Sensus Connected Touch GPS problemen

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Get!em
3rd Gear member

Ok, opnieuw problemen.

SCT crashte volledig vanochtend. Home-screen was compleet bagger en ook niet meer goed te krijgen.
Muziek deed het wel (door op gevoel naar de muziek optie te gaan met het scrollwieltje)
GPS was ook compleet de weg kwijt. Begon met 3 satellieten, die allemaal op 1 lijn over het midden lagen (zoals TWcoolen ooit in een foto heeft gepost)..
Pas na 2 uur rijden had ik weer max 10 satellieten, maar niet overtuigend, want ging omde 3 minuten terug naar 6 en dan weer 7.

Bijgevoegd de foto's:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
zakraket
4th Gear member

Niet zo fraai. Is het wel weer goed na een herstart (auto > 5 min uit)?

Ik heb wel een keer gehad dat iGo helemaal vastliep, maar na een tijdje komt Android zelf met een venster om het proces te stoppen.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Get!em
3rd Gear member

Net met lunch de boel weer even opgestart. Alles lijkt weer goed.

Satellieten in view zelfs weer 12.
twcoolen
3rd Gear member

Get!em schreef:Topic moet wel blijven bestaan inderdaad.

Ik ben ook benieuwd wat TWCoolen na 1 week aan satellieten heeft.

Vanochtend weer eens het aantal satellieten op SCT en die op mijn telefoon naast elkaar gehouden.
Telefoon (bij luchtroosters, midden op dashboard), gaf continue 11 of 12 satellieten aan.
SCT gaf steeds tussen de 6 en de 8 satellieten aan.

Mij bekruipt dus nog steeds het gevoel dat het beter kan...
Ik zit nog steeds op 10-12 satellieten nu. Verder nooit meer problemen eigenlijk. Na een parkeergarage of tunnel nu na 1-2 seconden een fix. Voorheen duurde dat 2-20 minuten.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
twcoolen
3rd Gear member

Get!em schreef:Net met lunch de boel weer even opgestart. Alles lijkt weer goed.

Satellieten in view zelfs weer 12.
Wellicht een glitch in het systeem. Binnenkort hopenlijk weer een update met nieuwe features en stability improvements.

Ik ben echt aan het wachten tot de mogelijkheid komt waarmee apps automatisch gestart kunnen worden. Dat is mijn grootste gemis op dit moment.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Get!em
3rd Gear member

En gemis om extra Apps te installeren die wel in de normale Asteroid Market zitten.

Zoals ik gezien heb bevat de update die we gehad hebben alleen een soort van quicksolution voor de gps die niet echt final is. In feite onderdrukt hij nu iedere keer die gpsproblemen.

Ik ga vanavond weer testen hoeveel satellieten ik onderweg heb. Vorige week zat ik elke dag op gemiddeld 6-8 met een duidelijke Oost West orientatie van de zichtbare satellieten en een duidelijke Noord en duidelijke Zuidcomponent die vaak of altijd rood zijn.
Mogelijk dat de gps antenne positie dus bij mij toch nog verbeterd kan worden. Met huidige kilometrage ben ik voor de kerst toch nog een keer bij de dealer te vinden :)
zakraket
4th Gear member

Ik sprak gisteren een monteur van Volvo Waalwijk die enkele tientallen SCT's had ingebouwd. De GPS-sensor zit niet in de raamstijl, maar ergens onder de raamrand (maar dat was geloof ik al wel redelijk bekend).

Ook gaf hij aan dat hij niet begreep waarom ze hem niet in de vin zouden monteren; het enige dat ontbrak was een passende convertortje om e.e.a. op elkaar aan te sluiten.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Get!em
3rd Gear member

Test gister en vanochtend met GPS leverde het volgende op:
Als ik Noord -- Zuid rij, dan heb ik er 9 gemiddeld, min/max tussen 6 en 11
Als ik Zuid --> Noord rij, dan heb ik er 10 gemiddeld, min/max tussen 7- 11
Als ik West -> Oost rij, dan heb ik er 7 gemiddeld, min 5 , max 9
Als ik Oost --> West rij, dan heb ik er 8 gemiddeld, min 6, max 10

In N-Z en Z-N heb ik trouwens wel vaker 12 in beeld, maar de laatste twee zijn bijna altijd rood. Nooit 12 wit gehad.
Bij O-W en W-O heb ik er veel meer die rood zijn.

