Hallo,
Ik ben student aan het ROC midden Nederland te Nieuwegein, dit jaar is mijn afstudeer jaar. Op onze school geld een afstudeer project, de projecten waar ik uit kon kiezen was onder anderen 2,5 maand naar Afrika. Dit project stond mij heel erg aan van wegen het helpen van een derde wereld land en een hele ervaring rijker te worden. Dit project houd in 3 weken met een auto reizen naar Gambia en daar 7 weken les geven op scholen. Hierbij vraag ik u aandacht om het onderstaande stuk te lezen.
Wat gaan we doen?
Er is een stichting in Nederland, Go For Africa, deze stichting rijdt ieder jaar met een konvooi naar Gambia. Deze stichting verzameld heel het jaar door goederen in Nederland, deze goederen worden per container naar Gambia verscheept. Studenten uit Nederland kunnen zich opgeven bij deze stichting voor ontwikkeling’ s hulp. Deze reis geld voor ons als afstudeer project. De goederen die worden verscheept gaan wij daar instaleren en uitleggen aan de bevolking, dit zijn voornamelijk technische scholen. Op de scholen word ook les gegeven in het vak auto techniek.
De reis die wij gaan maken.
We gaan 2 februari vanuit Bakel, Nederland de reis maken naar Gambia. De reis duurt 22 dagen hierin zijn rustdagen berekend om bij te komen of om de auto te prepareren waar nodig. De reis is in totaal 8000 km lang. We gaan deze reis met zijn 2e in een auto maken. Deze reis word voortgezet door een oud barrel, deze auto word na ons project gedoneerd in Africa. Na de 10 weken stage in totaal 3 weken reizen en 7 weken les geven vliegen we terug naar huis.
Op zoek naar.
Wij hebben een Volvo 850 het is een 2,5l 20v uit het jaar 1996, deze Volvo is in prima staat alleen een koelwater slang niet. Deze koelwater slang loopt onder het uitlaatspruitstuk vanaf een metalen buis naar de radiateur. Heeft iemand misschien nog een slang liggen? zou u ons graag willen helpen met het project bedanken wij u vriendelijk.
Hartelijk dank voor het lezen van dit bericht.
Voor meer informatie kunt u altijd op onze website kijken, www.fast4africa.nl Tevens zijn we ook actief op Facebook, onze Facebook pagina is onder de naam Team Fast4africa.
Met vriendelijke groet,
Robert Molenaar
Hier onder nog een paar foto's van de auto.
http://afbeelding.im/ynhrPLj
http://afbeelding.im/36k
Go For Africa
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Begin dit jaar kwam ik onderweg naar Gambia zo'n groep auto's tegen.
Wordt een mooi ritje kan ik je vertellen. Als je Marokko in mag en er door bent, niet bang zijn voor Mauritanië want daar gebeurd niets. De enige smeerlap die je tegen komt staat bij de grens van Senegal voor een 'kleine' donatie.
Al moet het met zo'n grote groep en een georganiseerde reis toch wel goed komen
Ik zou zo met jullie mee willen
Wordt een mooi ritje kan ik je vertellen. Als je Marokko in mag en er door bent, niet bang zijn voor Mauritanië want daar gebeurd niets. De enige smeerlap die je tegen komt staat bij de grens van Senegal voor een 'kleine' donatie.
Al moet het met zo'n grote groep en een georganiseerde reis toch wel goed komen

Ik zou zo met jullie mee willen

Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Vraag het ook maar even op www.volvo850forum.nl
Daar zijn lieden actief die niets anders doen dan 850's uit elkaar halen en onderdelen verkopen.
Daar zijn lieden actief die niets anders doen dan 850's uit elkaar halen en onderdelen verkopen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70