Is iemand die een topic hier over aan maakt en volop met anderen in discussie gaan, hoe de typische Volvo rijder er waarschijnlijk uit zou moeten zien of zich gedragen.

En bij een minder bericht er uit probeert te lullen.
O ja, is dat zo, welke dan?jp-v60 schreef:jammer dat sommige reactie's verwijderd worden
Ik dacht al...heb ik mijn reactie op jouw plemsel niet verstuurd..V70/2.4D/2003 schreef:O ja, is dat zo, welke dan?jp-v60 schreef:jammer dat sommige reactie's verwijderd worden
Quota schreef:Oeps... :shock: Excuses, dan moet ik gaan uitkijken naar een ander merk...MarioC70 schreef:Bewezen is dat de meeste Volvo rijders onnodige linksrijders zijn op 4 of 5 baans snelwegen..
Ik rijd zo vaak als ik kan op de meest rechtse rijbaan (waarbij ik consequent mijn richtingaanwijzer gebruik bij het wisselen van rijstrook). Hierbij wil ik uit frustratie soms wel eens iets eerder naar rechts gaan (wanneer mijn achterbumper nog maar 10 meter voorbij de voorbumper is van de auto die ingehaald heb). Maar dat komt omdat ik dan drie lege banen moet oversteken naar links om de betreffende auto voorbij te rijden. En nu je het zo meldt, daarmee zorg ik wel voor een erg onrustig verkeersbeeld... Bedankt voor deze reminder. Ik weet het, ik zal proberen mijn leven te beteren...
iemand nog suggesties voor welk automerk dan het beste bij mij zou passen?
Ja, Volvo, zo eentje in het wit met oranje en blauwe strepenDe_Duuc schreef:klinkt me redelijk normaal in de oren.
als ze allemaal op de 3-4-5e baan rijden zwaai ik er op de 1e baan rijdend even naar. ved.. het om 4 banen op te schuiven omdat we er rechts niets langs mogen....
Quota schreef:Oeps... :shock: Excuses, dan moet ik gaan uitkijken naar een ander merk...MarioC70 schreef:Bewezen is dat de meeste Volvo rijders onnodige linksrijders zijn op 4 of 5 baans snelwegen..
Ik rijd zo vaak als ik kan op de meest rechtse rijbaan (waarbij ik consequent mijn richtingaanwijzer gebruik bij het wisselen van rijstrook). Hierbij wil ik uit frustratie soms wel eens iets eerder naar rechts gaan (wanneer mijn achterbumper nog maar 10 meter voorbij de voorbumper is van de auto die ingehaald heb). Maar dat komt omdat ik dan drie lege banen moet oversteken naar links om de betreffende auto voorbij te rijden. En nu je het zo meldt, daarmee zorg ik wel voor een erg onrustig verkeersbeeld... Bedankt voor deze reminder. Ik weet het, ik zal proberen mijn leven te beteren...
iemand nog suggesties voor welk automerk dan het beste bij mij zou passen?
In dat kader; hoevaak oud eigenaren van een 850/V70 Classic wel niet tegen mij zeggen 'had ik die auto maar nooit weg gedaan' of 'wat zijn ze toch mooi'.boons490 schreef:Vroeger reden veel artsen in Volvo's en dan vooral de katterug en ook amazone. Rij nu zelf al meer dan 10 jaar Volvo V70 classic en staat nog "strak" voor de deur! Die gaat er voorlopig niet uit. Ben van beroep stedebouwkundige en deze Volvo begint nu echt onderschijdend te worden. Krijg ook veel complimenten!
Zou maar zo kunnen, intellectuelen willen natuurlijk ook graag in een dure, degelijke wagen rijden (status!), maar voelen zich wat omgemakkelijk bij BMW en Mercedes. Veiligheid en onverwoestbaar zijn rationele goedpraterijen, een Mercedes of BMW is natuurlijk net zo veilig en onverwoestbaar als de gemiddelde Volvo. Uiteindelijk gaat het toch om imago.boons490 schreef:Daarnaast schijnt het zo te zijn dat er relatief veel intelligente mensen in een Volvo rijden, heeft misschien te maken met het veiligheids imago maar zeker ook "ingetogen klasse" en het onverwoestbare. Je kan wel erg lang met een Volvo blijven rijden (als het moet). En dan natuurlijk die stoelen....
Bij de huidige Volvo's is dit inderdaad grotendeels waar, waarbij ik moet opmerken dat de veiligheid een goed punt van Volvo blijft: zie de recent geintroduceerde small overlap crash test van de IIHS waar Volvo veel beter scoort dan de meeste andere merken.RudyZ schreef:Zou maar zo kunnen, intellectuelen willen natuurlijk ook graag in een dure, degelijke wagen rijden (status!), maar voelen zich wat omgemakkelijk bij BMW en Mercedes. Veiligheid en onverwoestbaar zijn rationele goedpraterijen, een Mercedes of BMW is natuurlijk net zo veilig en onverwoestbaar als de gemiddelde Volvo. Uiteindelijk gaat het toch om imago.
+2lint schreef:+1!Oceanracer schreef:Maar of de huidige D2-tjes en PIH's het imago van Volvo nou zo veel goed doen.... :?
+3 dan maar?V70/2.4D/2003 schreef:+2lint schreef:+1!Oceanracer schreef:Maar of de huidige D2-tjes en PIH's het imago van Volvo nou zo veel goed doen.... :?
Maar waar merken we dat dan aan? :oops:Oceanracer schreef:Ik voel mij ineens een stúk slimmer....