of juist niet? als ik een wasstraat in ga ben ik me bewust van dat ik niet moet wisseren, en ook als het vriest... dont't be so protective volvo :) good intentions daar gelaten

oftewel: is er niet een work-around of een hack beschikbaar?
Volvo V50 2.0 Sport
Gast

[Bart Simpson Modus aan] nee [Bart Simpson Modus uit]
Ben
Executive Member
Contacteer:

altaphista schreef: of juist niet? als ik een wasstraat in ga ben ik me bewust van dat ik niet moet wisseren,
Als ik het goed begrijp zou je de functie uitzetten als je een wasstraat in rijdt en als het wel eens zou kunnen gaan vriezen?
De gedachte alleen al zou niet in me opkomen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
V50-Mart
4th Gear member

Ik begrijp het probleem niet zo. Je stapt in je auto, je start de motor, drukt op je regensensor knop, zet de radio aan en klaar toch? Wat is nou de moeite. Ik zet mijn regensensor trouwens pas aan als het daadwerkelijk regent. waarom stroom verbruiken als het niet nodig is.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
Gast

V50-Mart schreef:Ik begrijp het probleem niet zo. Je stapt in je auto, je start de motor, drukt op je regensensor knop, zet de radio aan en klaar toch? Wat is nou de moeite. Ik zet mijn regensensor trouwens pas aan als het daadwerkelijk regent. waarom stroom verbruiken als het niet nodig is.
+1
Gait
3rd Gear member

De passat die ik tot voor kort reed had dat, dat de CC en regensensor constant geactiveerd zijn.

Ik snap op zich wel dat je het mist hoor, maar dat je eraan denkt als je de wasstraat ingaat? De wasstraat die ik altijd gebruik sproeit eerst wat water over de auto voordat de daadwerkelijke wasstraat begint. Erg blij mee, want dat gaf mij (elke keer weer) exact genoeg tijd om nog gauw die regensensor uit te zetten :).

Het went gelukkig ook snel om even gauw in die stengel te knijpen als het begint te regenen!
Gert

Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Nomad
5th Gear member

Ik had ook een VAG auto met zo'n regensensor. Heeft me 2 afgescheurde wisserbladen gekost omdat ie tijdens het krabben vond dat ie automatisch moest gaan wissen. Daar staat het trouwens ook niet automatisch aan, maar laat iedereen de handle in dezelfde stand (1) staan. En dan heb ik het nog niet over de volledig willekeurige keren onnodig wissen omdat er een vlieg of ander stofdeeltje op de sensor kwam.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gait
3rd Gear member

Nomad schreef:Daar staat het trouwens ook niet automatisch aan, maar laat iedereen de handle in dezelfde stand (1) staan.
Dat is waar, net als de CC trouwens. Dat is ook zo'n hendel die gewoon in dezelfde stand blijft staan. Dat vond ik wel een onding, hoe vaak ik niet per ongeluk met groot licht aan het seinen was als ik de CC weer in wilde stellen... :oops:
Enige handige vond ik de optie om met 1x aantikken 10KM/u harder of zachter in te stellen.
Gert

Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
V50-Mart
4th Gear member

Er gaan volgens mij weinig CC's boven het Volvo Systeem. het werkt zo makkelijk, en is zo snel te bedienen... ik kan me een rijdend leven zonder niet meer voorstellen.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
T4
2nd Gear member

dbosker schreef:
V50-Mart schreef:Ik begrijp het probleem niet zo. Je stapt in je auto, je start de motor, drukt op je regensensor knop, zet de radio aan en klaar toch? Wat is nou de moeite. Ik zet mijn regensensor trouwens pas aan als het daadwerkelijk regent. waarom stroom verbruiken als het niet nodig is.
+1
+2
Volvo V50 2.4 (upgrading facelift R-design)
Volvo V40 T4
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”