V40 D2 R-Design Ice White - foto's in post #2 - UPDATE

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

M.b.t. de cruisecontrol: Afbeelding
Ik vind de cruise control ook prima werken.

1x drukken is 5 KM omhoog of omlaag
Vasthouden is stapjes van 1 KM omhoog of omlaag

Over de dimmende binnenspiegel: ik had geen budget om de ramen af fabriek te laten tinten dus de standaard achterruit. De spiegel vind ik perfect is zelfs lichter dan in de DS3 en dimt prima dus denk dat het inderdaad aan het tinten ligt :oops:
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique

Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT

foto's van mijn V40
Historie in beeld
HakanC
3rd Gear member

7) Kantelen spiegels naar stoep had ik eigenlijk via knop gewilt ipv via menu aan/uit. Dus gewoon on-demand willen bepalen

Als je je versnelling in het achteruit zet, druk je op je spiegel knopje links of rechts (welke je omlaag wilt). Dan gaat deze naar beneden richten, Zodra je weg rijdt in 1 (boven de 15 km of zo) herstelt deze weer..

Je moet bij zo'n auto echt een keer de Manual lezen ;)

Instelling van mijn eq is Bass gedeelte lager, mid ongeveer gelijk en high tonen hoger..
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
pvdwaal
3rd Gear member

HakanC schreef:7) Kantelen spiegels naar stoep had ik eigenlijk via knop gewilt ipv via menu aan/uit. Dus gewoon on-demand willen bepalen

Als je je versnelling in het achteruit zet, druk je op je spiegel knopje links of rechts (welke je omlaag wilt). Dan gaan deze naar beneden richten, Zodra je weg rijdt in 1 (boven de 15 km of zo) hersteld deze weer..

Je oet bij zo'n auto echt een keer de Manual lezen ;)

Instelling van mijn eq is Bass gedeelte lager, mid ongeveer gelijk en high tonen hoger..
[schaam modus]
Zooooooo ok.... yup, ik ga zeker even de manual lezen haha.
Had ik eigenlijk wel zelf kunnen proberen, want zo zou ik het zelf ook geprogrammeerd hebben :P Thanks voor de tip!!!
[/schaam modus]

En equalizer heb ik zelf ook al zo gezet, ik hou van bass, maar het klinkt gewoon nergens naar als hij te hoog staat (A3 stond bijna op max en klonk goed). Maar zoals ik al zei hoor ik verschil tussen iPod en HDD. Moet er nog even mee spelen.
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
HakanC
3rd Gear member

Bij mij via USB echt strak geluid.. 320 kbps kwaliteit.. Je moet echter geen bass verwachten zoals een bij een systeem met losse versterker en woofer.. wand die zit er simpelweg niet. Hij moet het echt doen met de 5 speakers (10 met de tweeters).. Dan vind ik de kwaliteit zonder woofer toch heel goed
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
pvdwaal
3rd Gear member

HakanC schreef:Bij mij via USB echt strak geluid.. 320 kbps kwaliteit.. Je moet echter geen bass verwachten zoals een bij een systeem met losse versterker en woofer..
Mijn A3 had welliswaar een subje, maar geen aparte versterker. Het was het midden-segment die dus passief werd aangestuurd.

Als ik dit als referentie gebruik had ik gewoon veel meer verwacht van het high-end-top-level-audio-systeem-met-versterker van Volvo. En of ze wel of geen subs erin verwerken zou niet zo veel "mogen" zeggen.

Hopelijk vind ik snel de "perfecte" setting en/of gaat mijn gehoor er snel aan wennen :P Het verhelpen van de kraaktjes rechts zou ook al helpen denk ik. Misschien toch alvast maar een keer melden.

EDIT: wanner is de volgende meeting? :P
Kunnen we wat testen onderling

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

Ik heb het "high performance" pakket en dit is als ik het vergelijk met het hifi (beste/duurste) pakket uit de DS3 (waar wel een actieve subwoofer af-fabriek in zat) het geluid in de V40 stukken beter.

Dit was het enige punt waarop ik (dacht) in te gaan leveren op de DS3. Inderdaad trillen de ramen er bij de V40 niet uit bij een stevige bass maar het geluid "klopt" wel een stuk beter als in de DS3. En ik ben dus one happy camper :p

Ben toch ook stiekem wel benieuwd naar het premium sound nu...
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique

Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT

foto's van mijn V40
Historie in beeld
Inny
2nd Gear member

Ik heb Premium Sound besteld, en ben nu wel erg benieuwd hoe deze mij gaat bevallen. Zal wel fantastisch zijn t.o.v. het haast-mono geluid uit mijn huidige auto. Maar als ik het zo hoor was High Performance ook al goed geweest..! Nog drie weekjes wachten... :D
Volvo V40 D4 R-Design - MY2014 - 2019-
Volvo V40 D2 R-Design - MY2014 - 2013-2018
Ford Fiesta 1.6 TDCi - MY2008 - 2012-2013
Citroën C4 1.6 16v HDi - MY2008 - 2011-2012
Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCi - MY2008 - 2010-2011
pvdwaal
3rd Gear member

Ben echt benieuwd naar jullie mening hoor, maar wie weet ben ik wel te perfectionistisch (hoor ik wel vaker :D)
Heel veel succes met wachten!

