Heel soms heb ik wel eens als ik inparkeer dat de parkeersensoren continu gaan piepen.
Dit eigenlijk zonder dat daartoe aanleiding toe is, de sensors zijn schoon.
Verder geen melding in het display.
Vandaag heb ik de auto eens uitgeschakeld en opnieuw gestart en toen werkte het weer prima.
Het gebeurt niet regelmatig, maar heel af en toe.
Is dit normaal dat dit af en toe gebeurt of is een van de sensors binnenkort aan vervanging toe ?
Het betreft een Volvo S60 2005 2.4 benzine.
Parkeersensor piept soms continu
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Schoonmaken! Van vuil kunnen ze ook gaan piepen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- roadrage
- 2nd Gear member
of een van ze is "dying" maar dat merk je vanzelf wel naarmate meer voorkomt
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
- Thijs
- 7th Gear member
Of er gaat er een stuk (maar dan komp de melding "parkeerassisent service" (oid)) of er komt een auto/motor langs rijden. Dan gaan die van mij ook wel eens spontaan af.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 2nd Gear member
Die van mij gaan (vrijwel) permanent af. Al eens naar laten kijken, maar het zit niet in de sensoren. Waarschijnlijk bekabeling of ergens anders een probleem. Dealer kan iig niet eenvoudig uitsluitsel geven.
Hoop voor je dat het een sensor is. Die zijn eenvoudig te vervangen.
Hoop voor je dat het een sensor is. Die zijn eenvoudig te vervangen.
Had: Volvo C30 2.0D Momentum MY08, Cosmic White met een koffie kleurtje
. 17";, verlaging, Spoilerset, High Performance audio, sportpedalen, sportstuur.
Heeft:Volvo S60 2.0T Momentum 2005, Lunar Gold, beige leer, HU850, GROM, 17"; Orestes/16"; imitatie in de winter, sunroof!

Heeft:Volvo S60 2.0T Momentum 2005, Lunar Gold, beige leer, HU850, GROM, 17"; Orestes/16"; imitatie in de winter, sunroof!
-
- 2nd Gear member
Tsja, ergens hoop ik ook dat het een sensor is, weet je in ieder geval wat het is.
Als het de bekabeling zou zijn zou het toch gelijk al voorgekomen zijn lijkt mij, wat kan er nu met de bekabeling gebeuren ...
Wie weet is het ook wel het ECU kastje zelf waar de kabels aan hangen.
Vervangen had ik al ergens een instructie voor gelezen, lijkt me toch nog wel een balle werkje.
Sensor zelf had ik ergens op het internet gezien voor ongeveer € 25,- en deze kunnen gelijk tegen meerprijs ook nog geleverd worden in de originele lakkleur.
Dan nog een adresje zoeken welke deze voor mij omwisselt
Volvo dealer had ik ergens gelezen vraagt hiervoor > € 200,- ++
Maar vrijdag ga ik toch langs de dealer om de koplampen te stellen en af te laten lezen, misschien vinden ze iets.
Als het de bekabeling zou zijn zou het toch gelijk al voorgekomen zijn lijkt mij, wat kan er nu met de bekabeling gebeuren ...
Wie weet is het ook wel het ECU kastje zelf waar de kabels aan hangen.
Vervangen had ik al ergens een instructie voor gelezen, lijkt me toch nog wel een balle werkje.
Sensor zelf had ik ergens op het internet gezien voor ongeveer € 25,- en deze kunnen gelijk tegen meerprijs ook nog geleverd worden in de originele lakkleur.
Dan nog een adresje zoeken welke deze voor mij omwisselt

