ben begonnen aan een 740 turbo waar minimum 400pk uit zal komen wat geen probleem is voor deze blok
echter ben ik wel nog op zoek achter een proper mooi zwart leder interieur .
en een bumper kit
iemand?
740 b200et project
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Kijk, dat zijn nog eens leuke projecten. Ben benieuwd 

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
400PK met de originele drijfstangen?
Niet lullig bedoeld trouwens, waarschijnlijk heb je het goed uitgedacht.
Ik ben erg benieuwd naar je project, ik heb ook een 740 TIC met B200ET.
Niet lullig bedoeld trouwens, waarschijnlijk heb je het goed uitgedacht.
Ik ben erg benieuwd naar je project, ik heb ook een 740 TIC met B200ET.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
MODS EDIT: Graag foto's van max 600 pixels breed plaatsen ivm de leesbaarheid van het forum
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Geweldig dit soort projecten vooral met deze generatie Volvo's ::D
Heel erg benieuwd nieuwsgierig naar de rest van het verhaal & het vervolg!
Heel erg benieuwd nieuwsgierig naar de rest van het verhaal & het vervolg!
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Tis. Een b200ET
Drijfstang kan veeel aan
Een ft is niet zo sterk
Uitlaat collector vv
Culass uitfrezen
1pijp van voor tot achter van 73 doorsnee zonder demper
En een t3t4 turbotje
En niet vergeten een rica tuning ecu erin
Da moet volstaan om er zen 400 pktjes uit te halen
We zullen het wel zien
Vandaag het dashboard en heel het interieur gewisseld
Hoop morge eerste keer mee te kunnen rijden ...
Ik zal een Dees nog wat foto's mailen
Drijfstang kan veeel aan
Een ft is niet zo sterk
Uitlaat collector vv
Culass uitfrezen
1pijp van voor tot achter van 73 doorsnee zonder demper
En een t3t4 turbotje
En niet vergeten een rica tuning ecu erin
Da moet volstaan om er zen 400 pktjes uit te halen
We zullen het wel zien
Vandaag het dashboard en heel het interieur gewisseld
Hoop morge eerste keer mee te kunnen rijden ...
Ik zal een Dees nog wat foto's mailen
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Dan ben je in een paar dagen flink opgeschoten joh! Ik ben benieuwd hoor!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
Een uitlaat zonder dempers gaat wel lekker
, brappapapap!
Een B200ET is geen B23ET of B230FT(die zijn wel erg sterk qua drijfstangen) en een rica chip? Welk motormanagement heb je dan?
Als je motronic hebt zou je eens naar die van BSR kunnen kijken.
Met een uitlaat en turbo ga je niet van 160 naar 400PK.
Dikke injectoren motormanagement (chiptuning lukt misschien ook), koppakking, turbodruk, betere nokkenas, goed flowende cilinderkop (531 of 16V) zou je een eind op weg kunnen komen.
Lees dit eens zou ik zeggen
Ben benieuwd naar je vorderingen! Goed bezig in ieder geval.

Een B200ET is geen B23ET of B230FT(die zijn wel erg sterk qua drijfstangen) en een rica chip? Welk motormanagement heb je dan?
Als je motronic hebt zou je eens naar die van BSR kunnen kijken.
Met een uitlaat en turbo ga je niet van 160 naar 400PK.
Dikke injectoren motormanagement (chiptuning lukt misschien ook), koppakking, turbodruk, betere nokkenas, goed flowende cilinderkop (531 of 16V) zou je een eind op weg kunnen komen.
Lees dit eens zou ik zeggen
Ben benieuwd naar je vorderingen! Goed bezig in ieder geval.
Ik ben zelf verdeler van rica belgie dus zou niet slim zijn om naar bsr te gaan ::oops:
Het aanpassen van de motor is een winter projectje
Ga me een 2de blok zoeken om opnieuw te bouwen en dan kan ik blijven rijden ...
Iemand iets liggen?
MODS EDIT: Advertentie daar waar ze horen, met foto en prijs!
Het aanpassen van de motor is een winter projectje
Ga me een 2de blok zoeken om opnieuw te bouwen en dan kan ik blijven rijden ...
Iemand iets liggen?
MODS EDIT: Advertentie daar waar ze horen, met foto en prijs!