Ik verander de vraag iets: Voor welk bedrag doe jij het?AlexV70 schreef:Wat heb jij gehoord? Ik hoorde bedragen van 800,- euro

Niet dat ik een wissel nodig ben want die is, bij aankoop, gedaan. En dat bij slechts 160 k op het klokje.
Ik verander de vraag iets: Voor welk bedrag doe jij het?AlexV70 schreef:Wat heb jij gehoord? Ik hoorde bedragen van 800,- euro
Zoals je weet doe ik alleen mijn eigen auto's, maar aan onderdelen is het zo'n 300,- euro.V70/2.4D/2003 schreef:Ik verander de vraag iets: Voor welk bedrag doe jij het?AlexV70 schreef:Wat heb jij gehoord? Ik hoorde bedragen van 800,- euro![]()
Niet dat ik een wissel nodig ben want die is, bij aankoop, gedaan. En dat bij slechts 160 k op het klokje.
Vergeet de Dice niet, anders kan je nog niets beginnen.Msuidgeest schreef:Ik zie toch het voordeel van Vadis op de computer en een fijne dealer die alles levert wat ik wil. En soms vieze handen vind ik ook niet erg (ik mag dan alleen niet aan mijn vrouw zitten).
Tel daar anderhalf uur werk bij op,dan is de uitkomst simpel uit te rekenen..AlexV70 schreef:Zoals je weet doe ik alleen mijn eigen auto's, maar aan onderdelen is het zo'n 300,- euro.V70/2.4D/2003 schreef:Ik verander de vraag iets: Voor welk bedrag doe jij het?AlexV70 schreef:Wat heb jij gehoord? Ik hoorde bedragen van 800,- euro![]()
Waterpomp, loopwiel, spanrol, spanrol multiriem, multiriem en distribututieriem.
Hij heeft het in zijn verhaaltje over 170 pk, wat duidt op een benzine?MarioC70 schreef:Dat is later weer veranderd,het zijn identieke motoren wat distributie betreft..AlexV70 schreef:Als het een 185 pk is is dit juist, bij een 163 pk is het 160.000 km.MarioC70 schreef:Hij moet worden vervangen om de 180000km of 8 jaar,wat het eerst komt..
Maar inderdaad beter te vroeg dan te laat..
Blijft sowieso in dit geval dat het, relatief gezien, 2 jaar te vroeg is.
Ik verbaas me alleen over de prijzen van het vervangen ervan..
Thijs schreef:Hij heeft het in zijn verhaaltje over 170 pk, wat duidt op een benzine?MarioC70 schreef:Dat is later weer veranderd,het zijn identieke motoren wat distributie betreft..AlexV70 schreef:Als het een 185 pk is is dit juist, bij een 163 pk is het 160.000 km.
@ Mario, bedoel je hier dat de distributieriem van een MY2004 D5 163 pk pas om de 180.000 moet?MarioC70 schreef:Dat is later weer veranderd,het zijn identieke motoren wat distributie betreft..AlexV70 schreef:Als het een 185 pk is is dit juist, bij een 163 pk is het 160.000 km.MarioC70 schreef:Hij moet worden vervangen om de 180000km of 8 jaar,wat het eerst komt..
Maar inderdaad beter te vroeg dan te laat..
jaapburg schreef:@ Mario, bedoel je hier dat de distributieriem van een MY2004 D5 163 pk pas om de 180.000 moet?MarioC70 schreef:Dat is later weer veranderd,het zijn identieke motoren wat distributie betreft..AlexV70 schreef:Als het een 185 pk is is dit juist, bij een 163 pk is het 160.000 km.
Ik heb die ervaring daar niet, maar kom er ook niet vaak. Van oudsher laat ik mijn auto's tot grote tevredenheid onderhouden bij een universele garage in Apeldoorn. Maar de keren dat ik wel bij de dealer kom, wordt ik keurig geholpen.Marc Apeldoorn schreef:Volvo dealer in Apeldoorn blijft zijn best doen om zijn klanten weg te jagen. .......
edraket schreef:Mario, vervang jij altijd de waterpomp mee bij een D5? Volvo doet dat namelijk niet. gaat niet om die paar tientjes, maar als ze echt nooit stuk gaan (en volgens mij gaan ze niet vaak stuk) is het natuurlijk onzin om hem maar te vervangen als hij nog goed is.
Het nadeel van een ander merk dealer is,dat ze niet de in en outs weten van Volvo en vaak niet uit kunnen lezen op storingen enz.Candisa schreef:En daarom heb ik ook vertrouwen in de Fiat dealer waar mijn V70 onlangs op onderhoud is geweest. Die heeft zelfs een Doblo op LPG lopen met ruim een miljoen kilometer, nog op ruim 6 ton even een revisieruilblok bij Fiat bedongen voor weinig en er in gemikt omdat het olieverbruik "onaanvaardbaar" werd (lees: zonder bijvullen bleef het peil niet boven het minimum tot de volgende beurt) en de kleppen toch wat hoorbaar werden!
De lokale Volvo dealer verklaarde mijn V70 met amper 3 ton een versleten ouwe bak ("Wij willen er nog €1000,- voor geven als je een andere koopt, mooie deal voor zo een ding hoor!") toen ik langsging om even uit te lezen naar aanleiding van een licht schommelend stationair toerental...
Isabelle