het vreemde geval, mijn accu ontkoppeld om een eventuele storing te verhelpen(advies Volvo garage) sindsdien geeft mijn bc aan: srs airbag service spoed.
Het ontkoppelen van de accu was een advies betreffende het vreemde geval; op de stadslichtstand van de schakelaar op het dashboard brand wel de achterverlichting maar niet de voorparkeerlichten(of stadslichten) bc geeft aan: parkeerlampje defect. lampen zijn goed en branden wel in combi met groot licht(xenonverlichting).Wie heeft enig idee, accu ontkoppelen helpt dus niet. Xenonlamp rechts gaat overigens met enige regelmat vanzelf uit om na ca 3 seconde weer aan te gaan. wat een verhaal, in ieder geval wie heeft een wijze raad voor mij?
Alvat bedankt.
Een verder best tevreden volvorijder
storings signaal airbags
- jaapburg
- 4th Gear member
Hoe heb je de accu er weer op gezet? Contactsleutel op stand II?
Xenonlamp die af en toe uitvalt betekend vaak dat je lampje bijna op is.
Xenonlamp die af en toe uitvalt betekend vaak dat je lampje bijna op is.
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Heeft de officiele dealer gezegd dat je de accu los moest koppelen? Dat zou namelijk geen goed advies zijn, want dat werkt niet. Tevens moet je wanneer je de accu weer aansluit, het contact op II hebben staan. Dat zou de dealer je ook moeten vertellen. Of bedoel je 'garage' en niet precies 'dealer'?
Oplossing is nu helaas om naar de officiele dealer te gaan en de storingen uit te lezen/te wissen.
Oplossing is nu helaas om naar de officiele dealer te gaan en de storingen uit te lezen/te wissen.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 6th Gear member
Contact op stand II ,accupool er weer op?Doeke Dobma schreef:Heeft de officiele dealer gezegd dat je de accu los moest koppelen? Dat zou namelijk geen goed advies zijn, want dat werkt niet. Tevens moet je wanneer je de accu weer aansluit, het contact op II hebben staan. Dat zou de dealer je ook moeten vertellen. Of bedoel je 'garage' en niet precies 'dealer'?
Wissen met de accupool eraf ,broodjes aap verhaal dus..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- lint
- Geartronic member
Dat is niet helemaal goed gegaan en inderdaad een bezoek aan de dealer is nu nodig voor een reset.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 6th Gear member
Zo hoort het ook,storingen wis je niet op die manier,dat ging vroeger bij een 440,460 enz..
Hij slaat alles op en dat kun je alleen met een reset via uitleesapparatuur doen..
Hij slaat alles op en dat kun je alleen met een reset via uitleesapparatuur doen..
- haasje
- 4th Gear member
Nee storingscodes wissen niet, maar heb hier ook al ooit gehad dat er blijkbaar wel een storing in een module heeft gezeten die ik er niet uit kreeg met vida, maar door het herstarten van alle modules (aka accu los) wel opgelost was. Contact op stand 2 heb ik nog nooit gedaan, ik heb er nooit iets van gemerkt. Dan hoor je een acculader/starthulp etc dan ook aan te sluiten met het contact op stand 2 indien de accu leeg is.
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
-
- 2nd Gear member
Als de bc aangeeft paarkeerlampje defect is het meestal en zo was het ook bij mij 1 van de 4 achterlichten, let wel op dat ze allemaal hetzelfde watt hebben want anders komt er ook een storing voor terug, wat betreft de storing van de srs airbags kan de "dealer" uitlezen en wissen is mij ook ooit overkomen toen ik de radio en kachelpaneel aan het loshalen was en de sleutel nog in het contact zat.
succes!
succes!
Uhh.... Contact op stand II staat in Vida, dat verzinnen wij niet.MarioC70 schreef:Contact op stand II ,accupool er weer op?
Wissen met accupool eraf werkt eigenlijk nooit, soms bij hele eenvoudige storingsmeldingen wel eens gezien, maar kon ook toeval zijn.
- jaapburg
- 4th Gear member
Goed lezen, Mario bedoelt dat het wissen met accupool eraf een broodje aap is. En dat het juist in vida staat dat de sleutel in II moet.AlexV70 schreef:Uhh.... Contact op stand II staat in Vida, dat verzinnen wij niet.MarioC70 schreef:Contact op stand II ,accupool er weer op?
Wissen met accupool eraf werkt eigenlijk nooit, soms bij hele eenvoudige storingsmeldingen wel eens gezien, maar kon ook toeval zijn.
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
-
- 6th Gear member
Dat van contact op II geeft hetzelfde effect als het terugplaatsen van de accupool met het stadslicht aan,iets om over na te denken,was eigenlijk geheim,maar ok.. 

