Project "Full LED"

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
eQuation
2nd Gear member

eQuation schreef:***inmiddels zijn deze alweer vervangen voor "vollere" LED's samen met de remlichten. Hierover later meer (eerst avond foto's maken).
Zoals eerder aangegeven was ik benieuwd hoe vollere LED's zouden staan. Ik heb daarom deze set gekocht:

Afbeelding

Hiermee de eerder gebruikte set voor mijn achteruitrijd lichten vervangen. Het effect is inderdaad dat de reflectie in de unit beter tot zijn recht komt. Zie foto vanuit drie posities:

Afbeelding

Ik was hier best tevreden over en heb daarom ook de remlichten (halogeen) vervangen met dezelfde LED's:

Afbeelding

De foto's zijn genomen zonder dat andere lampen branden. Al het licht is dus van alleen de LED's die ik gebruikt heb voor de vervanging van de halogeen lampen.

Voor de liefhebbers de rem en achteruitrijd LED's samen:

Afbeelding

(overigens zijn deze sets niet-CANBUS, tot zover geen storingen aangegeven door de computer)
LightStar
4th Gear member

Hoe ziet dit er met daglicht uit ? Ivm het doorzichtige glas.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Leuk hoor die ledjes, maar komt er nog wel licht af? Led is heel gericht licht, alle halogeen lampjes die je nu vervangt zijn ontworpen met een reflector. Vooral die onder de spiegel, heb je een foto van het licht op de grond in het donker van voor en na?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
eQuation
2nd Gear member

LightStar schreef:Hoe ziet dit er met daglicht uit ? Ivm het doorzichtige glas.
Doel je er dan op of het licht zichtbaar is of dat je de LED's zelf door het glas heen ziet?
JeroenSpock schreef:Leuk hoor die ledjes, maar komt er nog wel licht af? Led is heel gericht licht, alle halogeen lampjes die je nu vervangt zijn ontworpen met een reflector. Vooral die onder de spiegel, heb je een foto van het licht op de grond in het donker van voor en na?
Ja, er komt een bak licht af. Dat is hierboven op de foto's goed zichtbaar. De reflector werkt nu ook met de LED's.

Voor die onder de spiegel vind ik dat van veel minder belang overigens. Dat is geen licht voor op de weg tijdens het rijden. Er komt overigens behoorlijk wat licht uit. Ik heb geen foto's van ervoor, wel van erna, zie boven.
LightStar
4th Gear member

Hoe de leds eruit zien door het glas (ik heb silvervisions erin en dat geeft een mooi effect aan de achterzijde)
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

eQuation
2nd Gear member

LightStar schreef:Hoe de leds eruit zien door het glas (ik heb silvervisions erin en dat geeft een mooi effect aan de achterzijde)
Even de storm getrotseerd voor je :wink: en wat foto's gemaakt.

Foto 1: combi van SilveVision knipperlicht lamp en een LED achteruitrijd lamp

Afbeelding

Foto 2: remlicht LED lamp:

Afbeelding

Heb je zo beetje een idee?

Ik moet zeggen dat ik zelf nooit weg ben geweest van het uiterlijk van LED lampjes. Qua licht vind ik het erg mooi, maar que "design" vind ik ze vrij lelijk zelfs.
In de zoektocht naar alternatieven kwam ik gisteren deze (BA15s) versies tegen:

Afbeelding

zucht... dit zijn dus halogeen-look versies met LED's erin en die zullen naast SilverVisions erg mooi -en meer "origineel" staan.

To be continued dus...
LightStar
4th Gear member

Tnx, ja heb zo een beetje een idee, vind het bij het remlicht nog meevallen maar bij het achteruitrijlicht geen groot succes, wellicht dat de halogeen-look lampjes mooier staan.

Zelf heb ik deze nu gekocht voor in mijn spiegels (ben benieuwd)
http://www.ebay.nl/itm/221131325353?ssP ... 1497.l2648

eQuation
2nd Gear member

LightStar schreef:Tnx, ja heb zo een beetje een idee, vind het bij het remlicht nog meevallen maar bij het achteruitrijlicht geen groot succes, wellicht dat de halogeen-look lampjes mooier staan.

Zelf heb ik deze nu gekocht voor in mijn spiegels (ben benieuwd)
http://www.ebay.nl/itm/221131325353?ssP ... 1497.l2648
Helemaal met je eens. Bij het remlicht is het minder zichtbaar. Van een afstand zie je het ook niet hoor, dit is natuurlijk echt met je neus in het glas gefotografeerd.

Ik overweeg ook idd een proefsetje halo-look te bestellen. Heb het idee dat die veel beter staan.

Mooie LED's voor je spiegels. Ben benieuwd naar de lichtopbrengst, heb deze ook in mijn handen gehad. Ze zijn zo te zien alleen 'niet-CANBUS', wat bij mij niet werkte (lampjes getest, dus ze waren niet kapot).

