Dat kan best. Ik heb nog wel een paar petjes, kopen?met een gedateerde BMW of Mercedes lukt je dat niet.
De Typische Volvorijder ..... bestaat niet
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Goh, is dat zo? Vertel eens adhv jouw referentiekader wie er dan wel niet allemaal rijden in een gebruikte BMW of MB.....
* ik mag dat niet meer van de nationale ombudsman enzeau *
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Soms moet je je als Volvo rijder wel eens een beetje als een petje gedragen om de 'echte' petjes op hun plek te wijzen hoor

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- diesel01
- Geartronic member
Haha ik blijf het briljant vinden.V70/2.4D/2003 schreef:Goh, is dat zo? Vertel eens adhv jouw referentiekader wie er dan wel niet allemaal rijden in een gebruikte BMW of MB.....
Bij Humberto Late Night zie ik nog die 2 "studenten" zitten met het gezicht op standje zie ons eens wereldburger zijn uitleggen dat het reinste discriminatie is.
Overigens geef ik zo mijn legitimatie als daarom gevraagd word het gebeurd mij nooit behalve als ik compleet zat over straat zwalk, dan hebben ze mijn adres nodig om mij naar toe te brengen.

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- lint
- Geartronic member
Even kort door de bocht, de lieden die in een gedateerde BMW of Mercedes rijden zijn over het algemeen niet OSM.V70/2.4D/2003 schreef:Goh, is dat zo? Vertel eens adhv jouw referentiekader wie er dan wel niet allemaal rijden in een gebruikte BMW of MB.....
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Zal ik je een geheimpje verklappen ?lint schreef:Een gedateerde Mercedes of BMW heeft over het algemeen een iets andere eigenaar dan een Volvo op leeftijd.
Er is zelfs verschil in eigenaren van de diverse types Volvo ! Als je dit forum goed doorspit kom je daar vanzelf achter. Het heeft heel erg veel te maken met het type en de ouderdom van de Volvo.
Duidelijker wil ik niet worden maar let maar eens in een aantal topics op het gebruik van de Nederlandse taal en wat men met de auto's doet om ze te 'verfraaien'.......
En voor de broodnodige duidelijkheid: op geen enkele wijze wil ik daar een waardeoordeel m.b.t die Volvorijders aan verbinden echter wat je in z'n algemeenheid waar kunt nemen als het gaat over berijders van gedateerde BMW's en MB's dan kun je datzelfde ook waarnemen als het gaat om gedateerde Volvo's !
Overigens denk ik niet dat er een typische Volvorijder bestaat. Ik denk wel dat er 'typische' mensen bestaan die denken of vinden dat juist zij in Volvo moeten rijden omdat de 'groep' waartoe ze (denken te ?) behoren dat van hen verwacht.
Net zoiets als de grijze pantalon en de blauwe blazer enz. Ze laten zich dus leven door die groep om er vooral maar bij te horen. Sneu vind ik het als de keuze van het automerk wordt ingegeven door de buren !
Óf loop ik achter en is het tegenwoordig de leasemaatschappij of de bijtelling die bepaalt .......
Typisch !
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Rob, hij is weer geweldig. Het bekende schot in de roos 

Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- diesel01
- Geartronic member
Mwohh..ik voel mij iig niet aangesproken.
Ik kan mij andere merken veroorloven maar voel mij thuis in een Volvo en niet omdat ik denk dat ik behoor tot Volvoclientele.
Het schijnt voor mensen makkelijker te zijn om anderen in hokjes te plaatsen.
Ik merk dat mensen steeds vaker een mening hebben(aldanniet positief) vanwege de buitenkant terwijl die persoon niet is veranderd alleen de materie is veranderd.
Loat goan denk ik dan..
Ik kan mij andere merken veroorloven maar voel mij thuis in een Volvo en niet omdat ik denk dat ik behoor tot Volvoclientele.
Het schijnt voor mensen makkelijker te zijn om anderen in hokjes te plaatsen.
Ik merk dat mensen steeds vaker een mening hebben(aldanniet positief) vanwege de buitenkant terwijl die persoon niet is veranderd alleen de materie is veranderd.
Loat goan denk ik dan..
