RichieB schreef:Superfunky schreef:Weet je wat nu grappig is? Jij krijgt een boete voor parkeren op de stoep, maar die zwarte krijgt niets want er is namelijk nergens in de wet geregeld dat er een parkeerverbod voor niet EV voertuigen geldt.
Toch wel. Gemeenten kunnen deze regels stellen in een gemeentelijke verordening, zoals
Amsterdam heeft gedaan.
Ik kwam vrijdag in Woerden ook aan bij een laadpaal waar 2 benzineslurpers in de EV vakken stonden. Ik heb hem er ook maar naast gezet. Pas later realiseerde ik me dat ik gewoon 0900-8844 had moeten bellen..
Aha, goed om te weten! Weer een reden om 020 te mijden!
Ik betwijfel overigens wel of de boete die je krijgt voor de kantonrechter stand houdt wanneer het gaat om niet specifieke aangelegde plaatsen, maar gewoon om een openbare parkeerplaats waar toevallig een laadpaal bij staat. Zou wat worden als gemeentes zomaar willekeurig kunnen gaan bepalen wie er wel of niet op een openbare plaats mogen parkeren. Een invalide parkeerplaats bord heeft juridische status, een laadpaal bord volgens mij niet. Dus het lijkt mij dat de redenatie is: het is een openbare P, u hebt de parkeerbelasting voldaan, dus u mag er parkeren.
Het wegslepen is een ander verhaal, dat zal inderdaad wel verordonneerd kunnen worden, dus in 020 maar niet doen dan!