Op mijn v60 pih heb ik keyless entry. Openen van de auto gaat zonder probleem.
Maar bij het sluiten van de deuren moet je buiten op een vlakje drukken/aanraken om de auto op slot te zetten.
Dit moet regelmatig meerdere keren voordat de auto op slot gaat.
Het zou veel handiger zijn als de auto automatisch op slot zou springen als je de auto verlaat. Dit gaat bij andere merken ook zo. Weet iemand of dit ook mogelijk is bij de volvo?
Keyless entry
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Dat lijkt me ook helemaal niet handig.
Als je dan nog iets van de achterbank wilt pakken of uit de kofferbak, moet je de auto weer ontsluiten.
Op slot als ik dat wil en niet als de auto dat wil.
Als je dan nog iets van de achterbank wilt pakken of uit de kofferbak, moet je de auto weer ontsluiten.
Op slot als ik dat wil en niet als de auto dat wil.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- lint
- Geartronic member
Het is even wennen maar daarna wil je niet meer anders.
Ik lees ook dat jij meerdere keren op het knopje moet drukken om de deuren te vergrendelen, dat hoort niet, 1 maal drukken moet voldoende zijn.
Ik lees ook dat jij meerdere keren op het knopje moet drukken om de deuren te vergrendelen, dat hoort niet, 1 maal drukken moet voldoende zijn.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Montalbano
- 3rd Gear member
Bij Renault werkt(e) het ook met een druk op de handgreep weet ik nog uit ervaring. Wat je wel vaak ziet is dat een auto die niet is afgesloten, na x tijd alsnog op slot gaat als de sleutel niet in de buurt is. Dat heeft Volvo wellicht wel?
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
-
- 1st Gear member
Heb ook een PIH en Keyless entry.
Wat ik vervelend vind is dat als ik uitstap de overige deuren nog steeds vergrendeld zijn.
Ik stap uit na een rit, bestuurdersdeur is dus ontgrendeld. Voorpassagier stapt ook uit en wil dan bijvoorbeeld de achterpassagierdeur openen. Deze is dan nog steeds vergrendeld. Ik moet dan apart nog de deuren ontgrendelen via Key of dmv hand door deurgreep halen... Erg irritant.
Zou willen instellen dat bij uitstappen van bestuurder, alle deuren ontgrendeld worden. Heb al bij Mycar gezocht maar kan niet vinden, kan dit?
Wat ik vervelend vind is dat als ik uitstap de overige deuren nog steeds vergrendeld zijn.
Ik stap uit na een rit, bestuurdersdeur is dus ontgrendeld. Voorpassagier stapt ook uit en wil dan bijvoorbeeld de achterpassagierdeur openen. Deze is dan nog steeds vergrendeld. Ik moet dan apart nog de deuren ontgrendelen via Key of dmv hand door deurgreep halen... Erg irritant.
Zou willen instellen dat bij uitstappen van bestuurder, alle deuren ontgrendeld worden. Heb al bij Mycar gezocht maar kan niet vinden, kan dit?
-
- 1st Gear member
Nou ik heb het geprobeerd maar geen succes.
Volgens mij is het niet mogelijk als je automatisch vergrendelen aan hebt staan (dus dat de deuren op slot gaan zodra je gaat rijden).
Als je dan na een rit stopt, dan zijn de achterportieren nog steeds gelockt. Dat is erg irritant als mijn vrouw de achterdeur wilt openen, dat gaat dan niet. Ik moet dan de auto ontgrendelen -> wat ik wil dat als de bestuurdersdeur wordt geopend dat alle deuren open gaan... i.c.m. met automatisch vergrendelen als je wegrijd.
Volgens mij is het niet mogelijk als je automatisch vergrendelen aan hebt staan (dus dat de deuren op slot gaan zodra je gaat rijden).
Als je dan na een rit stopt, dan zijn de achterportieren nog steeds gelockt. Dat is erg irritant als mijn vrouw de achterdeur wilt openen, dat gaat dan niet. Ik moet dan de auto ontgrendelen -> wat ik wil dat als de bestuurdersdeur wordt geopend dat alle deuren open gaan... i.c.m. met automatisch vergrendelen als je wegrijd.