V90 T6 Recharge Rdesign
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Rob heeft zeker een punt. Vraag maar eens waarom iemand een bepaalde auto rijdt: vanwege de bijtelling is het dan.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
-
- 2nd Gear member
Wat een typische Volvo rijder is geen idee. Zelf rij ik in een Volvo omdat ik aangestoken ben door mijn vader sinds hij een S40 had en hierna nu aan zijn 2e V70 is begonnen.
- Strak interieur
- De stoelen zitten subliem
- De veiligheid
- Verder hou ik wel van doorrijden, maar staat de stoel erg ver naar voren (ik kan mijn pols boven op het stuur leggen, dit is de ideale zit positie). Ik bevind me alleen op de linkerstrook als ik hier hoor, bij het inhalen dus.
- Harde muziek zet ik op maar alleen op de snelwegen ga ik de woonwijken in schroef ik het geluid flink terug. Ik draag trouwens geen pet.
Verder heb ik geen paard, ik heb geen hond en heb ook geen boot, al zeil ik zo nu en dan wel. Oh ja en hockey doe ik ook niet.
- Strak interieur
- De stoelen zitten subliem
- De veiligheid
- Verder hou ik wel van doorrijden, maar staat de stoel erg ver naar voren (ik kan mijn pols boven op het stuur leggen, dit is de ideale zit positie). Ik bevind me alleen op de linkerstrook als ik hier hoor, bij het inhalen dus.
- Harde muziek zet ik op maar alleen op de snelwegen ga ik de woonwijken in schroef ik het geluid flink terug. Ik draag trouwens geen pet.
Verder heb ik geen paard, ik heb geen hond en heb ook geen boot, al zeil ik zo nu en dan wel. Oh ja en hockey doe ik ook niet.
Volvo C30 2011 2.0 R-Design | Eibach Pro-kit | Milltek Non Resonated Exhaust | EuroSport Tuning Front Strut Bar | 60mm Throttle Body
- Oceanracer
- Geartronic member
Een Volvo-busje? Dat zal het niveau van de gemiddelde Volvorijder geen goed doen....Candisa schreef:...
Jammer dat Volvo geen busjes bouwt (behalve een paar persfoto's van een Renault Master met andere grille, verder niets Volvo aan), dat zou nog wat zijn: een strak tijdloos gelijnde bus met Volvo-waardig interieur en een D5 in het vooronder!
Isabelle
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Dat vergaat mij net zo. Mijn auto's heb ik altijd particulier gereden dus met bijtelling heb ik nooit iets te maken gehad en dat geeft een enorme vrijheid als het op de keuze van merk/type aankomt waardoor ik mijn hele autoleven lang al een blijde rijder ben zonder ooit een Fiat gereden te hebben. Slechts de financiële situatie was bepalend.diesel01 schreef:Mwohh..ik voel mij iig niet aangesproken. Ik kan mij andere merken veroorloven maar voel mij thuis in een Volvo en niet omdat ik denk dat ik behoor tot Volvoclientele.
Je hoort vaak dat de hokjesgeest typisch Nederlands zou zijn. Of dat zo is weet ik niet maar deze topic, die ik met belangstelling én plezier volg, vraagt in feite van ons om in hokjes te denken. Alleen al de beweringen m.b.t. andere merken bewijzen weer dat het inderdaad makkelijk is om anderen in een hokje te plaatsen.diesel01 schreef:Het schijnt voor mensen makkelijker te zijn om anderen in hokjes te plaatsen.
Op zich kan ik me dat heel goed voorstellen want je zou anders een dief van je eigen portemonnee zijn. Met het aanbod binnen de verschillende bijtellingscategorieën ben ik niet op de hoogte maar ik hoop voor al die pechvogels dat er voldoende keuze is.Msuidgeest schreef:Vraag maar eens waarom iemand een bepaalde auto rijdt: vanwege de bijtelling is het dan.
Ik denk dat ik het eens aan een Volvodealer moet gaan vragen wat de typische Volvorijder is. Ik heb dit al eens geschreven maar jaren geleden liet een verkoper van Mercedes zich eens ontvallen dat er mensen in een Mercedes rijden die men er liever niet in zag rijden. Die verkoper had vast het antwoord wel geweten op de vraag: Wat is een typische Mercedesrijder? ......
