De Typische Volvorijder ..... bestaat niet

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gesloten
jp-v60
4th Gear member

Net als Mercedes wordt Volvo vooral gezien als een merk wat je pas moet gaan rijden als je richting de 60 gaat.
Volvo en Mercedes hebben gelukkig tijdig ingezien dat je met de vroegere modellen het niet gaat redden en ze hebben beide nu mooie sportieve modellen waardoor er nu ook een ander publiek ( lees jonger ) deze merken gaat rijden.
Alleen het beeld zit nog erg bij de mensen in het hoofd, ik heb mijn vrouw nu nog steeds niet kunnen overtuigen van de aanschaf van de V60 PHIV.
diesel01
Geartronic member

jp-v60 schreef:Net als Mercedes wordt Volvo vooral gezien als een merk wat je pas moet gaan rijden als je richting de 60 gaat.
Volvo en Mercedes hebben gelukkig tijdig ingezien dat je met de vroegere modellen het niet gaat redden en ze hebben beide nu mooie sportieve modellen waardoor er nu ook een ander publiek ( lees jonger ) deze merken gaat rijden.
Alleen het beeld zit nog erg bij de mensen in het hoofd, ik heb mijn vrouw nu nog steeds niet kunnen overtuigen van de aanschaf van de V60 PHIV.
Jouw vrouw mag niet buiten komen?
In 2009 heeft Volvo een XC op de wereld gezet die, gezien het design, niets meer is wat Volvo vroeger was.
Zeer strak ogend, uitstekend weggedrag(helemaal met FourC) en erg snel(Assen-Maastricht 130min).
Even van het asfalt af..geen probleem met de juiste banden is een zandpad met modderpoelen geen probleem.
Hoezo ouwe lullen merk??
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Paul-V
2nd Gear member

Samengevat: ik rijd Volvo omdat ik :
- een comfortabele, veilige, kwaliteitsvolle auto wil die ook nog fatsoenlijk vooruit gaat op de weg.
- vind dat Volvo nog steeds (of zelfs: steeds meer) mooie wagens.
- van mijn vroegere Volvo's bijzonder tevreden was.
- van mijn eerdere Volvo-dealers eveneens bijzonder tevreden was.
- liever niet met een Duits premium-merk op de baan ben (no further comment).
- mijn vrouw niet moet overtuigen van deze keuze: ze vindt Volvo toch al top.
En dat niet noodzakelijk in deze volgorde.

Ik heb geen hond, geen boot, geen motor. Maar als het even kan, wil ik er binnen een paar jaar wel graag een Ford Mustang bij :).
Anderzijds is van het leven genieten wel evident, evenals respect voor de medeweggebruikers (Bv. mensen "van de baan af duwen" als het niet snel genoeg gaat is iets wat je niet doet wat mij betreft, en al zeker niet als er een "L" achteraan hangt.)

Geen idee of ik nu in een of ander hoekje pas, maar ik voel me in elk geval goed in die V70 ;).
Volvo V70 D5 Summum GT MY14 - 91.000 km
Seat Leon 1.4 TSi Lounge 2009 - 80.000 km
Ford Mondeo 2.2 TDCi Titanium X 2004 - 305.000 km

Volvo historiek: Volvo V70 D3 Summum GT MY11 --- Volvo V40 2.0t --- Volvo V70 2.5 tdi --- Volvo V40 1.9d --- Volvo 460 1.9 td
jp-v60
4th Gear member

diesel01 schreef:
jp-v60 schreef:Net als Mercedes wordt Volvo vooral gezien als een merk wat je pas moet gaan rijden als je richting de 60 gaat.
In 2009 heeft Volvo een XC op de wereld gezet die, gezien het design, niets meer is wat Volvo vroeger was.
Zeer strak ogend, uitstekend weggedrag(helemaal met FourC) en erg snel(Assen-Maastricht 130min).
Even van het asfalt af..geen probleem met de juiste banden is een zandpad met modderpoelen geen probleem.
Hoezo ouwe lullen merk??
Met alle respect, maar de enigste moderne XC is de XC60 en zoals ik al zei, Volvo is goed bezig met de huidige modellen
diesel01
Geartronic member