- 3x Renault Clio
pvdwaal
3rd Gear member

Na het reset van alle settings en werken vanaf de USB HDD krijg ik nu wel een stuk beter en voller geluid. Een stuk beter dan de A3 nu. Ben weer een happy-camper :P

En de spiegel tip van HakanC werkt perfect!

- 3x Renault Clio
spacewagon
3rd Gear member

spacewagon schreef:
pvdwaal schreef:
  • 5) Cruisecontrol werkt vreemd. Bij A3: iedere klik = 1 KM, lang inhouden = per 10KM. De V40: 1 klik = 1km, 2 snel = ineens 5 omhoog, langindrukken = per 1 KM. Het is dus lastig om hem op bv van 130 naar 137 te zetten.
Ik vind het ideaal:

- Eén keer drukken is + of - 5 kilometer.
- Langer ingedrukt houden is stapjes van + of 1 kilometer.

Ik werk eigenlijk altijd met die stapjes van 5 kilometer en heb 'm altijd op de maximumsnelheid + 5 staan en gebruik geen andere stapjes meer dan 5.
Overigens vind ik niet ideaal dat de auto ook zelf met de rem afremt als ik de cruisecontrol van 135 naar bijvoorbeeld 105 zet. Mijn vorige auto liet het gas los tot 105. De V40 trapt de rem in tot 105. Dat vind ik niet nodig. Dus maak daarom de stapjes van 135 naar 105 maar wat langzamer. Komt dit doordat 'ie ACC heeft, of is dit standaard?
Mijn V40: D2 Summum
Mike Philippens
3rd Gear member

spacewagon schreef:Overigens vind ik niet ideaal dat de auto ook zelf met de rem afremt als ik de cruisecontrol van 135 naar bijvoorbeeld 105 zet. Mijn vorige auto liet het gas los tot 105. De V40 trapt de rem in tot 105. Dat vind ik niet nodig. Dus maak daarom de stapjes van 135 naar 105 maar wat langzamer. Komt dit doordat 'ie ACC heeft, of is dit standaard?
Misschien om de achterliggers erop te attenderen dat je aan het vertragen bent. Op zich wel iets slims. Bij vrachtwaggels zie je het ook. Teveel mensen die niet opletten en niet in de gaten hebben dat ze steeds dichterbij komen.
pvdwaal
3rd Gear member

Dat remmen heb ik nog niet ondervonden, maar ik vind de A3 vele malen makkelijker op een snelheid vast te zetten, gewenning of niet.
Daarbij had de A3 een hendel waarmee hij permanent aangezet kon worden. In de V40 moet ik hem iedere rit handmatig activeren :( (..of is dit weer een geval van RTFM?)

Gisteren trouwens voor het eerst pilot-parking gebruikt.
Ik moet nog een beetje wennen aan de auto en zelfs met A3 had ik toch even moeten tobben denk ik. Dus ik dacht: tadaaaa...pilot aanzetten. En ja hoor: hij gaf aan dat er plek voldoende was en hij zetten hem er echt in 1x in MET voldoende ruimte tussen velg en stoeprand gelukkig :D

Ik was wel een beetje bang voor de velgen, maar het werkt echt beter dan ik dacht :D

- 3x Renault Clio
kisman
2nd Gear member

Hier zal mijn vriendin heel erg blij zijn. ;-)
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
pvdwaal
3rd Gear member

En jij indirect ook :D

- 3x Renault Clio
SaturN
2nd Gear member

Mooie config pvdwaal, ik heb een vergelijkbare besteld echter zonder de folie dingetjes. Die van mij is iig ook wit met zwart panoramadak :) Aflevering verwacht ik volgende week.

edit: oja en ik heb gewoon de OEM 17" R-Design velgen ;)
V40 T4 R-Design Polestar Tuned
“If you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.”
RDS
1st Gear member

@ Pvdwaal, ik zie op een van je foto's ook aan de voorkant (voorruit) afplaktape zitten? Wat is daar gedaan? Ben speciaal naar de dealer gereden om te zien of er geen streep lak zit (tussen voorruit en pano dak).

V40 D2 R-design
Renault Megane estate Bose 1.5dci
Alfa Romeo Guilietta 1.6jtdm
Seat Leon 1.9tdi
Ford Fiesta 1.6tdci
Peugeot 206 1.4 xs
Opel D-Kadett 1.6S
Plaats reactie

Terug naar “V40”