Volvo dealer had ik ergens gelezen vraagt hiervoor > € 200,- ++
Maar vrijdag ga ik toch langs de dealer om de koplampen te stellen en af te laten lezen, misschien vinden ze iets.
- roadrage
- 2nd Gear member
valt mee..Thijs schreef:Eenvoudig maar prijzig.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... r/1019128/
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
-
- 2nd Gear member
Vandaag mijn oor er eens naast gehangen en je hoort inderdaad een tikkend geluidje op de sensoren. Alle 4 sensoren geven dit tikkende geluidje terwijl ik wel een continu piep krijg.
Vervolgens de achterbumper afgespoten met tuinslang, autoshampoo en weer ff afspuiten en drooggemaakt, misschien dat dat helpt.
Kun je trouwens ook de gevoeligheid van de sensors afstellen of laten afstellen bij de Volvo dealer ?
Vervolgens de achterbumper afgespoten met tuinslang, autoshampoo en weer ff afspuiten en drooggemaakt, misschien dat dat helpt.
Kun je trouwens ook de gevoeligheid van de sensors afstellen of laten afstellen bij de Volvo dealer ?
-
- 2nd Gear member
Vandaag langs Volvo dealer geweest.
Heeft de auto uitgelezen en de kabels voor zover mogelijk gecontroleerd maar helaas niks kunnen vinden....
Op mijn vraag wat ik nu kan doen, tsja moeilijk......
Zou eventueel de module zelf kunnen zijn van de PDC, maar dan zou hij volgens de monteur helemaal niet moeten functioneren.
Als iemand hier nog wat tips en suggesties heeft hoor ik het dan ook graag
Heeft de auto uitgelezen en de kabels voor zover mogelijk gecontroleerd maar helaas niks kunnen vinden....
Op mijn vraag wat ik nu kan doen, tsja moeilijk......
Zou eventueel de module zelf kunnen zijn van de PDC, maar dan zou hij volgens de monteur helemaal niet moeten functioneren.
Als iemand hier nog wat tips en suggesties heeft hoor ik het dan ook graag

Volvo S60 2.4 Momentum MY2005
-
- 2nd Gear member
Welkom in mijn bootje 
Volvotune heeft mij aangeboden te helpen. Hij zegt ervaring te hebben. Helaas zit hij voor mij ergs uit de buurt, maar misschien is dat voor jou anders.
Er schijnen overigens 2 units te zijn die kapot kunnen zijn, is mij verteld..

Volvotune heeft mij aangeboden te helpen. Hij zegt ervaring te hebben. Helaas zit hij voor mij ergs uit de buurt, maar misschien is dat voor jou anders.
Had: Volvo C30 2.0D Momentum MY08, Cosmic White met een koffie kleurtje
. 17";, verlaging, Spoilerset, High Performance audio, sportpedalen, sportstuur.

-
- 2nd Gear member
dat had ik ook,ff de oogjes goed schoonblazen,miss helpt t,bij mij wel tenminste
-
- 2nd Gear member
Bedankt voor de tip.BarBaar schreef:Welkom in mijn bootje
2 units, bij mij zit er volgens mij maar 1.
Het lijkt heel simpel, of sensor, bekabeling sensor of de unit.
Maar ja, als die het de ene keer doet en dan weer niet weet je niet wat je moet uitsluiten.... kap er dan helemaal mee.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ja ja.
Je hebt gewoon last van bumperklevers op de weg.
Je hebt gewoon last van bumperklevers op de weg.

Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
Vandaag weer bij Volvo dealer geweest.
Als ik de auto net aandoe of start is de parkeersensor goed, maar na enige tijd begint hij dan continu te piepen.
Bij de Volvo dealer piepte hij ook continu, dus ideaal, kunnen ze hem gelijk nameten.
Maar helaas nu ook geen fout melding ...
Heb nu een afspraak gemaakt voor volgende week, dan gaan ze de bumper demonteren en een andere sensor proberen en bekabeling nakijken.
Volgens de monteur heeft hij in 10 minuten de bumper verwijderd, daar kan ik niet tegenop. En 20 minuten Volvo tijd kan ik nog wel betalen
Als ik de auto net aandoe of start is de parkeersensor goed, maar na enige tijd begint hij dan continu te piepen.
Bij de Volvo dealer piepte hij ook continu, dus ideaal, kunnen ze hem gelijk nameten.
Maar helaas nu ook geen fout melding ...
Heb nu een afspraak gemaakt voor volgende week, dan gaan ze de bumper demonteren en een andere sensor proberen en bekabeling nakijken.
Volgens de monteur heeft hij in 10 minuten de bumper verwijderd, daar kan ik niet tegenop. En 20 minuten Volvo tijd kan ik nog wel betalen

-
- 2nd Gear member
Lijkt mij logisch dat je voor de tijd betaald die ze eraan besteden... maar zoals ik uit je antwoord opmaak kan dat nog wel eens tegenvallen :?MarioC70 schreef:Je maakt een denkfout,er staan vooraf gestelde prijzen voor reparaties,of hij er 10 min of een uur over doet,je betaald hetzelfde..
Iemand dan idee wat het kost om deze parkeersensor reparatie uit te voeren, als het toch al vast staat weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben