Wat kleine punten, wat wel op te lossen is, maar je niet verwacht bij deze auto.
1. Geen aan-uit knop op de bijgeleverde 220v laadkabel, terwijl dit wel in de handleiding staat.
2. De 13 polige stekker van de trekhaak geeft geen signalen door.
3. Dag en nacht stand IGO instelbaar? Als het donker is blijft dagstand bij instelling "auto"
4. 12v aansluiting mindenconsole geeft geen stroom
5. Navigatie IGO stopt 100 m voor eindpunt
Woensdag naar de dealer om dit te fixen.
Welke punten kom je na aflevering van je PIH tegen?
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
De meeste punten zijn vanmorgen opgelost:DriverV60 schreef:Wat kleine punten, wat wel op te lossen is, maar je niet verwacht bij deze auto.
1. Geen aan-uit knop op de bijgeleverde 220v laadkabel, terwijl dit wel in de handleiding staat.
2. De 13 polige stekker van de trekhaak geeft geen signalen door.
3. Dag en nacht stand IGO instelbaar? Als het donker is blijft dagstand bij instelling "auto"
4. 12v aansluiting mindenconsole geeft geen stroom
5. Navigatie IGO stopt 100 m voor eindpunt
Woensdag naar de dealer om dit te fixen.
1. De huidige laadkabels hebben geen aan/uit knop op de zijkant.
2. De software voor de trekhaakaansluiting opnieuw ingelezen, probleem over.
3. De dag/nacht stand van IGO gaat niet op lichtgevoeligheid, maar op tijd. De dag en nachtstand zijn dus op tijd instelbaar.
4. De aansluitstekker aan de onderzijde was niet goed bevestigd.
5. Navigatiepunt wordt nader onderzocht.
De dealer pakt het goed op en doet er alles aan om e.e.a. te verhelpen.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Dat klopt, Niels. Maar ik rijd met een PIH alle punten hebben toch betrekking op de PIH. Ik kan ze moeilijk per punt gaat uitsplitsen over 5 topics.NielsPHEV schreef:het enige punt wat specifiek slaat op de PIH is het knopje op de lader.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
maar je zou het wel in het V60 board kunnen plaatsen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Dat klopt, het kan ook onder communicatie/navigatie. Wat dat betreft zijn er meerder mogelijkheden. :lying:Walter schreef:maar je zou het wel in het V60 board kunnen plaatsen.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 28.02.2013 - 18:22
Aantal punten waar ik tegen aan loop
- Connected touch was niet up to date. Moest zelf met een USB stick aan de gang.
- Igo navigatie.
- Spraakgebrek
- Weet regelmatig niet meer op welke weg ik rij.
- Aanwijzingen zijn te laat.
- Verwachte aankomst tijd is 2 uur te laat naar wintertijd
- Erg onlogische interface.
- Volvo on Call weet regelmatig niet dat de auto thuis geparkeerd staat waardoor s'nachts opladen niet lukt.
- Steentje tussen remschijf en hitteschild
- Slecht uitgepoetst.
Ik heb inmiddels ruim 2000 km gereden en zal binnenkort een review van mijn ervaring met de Volvo maken.
Peter
- Connected touch was niet up to date. Moest zelf met een USB stick aan de gang.
- Igo navigatie.
- Spraakgebrek
- Weet regelmatig niet meer op welke weg ik rij.
- Aanwijzingen zijn te laat.
- Verwachte aankomst tijd is 2 uur te laat naar wintertijd
- Erg onlogische interface.
- Volvo on Call weet regelmatig niet dat de auto thuis geparkeerd staat waardoor s'nachts opladen niet lukt.
- Steentje tussen remschijf en hitteschild
- Slecht uitgepoetst.
Ik heb inmiddels ruim 2000 km gereden en zal binnenkort een review van mijn ervaring met de Volvo maken.
Peter
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1592
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
Hmmm, ik heb wel een aan / uit schakelaar op de bijgeleverde shuko lader?
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1592
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:

Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 28.02.2013 - 18:22
Gelijk achter de remschijf zit een blikken schild. Hier zou het steentje tussen hebben gezeten. Bij de garage noemde ze het een hitteschild.OGA244 schreef:het dichtst bij de remschijf zittende hitteschild zit er volgens mij minimaal een cm of 30 vandaan, dat is dan nogal een steen geweest
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
- Locatie: Arnhem
Waarschijnlijk bedoeld met het schilde achter de remschijf.....wel raar dat daar een steen(tje) tussen komt. Nog nooit gehad bij 1 van mijn auto's.