jp-v60 schreef:
diesel01 schreef:
Hoezo ouwe lullen merk??
Met alle respect, maar de enigste moderne XC is de XC60 en zoals ik al zei, Volvo is goed bezig met de huidige modellen
Tja Vrouwen en auto's :roll:
Nee hoor de Duitse 3 zijn erg goed bezig, terug van vakaaantie een stuk met een A6 op gereden en dat ding ziet er erg goed uit.
Een klant van mij heeft net een E350 CGI geleverd gekregen en ook dat is prachtig, de 5serie heeft een fantastisch lijnen spel maar...
Het opperhoofd hier zegt weleens zodra je Volvorijder bent en je stapt in een ander merk dan voelt dat....anders waarna het weer een Volvo wordt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D5-C30 2.4i
2nd Gear member

Mensen om mij heen zeggen bij het zien van mijn nieuwe auto: kon ook niet anders, jij hoort in een Volvo. In de ogen van velen ben ik dus een typische Volvo rijder. Ik weet alleen niet welke bijzonderheid dat bepaald: ik heb rode broeken, honden, hockey'ende dochter, gebruik richtingaanwijzers, ...

Help! Ik zit in een hokje... , heerlijk hokje... :-)
940 -> V70 -> C30 -> 940 -> V70
lint
Geartronic member

Ik heb een zelfde soort opperhoofd in hier huis!
Volvo for life!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Mork
2nd Gear member

Ik heb een zelfde soort opperhoofd in hier huis!
Aha lijkt er dus op dat de typische Volvo rijder een

Sociaal bewogen iemand is :-)
V40 R-Design T3|Caspian Blue|Business Pack Pro|Winter Line|Premium Sound
diesel01
Geartronic member

lint schreef:Ik heb een zelfde soort opperhoofd in hier huis!
Volvo for life!
Het opperhoofd thuis heeft een zelfde mening maar ik doelde ook op het opperhoofd hier op het forum.
V90 T6 Recharge Rdesign
mad
6th Gear member

Ik hoop niet dat de typische Volvo-rijder zover gaat als deze man.... :-)

http://www.wtf.nl/kijkbuis/14927/man-he ... autos.html
XC70 D5 2009 Ocean Race
lint
Geartronic member

Leuk filmpje maar je kunt het ook overdrijven!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
s60magic
4th Gear member

Ja,
Mork schreef:Is het dan ook zo dat veel Volvo rijders ook nog een motor in de schuur - garage hebben staan ? :-)
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
glenfiddich1983
2nd Gear member

Ik merk aan mezelf wel dat ik in mijn Volvo over het algemeen veel socialer rij dan in mijn Chrysler, vraag me niet hoe het komt maar het is wel zo ;D

Wellicht omdat ik trotser ben op de Volvo? Omdat ik met de Volvo vaak complimentjes krijg van wildvreemden, en ik dat niet wil verpesten? Omdat ik met een volvo-850-forumsticker rij en er weinig zin in heb om daar een keer te lezen 'wie was die aso in die S70 die mij daar keihard inhaalde'?

Wie zal het zeggen :)
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
octavodia
1st Gear member

hahaha..leuk dit..ik ben een vrouw en rijd een 945..heb een hond, paarden, en verstouw heel wat spullen in de achterbak van mijn enorme sterke trouwe tank, heel wat verhuizingen mee gedaan. In een woord een geweldige betrouwbare prachtige comfortabele auto! En ik ben er zeker wel zuinig op!

Ook hebben wij een V70, ook een heerlijke betrouwbare comfortabele veilige, sterke beer.

Ons rijgedrag is netjes, rijden pittig maar (bijna) nooit te hard, vormen geen gevaar voor andere weggebruikers, en telefoneren en appen nooit tijdens het rijden! Eigenlijk een brave automobilist(e) toch? Het is maar net wat je er zelf van maakt. En ja wij zijn al 25 jaar trouwe volvofielen , met zo hier en daar een uitstapje naar bv een oude Jaguar.(XJ), naast onze 940..maar dat uitstapje was maar heel kort, want wat heeft dat ding vaak in de garage gestaan..haha..
Mork
2nd Gear member

Ik krijg al een redelijk beeld....not :-)

Al weet ik wel ook dat Volvo rijders niet per definitie van Texel houden
(gelezen in ander topic)
bobc30
2nd Gear member

Er bestaat geen typische Volvo rijder, ieder mens is anders.
Groeten, BobC30
Volvo C30 1.8 R-design (2008)
Candisa
2nd Gear member

Ik rij een V70 op LPG en daarvoor een 940 diesel...

