Voorstellen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Peter/v40
1st Gear member

Beste Volvo rijders,

Jullie kennen mij nog niet maar ik verdiep me al een maand in jullie kennis en ervaringen die ik iedere avond met plezier lees.

Ik ben dus Peter en toekomstig Volvo rijder.

Gisteren is mijn leasecontract getekend.

Volvo V40 Momentum D2

*16'' Matres lichtmetalen velgen (Winter)
*Business Pack Pro (V40 Summum/Momentum)
*Park Assist achter
*Verlichtingspack 2
*RTI. Geïntegreerd hard-disk navigatiesysteem. Inclusief
Nederlandstalige stembediening, stuurwielbediening, TMC
en voorgeïnstalleerde Europa kaart en MapCare
*Shimmer Graphite Aluminium inleg in middenconsole met Silk Metal frame rond het toetsenpaneel en de
middenconsole
*Interior Air Quality System - IAQS
*Electronic Climate Control, dual zone. Inclusief gekoeld dashboardkastje
*Silk Metal inleg in de deurpanelen en boven het dashboardkastje
*Adaptief TFT Crystal instrumentpaneel met drie instellingen: Elegance, Eco & Performance
*High Performance Multimedia met 7 inch kleurenscherm DVD-speler, 4x45 Watt versterker, 8 High Performance luidsprekers, USB aansluiting en Bluetooth handsfree telefoonsysteem met audiostreaming
*LED Dagrijverlichting onderin de voorbumper
*Met leder beklede versnellingspookknop met verlichting en Silk Metal inleg
*Leeslampjes achter
*Sfeerverlichting achterin
*Verlichting vanuit geopende voorportieren
*Extra verlichting rechts in bagageruimte en verlichting vanuit geopende achterklep
*Metallic lak (Black Sapphire)
Trekhaak afneembaar
*17'' Mannan lichtmetalen velgen (Zomer)
Charcoal/Blond interieur.

De voornaamste reden dat ik dit schrijf is om jullie te laten weten dat de auto´s dit jaar nog leverbaar zijn volgens dealer.
Afleverdatum voor deze auto is gegarandeerd niet later dan eerste week december.

Ik hoop dat ik veel handige tips uit jullie berichten kan halen om daarmee het wachten te vergemakkelijken!! :P

Groet,

Peter
LightStar
4th Gear member

Afleverdatum voor deze auto is gegarandeerd niet later dan eerste week december.
Dan zou deze dealer nog een plek hebben gehad op de productieband, wel alvast veel plezier met je nieuwe auto (en hopen dat deze dit jaar nog op kenteken staat)
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
Spazz67
2nd Gear member

Mooie configuratie! En inderdaad nog een redelijk vlotte levering!

Ik heb mijn Momentum twee weken geleden besteld en ik krijg hem pas in week 51. Hij stond op 5 november maar het inbouwen van de Driver Support Line zorgt dat er zo'n anderhalve maand bij komt...

Nou ja, wat is goed is komt langzaam toch? Veel plezier in je nieuwe aanwinst!
Opel Kadett, Citroen AXE, Volkswagen Passat, Mitsubishi Colt, Mitsubishi Carisma, Mitsubishi Outlander, Opel Zafira, Volvo V50, Mercedes A-klasse,
Volvo S60, Volkswagen Golf, Audi A3
kisman
2nd Gear member

Peter/v40 schreef: Ik hoop dat ik veel handige tips uit jullie berichten kan halen om daarmee het wachten te vergemakkelijken!! :P
Het wachten wordt er ECHT niet makkelijker op door hier alle berichten te lezen. 8)
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
Mork
2nd Gear member

Wow, dat is wel een snelle levering dan!
Super dat het allemaal nog lukt, en zeker dit jaar vanwege bijtelling.

Sommige Lease maatschappijen berekenen wel extra kosten als de auto in December nog afgeleverd moet worden.

Maar dat is altijd goedkoper dan de verandering van 14 - 20% bijtelling.

Sterkte met wachten
V40 R-Design T3|Caspian Blue|Business Pack Pro|Winter Line|Premium Sound
spacewagon
3rd Gear member

Spazz67 schreef:Ik heb mijn Momentum twee weken geleden besteld en ik krijg hem pas in week 51. Hij stond op 5 november maar het inbouwen van de Driver Support Line zorgt dat er zo'n anderhalve maand bij komt...
Kan dat, Driver Support Line op de 14% D2?
Mijn V40: D2 Summum
Peter/v40
1st Gear member

Bedankt voor jullie reacties!

Dealer had inderdaad productie plaatsen gereserveerd die vanaf volgende week zoals hij dat noemt `bevroren`worden.

Kisman, ik denk dat je gelijk hebt helaas. ::cry:
eQuation
2nd Gear member

Bij mijn dealer vertelde ze vorige week dat 2013 helemaal vol zit, geen plaats meer in productie. Hooguit "voorraad" auto's dus.

