Ruitenwissers op hol, auto blijft staan.

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Finns
1st Gear member

Vast montalbano, vast!!

RoaldH: Met alle storingkjes die ik op het forum lees, ben ik zeer benieuwd naar de mijne. Heb een hekel aan elektrisch gedoe..ha ha. Een piepje of kraakje a la. Ach, ik kijk er naar uit. Het is een waanzinnige auto, en hoop dat ie al onze verwachtingen overtreft.
V60 PIH, electric silver, alle opties muv security line en SCT, 18inch Magni
2010: Volvo V70 2.0D limited edition (Steel Grey)
2007: Audi A6 Avant 2.7 tdi quattro pro line
2005: Saab 9-3 Aero Cabriolet (Jet Black, beige kap)
2004: Peugeot 807 ST 2.0
alexmem
2nd Gear member

Vergelijkbare ervaring als TS maar dan zonder de ruitenwissers. Bij mij hielp een keer of 10 start/ stop indrukken.
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
V60_PHEV
4th Gear member

Wat mij tegenviel is dat ik bij een bezoek aan de dealer de hier genoemde problemen meldde.
Mijn vraag aan hem was of er nieuwe software voor mijn auto was om dit te voorkomen. Volgens mijn dealer was er geen terugroep voor mijn auto en had hij dus geen nieuwe software nodig.
Een week later kreeg ook ik de melding 'lage accuspanning'. Mijn dealer wist dit daarna op te lossen door nieuwe software te installeren.

Klinkt als een gevalletje de put niet dempen voor het kalf verdronken is.
Gelukkig ben ik niet stil komen te staan.
EV70S
3rd Gear member

Mijn V60 Plug-in Hybrid is om 19u vanavond weer keurig gewassen thuis afgeleverd met nieuwe software, daarmee moet het probleem opgelost zijn!

Ik ben blij dat het redelijk concrete oorzaak / gevolg was en niet een oneindig zoekplaatje of niks gevonden kon worden.

Voor wat betreft de dealers, het schijnt dat er echt deze week (week 43/2013) pas een officieel schrijven is in het Volvo systeem waarin details voor de dealer staan. Ligt ook aan de samenstelling/configuratie van de auto en wellicht ook de software versie.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
X4er0
2nd Gear member

De melding te lage accu spanning had ik ook en met een rit naar de dealer bleek dat mijn accu DOA (Dead On Arrival) is, hij laadt zichzelf niet goed op en was dus stuk bij levering.

Accu vervangen en maand later nooit meer de melding gehad, had niks met software te maken.

Wellicht hebben wij allemaal een slechte batch met accus en dient deze gewoon te worden vervangen door een nieuwe, kan gebeuren en maak ik ook af en toe mee in mijn branche.
EV70S
3rd Gear member

Dat is natuurlijk nogal een verschil, maar mijn auto - en heb inmiddels van meerdere gehoord - heeft eerst 2-3 maanden probleemloos gelopen. Na > 2 maanden en ca. 6500km voor het eerst een melding over lage accuspanning, daarna weer 3 weken weg en toen kort achter elkaar.

Dan is het geen DOA maar in dit geval een software versie die wellicht onder bepaalde omstandigheden oa. door VOC bepaalde modules niet goed afsluit waardoor ze stroom blijven trekken en je op een gegeven moment problemen kunt krijgen.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
RoaldH
6th Gear member

EV70S schreef:Dan is het geen DOA maar in dit geval een software versie die wellicht onder bepaalde omstandigheden oa. door VOC bepaalde modules niet goed afsluit waardoor ze stroom blijven trekken en je op een gegeven moment problemen kunt krijgen.
Dat is herkenbaar en heb ik zelf ook ondervonden.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
JeroenV60PHID
3rd Gear member

bart simpson schreef:Volgens mij zei ik nergens dat men de pih te vroeg of te snel neergezet heeft, die eerste testrijders worden door de Nederlandse overheid (mogelijk iets van algemeen belang) zelfs vorstelijk beloond.
Vind het prima om een PIH testrijder te zijn. Ik heb netjes naar de oproep van premier Rutte geluisterd en een nieuwe auto gekocht. Nu rijden in een heerlijke auto voor de prijs per maand waar ik nog niet eens een VW polo voor had kunnen rijden.

Elektrisch rijden... ik ben om.. Wat een heerlijke manier om door de stad of binnenwegen te ploegen. Stil, geen schakelmomenten. Zal het komende jaar vast ook wel een keer bij de garage staan.. maar ze hebben goede koffie.. :)
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
X4er0
2nd Gear member

OK jullie hebben gelijk, de auto heeft een update nodig.

Ik heb een gloednieuwe accu maar hij wordt niet opgeladen, kreeg net de melding dat accu spanning te laag is, oftewel de auto laadt de accu niet op tijdens het rijden zoals een conventionele auto.

Komende week dus naar de dealer voor een antwoord of update.

Ik was de berijder die het als eerst had opgemerkt maar niet de auto de schuld gaf, ik dacht dat de accu verkeerd of fout was geproduceerd, het is de auto kom ik net achter.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

(type fouten zijn veroorzaakt door Jack Daniels, neem het mij niet kwalijk)
OGA244
8th Gear member

om op te laden moet er een dieselmotor draaien....
RichieB
6th Gear member

Dat zou geen goede zaak zijn. Rij je alleen korte ritjes 100% elektrisch! dan zou je stil komen te staan omdat de 12V accu leeg is. In dit draadje proberen we er achter te komen wanneer de 12V accu geladen wordt.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
X4er0
2nd Gear member

OGA244 schreef:om op te laden moet er een dieselmotor draaien....
Ik heb op diesel gereden want heb Amersfoort - Amsterdam trip achter de rug en kreeg opeens de melding.

Kan niks anders bedanken wat dit heeft veroorzaakt.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”