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
- Locatie: Arnhem
Volgens mij zijn dit ook geen erg specifieke PIH issues.....maar wel vervelend/hinderlijk.Pvdveen schreef:Aantal punten waar ik tegen aan loop
- Connected touch was niet up to date. Moest zelf met een USB stick aan de gang.
- Igo navigatie.
- Spraakgebrek
- Weet regelmatig niet meer op welke weg ik rij.
- Aanwijzingen zijn te laat.
- Verwachte aankomst tijd is 2 uur te laat naar wintertijd
- Erg onlogische interface.
- Volvo on Call weet regelmatig niet dat de auto thuis geparkeerd staat waardoor s'nachts opladen niet lukt.
- Steentje tussen remschijf en hitteschild
- Slecht uitgepoetst.
Ik heb inmiddels ruim 2000 km gereden en zal binnenkort een review van mijn ervaring met de Volvo maken.
Peter
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zou een andere garage gaan zoekenPvdveen schreef:Gelijk achter de remschijf zit een blikken schild. Hier zou het steentje tussen hebben gezeten. Bij de garage noemde ze het een hitteschild.OGA244 schreef:het dichtst bij de remschijf zittende hitteschild zit er volgens mij minimaal een cm of 30 vandaan, dat is dan nogal een steen geweest
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 28.02.2013 - 18:22
Daar heb je gelijk in.tomtom schreef:Volgens mij zijn dit ook geen erg specifieke PIH issues.....maar wel vervelend/hinderlijk.Pvdveen schreef:Aantal punten waar ik tegen aan loop
- Connected touch was niet up to date. Moest zelf met een USB stick aan de gang.
- Igo navigatie.
- Spraakgebrek
- Weet regelmatig niet meer op welke weg ik rij.
- Aanwijzingen zijn te laat.
- Verwachte aankomst tijd is 2 uur te laat naar wintertijd
- Erg onlogische interface.
- Volvo on Call weet regelmatig niet dat de auto thuis geparkeerd staat waardoor s'nachts opladen niet lukt.
- Steentje tussen remschijf en hitteschild
- Slecht uitgepoetst.
Ik heb inmiddels ruim 2000 km gereden en zal binnenkort een review van mijn ervaring met de Volvo maken.
Peter
Op het volvo on call probleempje na werkt het PIH gedeelte erg goed.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 28.02.2013 - 18:22
Bart,bart simpson schreef:zou een andere garage gaan zoekenPvdveen schreef:Gelijk achter de remschijf zit een blikken schild. Hier zou het steentje tussen hebben gezeten. Bij de garage noemde ze het een hitteschild.OGA244 schreef:het dichtst bij de remschijf zittende hitteschild zit er volgens mij minimaal een cm of 30 vandaan, dat is dan nogal een steen geweest
Waar dient het stuk blik dan voor achter de remschijf?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Is een gekend probleem en komt zeker niet alleen bij een V60 voor. Al had Paul het laatst ook...
Maar zo'n steentje draait gewoon mee met de draairichting van de voorband en draait daarna met de beweging van de remschijf mee ophoog en komt inderdaad tussen de beschermplaat van de schijf (en dus géén hitteschild) en de remschijf zelf terecht. Als je gelukt hebt, valt ie er tussen uit als je een beetje heen en weer rijdt. Tot die tijd maakt het een hels kabaal en heb je het idee dat je auto volledig naar de knoppen gaat....
Maar zo'n steentje draait gewoon mee met de draairichting van de voorband en draait daarna met de beweging van de remschijf mee ophoog en komt inderdaad tussen de beschermplaat van de schijf (en dus géén hitteschild) en de remschijf zelf terecht. Als je gelukt hebt, valt ie er tussen uit als je een beetje heen en weer rijdt. Tot die tijd maakt het een hels kabaal en heb je het idee dat je auto volledig naar de knoppen gaat....
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- V60_PHEV
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05
Gaat je remschijf er niet kapot van dan?
Ik was bang dat ik de remschijven al flink naar de knoppen aan het helpen was.
Zou wel ironisch zijn als dat blik als beschermplaat bedoeld is, maar juist steentjes vangt die je schijven kapot maken.
Ik was bang dat ik de remschijven al flink naar de knoppen aan het helpen was.
Zou wel ironisch zijn als dat blik als beschermplaat bedoeld is, maar juist steentjes vangt die je schijven kapot maken.
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Zonder knopjeJeroen schreef:
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.