Tussen neus en lippen door vertelde de verkoper wel dat:

"ze zullen het nooit toegeven, maar om nu druk op de verkoop te houden zal men niet zeggen dat de D2 in 2014 ook nog 14% is...., maar rond Kerst een artikel in de AW dat óók Volvo wéér een paar grammetjes eraf heeft weten te halen is ook niet geheel uit te sluiten...".

EDIT: wat levering van een 88 grams versie in eerste week januari wel erg zuur zou maken overigens...
kisman
2nd Gear member

eQuation schreef:Bij mijn dealer vertelde ze vorige week dat 2013 helemaal vol zit, geen plaats meer in productie. Hooguit "voorraad" auto's dus.

Tussen neus en lippen door vertelde de verkoper wel dat:

"ze zullen het nooit toegeven, maar om nu druk op de verkoop te houden zal men niet zeggen dat de D2 in 2014 ook nog 14% is...., maar rond Kerst een artikel in de AW dat óók Volvo wéér een paar grammetjes eraf heeft weten te halen is ook niet geheel uit te sluiten...".

EDIT: wat levering van een 88 grams versie in eerste week januari wel erg zuur zou maken overigens...
Ben heel benieuwd of dit bericht inderdaad gaat komen. Tijd zal het leren.
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

Mooie configuratie en (hopelijk) snel geleverd. Welkom en succes met wachten nog even ;)
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique

Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT

foto's van mijn V40
Historie in beeld
Spazz67
2nd Gear member

spacewagon schreef:
Spazz67 schreef:Ik heb mijn Momentum twee weken geleden besteld en ik krijg hem pas in week 51. Hij stond op 5 november maar het inbouwen van de Driver Support Line zorgt dat er zo'n anderhalve maand bij komt...
Ja hoor, dat kun je gewoon mee configureren en bestellen. Ik dacht dat het in de eerste helft van het jaar nog niet mogelijk was...
spacewagon
3rd Gear member

Spazz67 schreef:
spacewagon schreef:
Ja hoor, dat kun je gewoon mee configureren en bestellen. Ik dacht dat het in de eerste helft van het jaar nog niet mogelijk was...
En inclusief ACC?
Spazz67
2nd Gear member

spacewagon schreef:
Spazz67 schreef:
spacewagon schreef:Kan dat, Driver Support Line op de 14% D2?
Ik heb de Driver Support Line kunnen mee configureren inclusief de opties 603 BLIS, 769 Driver Alert en Lane Keeping Assistent en 818 ACC, Pedestrian Detection en Collision Warning.
spacewagon
3rd Gear member

Super mooi!

Maar wel gek. Sinds de 14% is de grille "active" geworden waardoor de radar van de ACC er niet meer op kan of mag.

En dan is dit stilletjes toch weer mogelijk geworden?

Of is dat omdat nu bestellen sowieso 20% betekent?
Spazz67
2nd Gear member

In de voorwaarden naar de Leasemaatschappij en van de Leasemaatschappij naar de leverende dealer staat duidelijk vermeld dat de registratie op kenteken in 2013 moet geschieden omdat hij dan nog gewoon 14% is. Dat was volgens de dealer geen probleem.

Hij staat voor levering in week 51, krap maar nog wel op tijd. Ik heb het net ook nog even geprobeerd in de configurator, maar het kan gewoon nog steeds. Al raak ik dan nu toch aan het twijfelen... :?

Ik heb samen met de dealer de auto ingegeven in de Volvo interne configurator, zonder problemen of foutmeldingen. Ik ga er maar van uit dat het goed zit. Of toch maar even opnieuw her-dubbelchecken...? ::cry:
wombido
2nd Gear member

Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij is ACC alleen beschikbaar bij een automaat?? En aangezien de automaat niet in de 14% klasse valt ...
Maargoed ik weet het dus niet zeker..
Volvo V40 (5d) 1.6d2 summum
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red
Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Optie: BUSINESS PRO PAKKET

Honda Insight
Seat Leon FR
Renault Clio
Volkwagen Golf
Timmy
3rd Gear member

wombido schreef:Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij is ACC alleen beschikbaar bij een automaat?? En aangezien de automaat niet in de 14% klasse valt ...
Nu weet ik niet hoe het met MY2014 zit maar mijn MY2013 D2 is uitgerust met de combi DSL (dus ACC) en handbak.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
spacewagon
3rd Gear member

Timmy schreef:
wombido schreef:Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij is ACC alleen beschikbaar bij een automaat?? En aangezien de automaat niet in de 14% klasse valt ...
Nu weet ik niet hoe het met MY2014 zit maar mijn MY2013 D2 is uitgerust met de combi DSL (dus ACC) en handbak.
Yep, de mijne ook.
Poolrev
5th Gear member

ACC voor de D2 14% is sinds september dacht ik weer leverbaar, zie de actuele prijslijst op de website. Geen idee waarom nu wel weer opeens...
Mike Philippens
3rd Gear member

Hij zal wel opnieuw door de typegoedkeuring geweest zijn vanwege de aanpassing aan de grille (dat bonkje met de radar). Iets anders kan ik me ook niet voorstellen. Beetje raar is het wel, maar goed, regels zijn regels.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “V40”