Geen idee waarom overigens deze verschillen, maar ze vallen me wel op.
Per rijrichting minstens 50km gereden en altijd op snelweg bij ~120km/u, en dus vrij zicht naar boven.
Carlsson 900

Get!em, Geen idee waarom overigens deze verschillen, maar ze vallen me wel op.

Dat zal toch met het richtffect van de ontvangst antenne te maken hebben.
tomtom
3rd Gear member

Net mijn PIH opgehaald en volgens iGo ben ik in Moskou (maar volgens de iPhone app gewoon thuis)?! Hoe reset ik dat? Hij zegt dat GPS niet aanstaat oid maar ik kan nergens vinden waar ik dat kan regelen.
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
zakraket
4th Gear member

Misschien moet je even een internetverbinding opzetten, zodat ie even aGPS kan toepassen.

Rechtsboven moet je een GPS-icoontje krijgen als je iGo (of bijv. de Kaarten-app) opstart. Ook bij je weerpagina moet de GPS-icoon even oplichten.
tomtom
3rd Gear member

Heb/had ik al gedaan maar helaas geen sjoege…. Bij de weerpagina vind hij dus ook niets.
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V70 T6 2008
zakraket
4th Gear member

Gaat er ook geen GPS-icoontje knipperen als je iGo (of kaarten) opstart? Dat betekent dat de GPS aan het zoeken is. Als dat niet verschijnt wordt GPS helemaal niet ingeschakeld.

Wellicht is er iets niet goed gegaan bij het inbouwen (alhoewel men geloof ik iGo wel opstart als test)
kameel1
2nd Gear member

Ik heb gisteren mijn pih opgehaald waarvan SCT nog niet geupdate was, heb dat nu zelf maar gedaan.
Misschien is dat bij jou auto ook het geval en is dat de oorzaak van je gps problemen.
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
tomtom
3rd Gear member

Wellicht; hoe doe ik de update dan?
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V70 T6 2008
Gizmoke
2nd Gear member

tomtom schreef:Wellicht; hoe doe ik de update dan?
De prodedure staat in onderstaande link, heel eenvoudig, volgende week komt er normaal gezien nog een update 1.47.96, turkey en europe zijn de enige die nog achter zitten met de 1.47.88 software

http://www.parrot.com/nl/support/sensus-connected-touch
  • Jaguar XE 20t R-sport - caesium blue - MY2018 - 06/2018 tot ...[/s]
  • Mini Cooper Clubman - melting silver - 06/2016 tot ...[/s]
  • Volvo V60 D3 Momentum - black sapphire - MY2014 - 06/2018
  • BMW 525D E61 - silbergrau - 01/2005 tot 11/2013
  • BMW 116i E87 - titansilber - 05/2005 tot 06/2016
  • Mini One Park Lane - 11/2006 tot ??/??
twcoolen
3rd Gear member

tomtom schreef:Heb/had ik al gedaan maar helaas geen sjoege…. Bij de weerpagina vind hij dus ook niets.
In het instellingen menu kun je ergens GPS aan/uit zetten. Staat daar het vinkje bij GPS?
tomtom
3rd Gear member

Klopt en inmiddels gevonden (stond erg raar ergens in instellingen in SCT). De iGo doet het in elk geval. Als dit een voorbeeld is hoe Android van Google werkt dan vind ik het redelijk dramatisch. Waardeloze UI, beroerd uiterlijk, geen volledig scherm, delen vallen weg etc etc….. De Update van iGo (idioot dat dat zo moet) is in elk geval ook gelukt. Vreemd dat Volvo geen knoppen heeft gemaakt om direct SCT of iGo te bereiken. Dat is nu redelijk omslachtig en (dus, bij Volvo NB!) ook onveilig. Een smartphone moet ook steeds weer aangemeld worden als manier om internet te verkrijgen. Je bent dus wel haast veroordeeld tot een dongle en bijbehorende kosten. Ik begin te begrijpen waarom Volvo na een half jaar de SCT (in elk geval in de V60) weer in de prullenbak gooit. Vrij schandalig eerlijk gezegd (en raar dat het bij andere modellen niet gebeurd….wat is het verschil?).
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V70 T6 2008
zakraket
4th Gear member

