Aankoop advies C30 T5

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
bitjeverkeerd
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27.10.2013 - 14:58

Hallo ik ben Martijn en nieuw op dit forum. Ik rijd momenteel in een Ford Focus (al 7 jaar zonder noemenswaardige problemen).

Ik ben op zoek naar een C30 T5(handbak). Ik kan er eentje overnemen uit 2009. Deze komt uit de lease en heeft al bijna 180.000 op de teller staan.

Ik ben van plan minimaal 5 jaar in de nieuwe auto te rijden (ongeveer 18.000 per jaar).

Wat voor problemen kan ik met deze auto met deze kilometerstand verwachten? Of is het toch verstandiger om een exemplaar met minder km's te zoeken?
JCF
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21

Tja. Het bekende verhaal dat geldt voor alle auto's:
- Hoe is er mee gereden? Koud volgas weg of warmrijden?
- Deze motor is in principe goed in staat hoge km standen te bereiken
- Onderhoud zal wel deugen gezien de lease
- 180K is niet niks maar kan nog zeker het dubbele mee
- Minder km's is over het algemeen de belangrijkste parameter bij auto's als het gaat om de slijtage, hoe minder hoe beter, maar er zijn heel weinig T5's in NL verkocht, nog minder dan C30 überhaupt al.
- Het voordeel van een hoge km stand is natuurlijk de lage aanschafprijs, waarbij budget ontstaat voor eventuele reparaties.
- Slijtage geldt niet alleen de motor maar ook bijv het onderstel, al zal dat bij een T5 steviger dan gemiddeld zijn uitgevoerd.
Een proefrit zegt veel, evenals de staat van de auto/interieur. Ragbak of goed voor gezorgd? Het sterkste onderdeel van de auto is denk ik de motor aangezien die van Volvo is...
Fabje
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19.03.2008 - 22:34
Locatie: Amersfoort

Laat me raden die T5 staat in Hengelo?

Heb ik ook naar gekeken, maar kmstand vond ik te hoog. Er zit trouwens een breuk in de voorruit.

En denk erbij hij staat tegen de beurt aan dat de distributieriem vervangen moet worden.
michel-C30
3rd Gear member
Berichten: 473
Lid geworden op: 22.06.2006 - 09:48
Locatie: Den Haag

Ik als c-30 T5 2008 rijder zal advisen buiten de standaard checks:

Aircondition checken of deze correct functioneert.
Kraakje en piepjes interieur wanneer de auto koud is.
Staat van de voorspoiler beschadiging door verkeerddrempels onderzijde
De T5 is standaard nog meer verlaagd.
Windgeruis portieren op de snelweg.

De motor op zich heb ik nooit problemen meer gehad ; olieverbruik is normaal. Heb er wel een andere lucht filter opgezet voor iets beter gevoel.

Benzineverbruik is 1 op 10 gemiddeld maar kan snel slechter bij sportief rijden.
Volvo 340 special aut.86
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008
bitjeverkeerd
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27.10.2013 - 14:58

Bedankt voor de reactie's. Ik heb inmiddels een proefrit gemaakt maar ik ga toch nog even verder kijken.
Gebruikersavatar
mr_cox
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 26.11.2011 - 13:11
Contacteer:

Mag ik vragen waarom je hem hebt laten staan?
'05 V50 2.4 Momentum Dawn Blue pearl
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
bitjeverkeerd
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27.10.2013 - 14:58

Mooie auto, rijdt super maar ik had toch geen goed gevoel bij de hoge kilometerstand (is misschien nergens op gebaseerd). Daarom toch maar besloten om even af te wachten en verder te kijken.
Plaats reactie

Terug naar “C30”