Beste Volvo rijders,
Wie van jullie tankt V power diesel van shell?
En is dit van invloed op het verbruik?
En wat is de maximale actieradius van jullie met een D2 motor?
700 a 800 km moet volgens mij wel te halen zijn
Actieradius+ v power diesel shell
- rebride
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 22.08.2013 - 21:40
- Locatie: Enschede
Huidige Auto:
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29477
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Daar zijn alle vele topic's over geschreven, het nut van V-power en aanverwante speciale brandstoffen. Even de zoekfunctie gebruiken en je hebt heel wat leesvoer.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Als er al enige invloed is, wordt dat door de hogere prijs weer teniet gedaan.
Even een voorbeeld: ik tank bij de Tinq. Dat scheelt per tank tov V-Power Diesel ruim €8. Daar kan ik 6 liter en een slokkie voor tanken bij Tinq. Mijn verbruik is 4,6L/100km. Zou ik met V-Power 140km verder kunnen komen dan met de petroleum van Tinq?
En ik hoef mijn brandstof niet eens zelf te betalen, maar ik ben er op enig moment wat bewuster mee omgegaan. Het spul van Tinq brandt ook en de auto rijdt er niet minder om.
Even een voorbeeld: ik tank bij de Tinq. Dat scheelt per tank tov V-Power Diesel ruim €8. Daar kan ik 6 liter en een slokkie voor tanken bij Tinq. Mijn verbruik is 4,6L/100km. Zou ik met V-Power 140km verder kunnen komen dan met de petroleum van Tinq?
En ik hoef mijn brandstof niet eens zelf te betalen, maar ik ben er op enig moment wat bewuster mee omgegaan. Het spul van Tinq brandt ook en de auto rijdt er niet minder om.

- Get!em
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30
Ik tank meestal 41 liter, en ik rij 1:20, dus 20x40 = 800km.
Overigens is de tank dan nog lang niet leeg (BC geeft 100km aan), dus 900 is ook wel te halen voor tank ech tleeg is. En ik rij niet zacht (totaal gemiddelde snelheid is >90km/u ! hele stukken 140-150), maar heb wel een rustige rijstijl.
Met langzamer (100km/u max) en rustige rijstijl is 1100km ook wel te halen.
Die v-power heeft weinig nut ten opzichte van de kosten. Topics genoeg en internet staat er vol mee.
Overigens is de tank dan nog lang niet leeg (BC geeft 100km aan), dus 900 is ook wel te halen voor tank ech tleeg is. En ik rij niet zacht (totaal gemiddelde snelheid is >90km/u ! hele stukken 140-150), maar heb wel een rustige rijstijl.
Met langzamer (100km/u max) en rustige rijstijl is 1100km ook wel te halen.
Die v-power heeft weinig nut ten opzichte van de kosten. Topics genoeg en internet staat er vol mee.