Dat is geen update van iGo maar van de Parrot-basissoftware (draaiend op Android). Dat is een inmiddels verouderde versie van Android (2.3.7) maar dat voldoet in principe natuurlijk voor waar het voor bedoeld is. Het is geen highend telefoon.
Als je nooit aan Android gezeten hebt, sja...het is anders dan je gewend bent. Veel mensen vinden het dan direct slecht als het niet werkt zoals ze gewend zijn :roll: :lol: Zeker zo'n apple-fanaat? ;)

Btw. dat probleem met internetverbinding heb je ook in de nieuwe versie van Sensus Connect. Of je gebruikt een hotspot (telefoon) of je sluit een abonnement af. Welkom in de toekomst... :D Dat had je vooraf ook kunnen weten.

Voor dat laatste probleem heeft VF een oplossing: een tweede simkaart, bedoeld voor bijv. een pad, waarmee je uit dezelfde bundel tegelijkertijd internet hebt. KPN en TM hebben dit niet.
Vanaf december heb ik VF Red: geen extra kosten voor een simkaart in de Volvo, wel direct internet :)

Als je dat niet hebt: voor Androidtelefoons is het redelijk gemakkelijk om het aanzetten van een hotspot op de een of andere manier te automatiseren. Zo schakelt mijn telefoon automatisch de hotspot in als hij aan de kabel hangt én verbonden is met de carkit. SCT heeft bij mij automatisch verbinding via de hotspot, het enige dat ik moet doen is de kabel inpluggen en dat doe ik toch standaard.
Voor Apple bestaat zoiets vast ook
tomtom
3rd Gear member

Zeker een Apple fanaat en niet zonder reden; ik heb tot nu toe sinds 1989 heel wat windows versies voorbij zien komen en daarna allerlei Smartphones (MDA's). Niets maar dan ook werkelijk niets komt aan de kwaliteit & gebruiksvriendelijkheid van Apple producten. Jajaja, ik weet dat de tegenstanders dan gaan klagen over prijs & "openheid" maar beide (zie het succes/verkopen) zijn blijkbaar geen argumenten om het niet te kopen. Ook bij Apple valt er nog wel wat te wensen maar de "high end" (kuch) telefoons waar jij het over hebt met Android zijn in mijn ogen net zo matig als SCT. Dat heeft niets te maken waar je aan gewend bent (in mijn geval) maar gewoon een subjectieve beleving. Grote voordeel van op Android draaiende telefoons; het is/lijkt goedkoop! Als ik zie wat de restwaardes van mijn Apple producten zijn dan kan ik niet anders dan constateren dat men daar erg eenzijdig (lees; alleen kijkend naar aanschaf waarde) tegenaan kijkt. Voor de meeste gebruikers (zoals ik er ook 1 ben moet het apparaat handig zijn en het "gewoon" doen! SCT is niet goedkoop maar doet absoluut zo aan en dat vind ik een forse misser van Volvo! Een tweede simkaart kan ik natuurlijk ook krijgen/kopen maar als ik bijvoorbeeld 4G wi gebruiken kost dat weer minimaal 150 euro voor een Dongle. Geen ramp maar het zou een stuk makkelijker/fraaier kunnen (nog maar even gezwegen dat het wifi "pairen" domweg de helft van de tijd niet lukt).

Als laatste; ik vreesde vooraf al dat het pairen zo moeilijk zo zijn maar bij Volvo kan/kon niemand daar een fatsoenlijk antwoord op geven. Op dit forum had ik het al min of meer gedestilleerd maar desondanks is het gewoon matig in al zijn facetten! Apple heeft ook samenwerking met Volvo aangekondigd dus wellicht kan ik dat straks nog over de Android troep heen knallen
:P :-x :P
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V70 T6 2008
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”