Hij schrijft toch echt broodjeS aap.jaapburg schreef:Goed lezen, Mario bedoelt dat het wissen met accupool eraf een broodje aap is. En dat het juist in vida staat dat de sleutel in II moet.AlexV70 schreef:Uhh.... Contact op stand II staat in Vida, dat verzinnen wij niet.MarioC70 schreef:Contact op stand II ,accupool er weer op?

-
- 6th Gear member
En dat klopt helemaal...AlexV70 schreef:Hij schrijft toch echt broodjeS aap.jaapburg schreef:Goed lezen, Mario bedoelt dat het wissen met accupool eraf een broodje aap is. En dat het juist in vida staat dat de sleutel in II moet.AlexV70 schreef:Uhh.... Contact op stand II staat in Vida, dat verzinnen wij niet.

Ik heb wel vaker aangegeven dat niet alles klopt in Vida.
Als we alle reparatie handelingen en procedures moeten volgen die Vida opgeeft,zijn onderhoud en de bijbehorende reparaties niet meer te betalen.
We werken professioneel en weten precies wat wel en niet kan.
Bij het vervangen van een accu bijv,gaan we niet allerlei procedures volgen die niet nodig zijn,het is oude eruit en nieuwe erin.
Als je een koppeling moet vervangen volgens de reparatie handleiding van Volvo,ben je twee dagen bezig.
We doen er twee per dag mocht dat nodig zijn.
In je eentje dus.
Het heeft natuurlijk met ervaring te maken,zo simpel is het.
-
- 1st Gear member
Onderwerp: srs airbag spoed en stuurbediening - Gepost: Vandaag Om 21:00 - 12
Ook ik heb de melding gekregen en omdat mijn stuurbediening voor de radio ook af en toe hapert vanmiddag naar de dealer geweest om de S60 uit te laten lezen. Volgens de uitdraai beide gordelspanners die een signaal missen? Hij heeft alles gereset en meteen kwam de melding srs airbag spoed weer terug. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ik 2 kabelbreuken oid heb op beide gordelspanners?
Ook de stuurbediening vind ik een apart verhaal,de ene keer werkt het wel de andere niet,alleen te bedienen via de radio zelf. De verlichting van alleen de radio valt dan ook af en toe uit,het display blijft wel branden en de radio werkt gewoon.
Ik heb een Parrot ingebouwd met kabels van VolvoTech..dus heb niets gesoldeerd of afgeknipt.
Iemand bekend met beide problemen?

Ook ik heb de melding gekregen en omdat mijn stuurbediening voor de radio ook af en toe hapert vanmiddag naar de dealer geweest om de S60 uit te laten lezen. Volgens de uitdraai beide gordelspanners die een signaal missen? Hij heeft alles gereset en meteen kwam de melding srs airbag spoed weer terug. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ik 2 kabelbreuken oid heb op beide gordelspanners?
Ook de stuurbediening vind ik een apart verhaal,de ene keer werkt het wel de andere niet,alleen te bedienen via de radio zelf. De verlichting van alleen de radio valt dan ook af en toe uit,het display blijft wel branden en de radio werkt gewoon.
Ik heb een Parrot ingebouwd met kabels van VolvoTech..dus heb niets gesoldeerd of afgeknipt.
Iemand bekend met beide problemen?

S 60 2.4 140pk 2001 Maya Gold