Na een maandje stiekem meegelezen te hebben vond ik het tijd om maar eens actief mee te gaan doen.
Eerst even voorstellen; ik ben Wouter, 32 jaar jong en werkzaam als commercieel coördinator bij een bekende energiemaatschappij. Gemiddeld rijd ik tussen de 1.000 en 1.500 km per week en halverwege juni kreeg ik de melding dat mijn huidige leasebak (Renault Megane hatchback 1.5 dci) bijna contract-af is. Met bijna bedoelen ze 5 maanden, want dat contract loopt af op 9 novermber 2013.
Natuurlijk had ik, op het moment dat ik bericht kreeg van de LM, allang mijn keuze gemaakt: het wordt een V40! Vervolgens moest ik thuis nog even de discussie aan met de Directrice want ongeacht wat ik koos, het mocht niet duurder zijn dan de Megane in maandelijkse bijtelling en er moest genoeg ruimte zijn i.v.m. de recente gezinsuitbreiding. Uiteindelijk is de discussie beslecht op +€25,- per maand (vergeleken met de Megane) en het onderwerp kofferbakinhoud heb ik tactisch ontweken

Op 24 juni heb ik de volgende bestelling geplaatst (en begonnen de 137 dagen wachten).
V40 D2 R-Design
- Rebel Blue
- Business Pack Pro
- Uitschakelbare passagiersairbag
- Zonder model- en motortypeaanduiding
Het is dus een vrij basic exemplaar geworden maar ach, ik zal me er prima mee redden.
Verder ligt er op dit moment al een setje led stadslampjes klaar zodat het geheel overdag wat beter smoelt zonder xenon. Ik moet nog even bekijken of ik ook de dimlichten ga vervangen door wit/blauwe varianten.
Op dit moment nog 69 dagen wachten...