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik ben van mening dat 'de Volvorijder' niet bestaat.
En dan nu maar weer On Topic
En dan nu maar weer On Topic
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Als de Volvorijder echt niet bestaat ... wie zitten er dan achter het stuur van die 200.000 Volvo's die hier rondrijden?
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Er is een verschil tussen de Volvorijder en 'de Volvorijder'
Net als de Nederlander en 'de Nederlander', de uitspraak van Maxima die volledig verkeerd werd opgepakt.
Net als de Nederlander en 'de Nederlander', de uitspraak van Maxima die volledig verkeerd werd opgepakt.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Kijk, daar heb je een mooi punt. Volvo heeft in het verleden een mooie diversiteit aan auto's gemaakt die de dag van vandaag nog in meer of mindere mate in het verkeer aanwezig zijn...gsx750r schreef:Er is zelfs verschil in eigenaren van de diverse types Volvo ! Als je dit forum goed doorspit kom je daar vanzelf achter. Het heeft heel erg veel te maken met het type en de ouderdom van de Volvo.
Duidelijker wil ik niet worden maar let maar eens in een aantal topics op het gebruik van de Nederlandse taal en wat men met de auto's doet om ze te 'verfraaien'.......
- De oerklassieke kattenruggen die tegenwoordig vaak in handen zijn van hobbyisten die deze eigenhandig in de schuur hebben gerestaureerd tot prachtige beter-dan-nieuwstaat...
- De P1800 die toch net iets meer heeft dan de zoveelste MG B
- De Amazon, klasse apart
- De 1xx en 2xx, ook beiden met hun eigen doelgroep en zelfs binnen de reeksen héél uiteenlopende verschillend (een 164 straalt toch iets helemaal anders uit dan een 142 of 245)
- Laten we vooral de omgebadgde DAFjes en de legendarische 3xx niet vergeten!
- ...
Geen 2 modellen kunnen helemaal met elkaar vergeleken worden. Ikzelf reed vroeger met een 940 en tegenwoordig met een V70N... Wel, die 9 jaar jongere V70N met alle snufjes, die heeft natuurlijk veel voordelen tegenover de 940, maar eerlijk gezegd, ik heb er lang zoveel niet mee.
De V70N was puur een rationele keuze: een praktische estate met voldoende pit (2.4 170pk) en de meeste gewenste snufjes die zuinig loopt (op LPG), weinig kost aan de staat (2-zitter, "lichte vracht"). Dit alles zonder al te diep in de buidel te moeten tasten en een betrouwbaar gevoel (het is tenslotte een Volvo)...
Komt er morgen iemand met een strakke, goed uitgeruste, betrouwbare 945 xPT of zelfs V70classic 20v/T5 op LPG mij aanbieden om te ruilen, dan is de kans vrij groot dat we met een beetje goede wil van beide partijen tot een deal zouden komen!
Voor ik mijn 940 kocht zag ik mezelf als een 850/x70classic rijdster: pittige, lekker roffelende 5-cilindermotoren, net iets minder hoekig en ouderwets dan de 7/9, nog meer de typische hoekige Volvo dan de latere modellen...
Zoals ik zei, een strakke V70classic zou mij nog kunnen bekoren, en de C70coupé vind ik één van de mooiste coupé's ooit gebouwd...
Maar de 940 heeft me laten inzien dat de wegligging van een wat logge achterduwer echt wel mijn ding is. Mijn vriendin heeft een tijdje gereden met een 740 met B230F en automaat, wat helemaal zalig was in vergelijking met mijn d24 met handbak, jammer dat we het toen niet echt verantwoord vonden om nog LPG te laten installeren er in...
De V70N... het snel gaan doorspinnen van de voorwielen en de hardere wegligging bevestigt alleen maar dat de 7/9-reeks meer voor mij bestemd is. Het geroffel van een 2.4 met 3 ton achter de kiezen en de pit die je krijgt uit 170pk als je de boel wat op toeren houdt, maakt gelukkig wel e.e.a. goed.
Isabelle
2001 Volvo V70 lichte vracht 2.4 170pk benzine+LPG
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d