Waarom?
Even beginnen met de 940:
- Kost weinig tegenwoordig (5 jaar geleden ook al) en is stukken betrouwbaarder en comfortabeler dan de 8 jaar jongere en half zoveel kilometer tellende Fransoos die ik er voor heb weggemaakt voor +- dezelfde prijs...
- Verbruik was ondanks de hogere leeftijd, kilometerstand en gewicht blijkbaar ook niet noemenswaardig hoger dan van die Fransoos!
- Duits heb ik vroeger nog gereden en jammer genoeg heb ik aan het motorgedeelte van die 940 (VW) ook moeten ervaren dat mijn vroegere Duitser geen uitzondering was en die Deutsche Gründlichkeit vooral schijn is.

Vervolgens de V70, welke eerder toevallig weer een Volvo is geworden, het had net zo goed een Mitsubishi busje kunnen worden:
- Tweedehandsprijzen vallen zeer goed mee in vergelijking met andere ruime breaks/monovolumes/busjes
- Dit keer een échte Volvo-motor en dat is te merken: na ruim 3 ton op gas loopt die nog keurig en met pit.
- Tot nu toe slechts 2 kostenposten: het ene was een Duits onderdeel (de Bosch alternator), het andere lag aan onzorgvuldigheid bij het onderhoud en viel uiteindelijk nog goed mee (slecht geplaatste time-sert na een slecht geplaatste bougie in het verleden, wat nodig was om die er uit te krijgen zou bij een ander merk ongetwijfeld de cilinderkop gekost hebben)
- Ondanks een V70N niet bepaald de meest verfijnde ophanging heeft, is het toch een comfortabele wagen die ook met flinke belading goed rijdt, ook nog na ruim 3 ton!
- Voldoende gewicht en kracht om een getrek meester te blijven, zowel qua stabiliteit als prestaties

Ben ik een typische Volvo rijdster?
Ik denk het niet, de kans is klein dat de volgende weer een Volvo wordt, of ik moet weer net op een fiscaal voordelig tot lichte vracht omgebouwd exemplaar met goedkoop verbruik en voldoende prestaties tegen een laag prijskaartje stuiten.
Zoals ik zei, het scheelde maar een haar of ik reed nu al met een ander merk...

Isabelle
2001 Volvo V70 lichte vracht 2.4 170pk benzine+LPG
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
Mork
2nd Gear member

Ben ik een typische Volvo rijdster?
Ik denk het niet, de kans is klein dat de volgende weer een Volvo wordt
Ik lees toch wel volvo "liefde", en je bent ook actief op dit forum sinds 2008
Dus dan mag ik toch wel een beetje de conclusie trekken dat er volvo bloed in je aderen stroomt.

Maar soms moet je eerst afstand doen om later tot de conclusie te komen dat je het vreselijk mist :-)
Candisa
2nd Gear member

Ik zie wel wat de toekomst uitwijst. Jammer dat Volvo geen busjes bouwt (behalve een paar persfoto's van een Renault Master met andere grille, verder niets Volvo aan), dat zou nog wat zijn: een strak tijdloos gelijnde bus met Volvo-waardig interieur en een D5 in het vooronder!

Isabelle
2001 Volvo V70 lichte vracht 2.4 170pk benzine+LPG
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
RudyZ
2nd Gear member

Denk dat de typische "grote-Volvo-estate-rijder m/v" wel bestaat, het zijn mensen met behoefte aan een sterke, stijlvolle full-size auto, die er mooi uitziet, maar toch ook erg functioneel is. En in de regel hebben ze de broek niet kapot, want een Volvo is niet echt voordelig in het gebruik...

Mooie van een grote Volvo-estate is dat je een oud type ook nog wel op de oprit kunt zetten, met een gedateerde BMW of Mercedes lukt je dat niet.
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”