Ik heb deze in mijn spiegels zitten nu.

Afbeelding

Hoor/zie graag je resultaat!!
eQuation
2nd Gear member

I.v.m. overcompleet:

- Setje van twee LED lampen ter vervanging van de P21W achteruitrijd- of rem lampen. Bajonet BA15s. Per lamp 36 LED's.

Winkelprijs is 16 euro. Winkel neemt lampen niet terug, vandaar. Afgelopen weekend gekocht. PM maar als je interesse hebt.

Afbeelding
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Albert Einstein
LightStar
4th Gear member

Vraagje, wie weet wat voor lampjes er geplaatst zijn bij de voeten ? volgens mij zijn dit geen leds (niet wit in ieder geval)

eQuation
2nd Gear member

LightStar schreef:Vraagje, wie weet wat voor lampjes er geplaatst zijn bij de voeten ? volgens mij zijn dit geen leds (niet wit in ieder geval)
Zijn zeker geen LED's nee. Net als de makeup spiegels en de lampen in de portieren.
Ga het van het weekend uitzoeken. Verwacht T5'jes.

Welke kleur zou je ervan willen maken? R-design blauw :wink:

Albert Einstein
LightStar
4th Gear member

Make up spiegels zijn T5'jes inderdaad, blauw is wel leuk idd maar denk dat ik gewoon voor wit ga.

Toxictooms
2nd Gear member

zouden deze passen in de make up spiegels?
http://www.ebay.com/itm/2-x-Vanity-mirr ... 0748641181
V40 D3 R-design Ice White
LightStar
4th Gear member

Toxictooms schreef:zouden deze passen in de make up spiegels?
Nope, zoek eens op T5 Led (staat ook in je manual dat er T5 in zit.

eQuation
2nd Gear member

Toxictooms schreef:zouden deze passen in de make up spiegels?
Nee, het is inderdaad een T5 Socket. Om precies te zijn W2x4.6d, 1,2W (in dit geval 12V, let op, er is ook 24V)

Schematisch:

Afbeelding

Dit is het originele lampje:

Afbeelding

In LED zijn er weer twee smaken:

- niet-CANBUS

Afbeelding

- CANBUS

Afbeelding

Het lijkt me niet nodig hier CANBUS versies te pakken, maar ik weet dat niet zeker. Ik heb het namelijk zelf nog niet getest.

Albert Einstein
eQuation
2nd Gear member

LightStar schreef:*** blauw is wel leuk idd maar denk dat ik gewoon voor wit ga.
Blauw is natuurlijk wel mooi in een R-design. Wit is wel de betere (rustigere) keuze, lijkt me.

Wat anders, los van het type lampje, de originele lamp is dimbaar (duimwiel discussie :wink: )
Ik vraag me alleen af "hoe dimbaar" deze LED's zijn?! Nou ja...weer wat te testen...

Albert Einstein
LightStar
4th Gear member

Net even bezig geweest met de spiegels, 1 kant is gelukt andere kant bleef het ledje vaag branden na enig gefriemel doet de led het niet meer... Dus heb nu aan 1 kant led en aan de andere kan een bluevision lampje.

Ik ga denk ik op zoek naar canbus leds ivm het blijven branden teven is de lichtopbrengst niet alles (kleur is goed maar niet echt zichtbaar op de grond).

Edit: middels 9 led canbus t10's besteld

eQuation
2nd Gear member

LightStar schreef:Net even bezig geweest met de spiegels, 1 kant is gelukt andere kant bleef het ledje vaag branden na enig gefriemel doet de led het niet meer... Dus heb nu aan 1 kant led en aan de andere kan een bluevision lampje.

Ik ga denk ik op zoek naar canbus leds ivm het blijven branden teven is de lichtopbrengst niet alles (kleur is goed maar niet echt zichtbaar op de grond).

Edit: middels 9 led canbus t10's besteld
Top! Dat hele LED gebeuren kan een frustrerend werkje zijn... :wink:

Ben benieuwd!

Albert Einstein
MichelR
6th Gear member

Iemand al gekeken naar de grond verlichting onder de deur?.

Zie iedereen het hebben over led in de spiegels maar dit schijnt alleen als je approach verlichting gebruikt als je naar auto loopt..

Als je uitstapt komt de verlichting van onderuit de deur daar zit de verlichting.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
eQuation
2nd Gear member

MichelR schreef:Iemand al gekeken naar de grond verlichting onder de deur?.

Zie iedereen het hebben over led in de spiegels maar dit schijnt alleen als je approach verlichting gebruikt als je naar auto loopt..

Als je uitstapt komt de verlichting van onderuit de deur daar zit de verlichting.
Correct! Ga zaterdag onder de auto liggen om te kijken wat er in de portieren zit. Wil deze ook vervangen.

Zal de bevindingen posten!

Albert Einstein
Plaats reactie

Terug naar “V40”