::lol: ::lol: ::lol: ::lol:Agnax schreef:Alsof je pasgeboren kindje voor het eerst zonder problemen een hele fles opgedronken heeft
V40 - De ervaringen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 16.04.2011 - 09:09
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
- Voskuh
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 09.07.2013 - 10:19
Let bij het rammelen achter even op of de gordel niet tegen het harde plastic komt.
Beetje lastig uit te leggen misschien, maar ik hoorde van alles klapperen achter en nu bleek dat de gordels achter tegen het harde plastic aan lagen te klapperen. Onder de achtergordels zit een stukje stof waarover dat die ogen van de gordels vallen (waarmee je je gordel vast maakt dus). Als dat oog net iets hoger zit, dan komt dat harde plastic van het oog tegen het harde plastic naast de bank waar de gordel op rust en gaat alles dus klapperen.
Vind het knap als je begrijpt wat ik bedoel, maar kijk voor de gein maar eens naar de gordels achter en waar ze op rusten, dan zie je het vanzelf wel.
Beetje lastig uit te leggen misschien, maar ik hoorde van alles klapperen achter en nu bleek dat de gordels achter tegen het harde plastic aan lagen te klapperen. Onder de achtergordels zit een stukje stof waarover dat die ogen van de gordels vallen (waarmee je je gordel vast maakt dus). Als dat oog net iets hoger zit, dan komt dat harde plastic van het oog tegen het harde plastic naast de bank waar de gordel op rust en gaat alles dus klapperen.
Vind het knap als je begrijpt wat ik bedoel, maar kijk voor de gein maar eens naar de gordels achter en waar ze op rusten, dan zie je het vanzelf wel.
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
- twcoolen
- 3rd Gear member
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 13.04.2013 - 08:45
Ik heb ook de trillingen/kraakjes in de B-Stijl bij de passagier.
Daarnaast heb ik linksvoor bij de deur (rondom raambediening) ook wat trillingen. Met name bij bepaalde bass frequenties wordt het vervelend.
Bij de komende beurt maar melding van maken bij de dealer.
Daarnaast heb ik linksvoor bij de deur (rondom raambediening) ook wat trillingen. Met name bij bepaalde bass frequenties wordt het vervelend.
Bij de komende beurt maar melding van maken bij de dealer.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 21.06.2013 - 10:41
Ik vind de (zomer) banden waarmee de V40 geleverd is steeds slechter. Grip is gereduceerd tot een minimum bij nat wegdek, waar mijn vorige auto (Ford C-Max) gewoon goed grip had. Een beetje vlot optrekken resulteert al in ingrijpen van tractiecontrole.. Ik ga vragen om een ander merk/type band zodra deze op zijn 

- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Parkeerverlichting bij Volvo is de lichtenknop op de stand tussen 0 en AUTO in zettenDivX schreef:Wat ik mis op de V40 is pakeerverlichting.
Wou het laatst gebruiken maar kon de functie voor het inschakelen daarvan niet zo snel vinden, in mijn vorige auto kon je met contact uit en de richtingaanwijzerhendel naar links of rechts de pakeerverlichting inschakelen.
Heb eens navraag gedaan bij mijn dealer maar Volvo heeft deze functie niet.


Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Ligt denk ik aan de pomp zelf. Wij hadden het in Duitsland ook met de V70, zat nog 30 liter in de tank, pomp sloeg na 20 liter tanken al af (zit toch echt een 70 liter tank onder) en op het moment dat ie af moest slaan sloeg ie niet af ](*,)Soepkop schreef:Vandaag de eerste keer getankt.... Wat een drama :bad-words: Tank sloeg continue af, met als gevolg dat je niet aanvoelt wanneer die afslaat omdat de tank vol is. Gevolg: diesel die uit de tank klutst :roll:
Tips anyone??
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Poekoek
- 3rd Gear member
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 11.07.2013 - 23:32
Bij de DS3 die ik nu heb werkt het om het vulpistool een kwartslag te draaien. Daarmee nooit problemen, met het vulpistool er recht/normaal in slaat ie vaak/regelmatig af.Soepkop schreef:Vandaag voor de tweede keer getankt. Dit keer bij de lokale BP en geen vuiltje aan de lucht ::? In één keer vol getankt zonder morren. Na de ervaringen van de eerste keer (tanken dus....) toch een klein =D> voor mijzelf ::lol: Ik heb goed geluisterd naar jullie tips! Moet wel zeggen dat het vulpistool rechter van vorm was dan bij de vorige keer tanken: heeft er volgens mij absoluut mee te maken. Hoe dan ook: ben weer een blij mensch.....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 27.08.2013 - 19:32
- Locatie: Amersfoort
Gisteren voor het eerst getankt met de Volvo... Door de wat negatieve berichten op het forum ging ik toch met enige tegenzin naar de pomp.
Eindelijk aangekomen bij de pomp (Shell), auto neergezet, contact uit en gaan. Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant. Na wat geknikt te hebben naar de mensen die ook stonden te tanken was het moment dan echt daar. Klepje open, en net als bij alle V40’s geen dop. Ik zette me wat schrap voor wat komen zou gaan, ik pakte het vulpistool en duwde deze in de daarvoor bestemde opening. Ik had gelezen dat de vulpistool twee kleppen dient te passeren. Met enig geweld duwde ik het vulpistool in de opening met de verwachting dat deze zo goed als volledig in de opening zou verdwijnen. Niets daarvan is waar, het ging eigenlijk vrij makkelijk en het voelde natuurlijk aan. Op naar de volgende fase, het indrukken van de hendel. Weer zette ik me schrap en keek achter me om te zien of ik ver genoeg kon wegstappen (vluchten), ik had overigens gelezen dat de diesel eruit kan gutsen. Geen brandende sigaretten in de buurt, en met enige terughoudendheid trok ik aan de hendel, eerst zacht en langzaam volledig. Ondanks alle berichten was er weer niets aan de hand en ook dit verliep heel natuurlijk. Pffff weer een stap verder, ik ontspande lichtelijk en deed zelfs een beetje nonchalant, mijn zelfvertrouwen nam toe. Toen “klik” de tank was vol, oké rustig blijven ik keek op de teller circa 35 liter, dat kwam wel overeen met mijn verwachting. Ik had gelezen dat je even moet wachten 1….. 2…… 3……. 4……. 5……. Ik trok terug en …… niets!
Een zucht van verlichting, mijn eerste tankbeurt was een feit en wat was het mij meegevallen!!!
Eindelijk aangekomen bij de pomp (Shell), auto neergezet, contact uit en gaan. Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant. Na wat geknikt te hebben naar de mensen die ook stonden te tanken was het moment dan echt daar. Klepje open, en net als bij alle V40’s geen dop. Ik zette me wat schrap voor wat komen zou gaan, ik pakte het vulpistool en duwde deze in de daarvoor bestemde opening. Ik had gelezen dat de vulpistool twee kleppen dient te passeren. Met enig geweld duwde ik het vulpistool in de opening met de verwachting dat deze zo goed als volledig in de opening zou verdwijnen. Niets daarvan is waar, het ging eigenlijk vrij makkelijk en het voelde natuurlijk aan. Op naar de volgende fase, het indrukken van de hendel. Weer zette ik me schrap en keek achter me om te zien of ik ver genoeg kon wegstappen (vluchten), ik had overigens gelezen dat de diesel eruit kan gutsen. Geen brandende sigaretten in de buurt, en met enige terughoudendheid trok ik aan de hendel, eerst zacht en langzaam volledig. Ondanks alle berichten was er weer niets aan de hand en ook dit verliep heel natuurlijk. Pffff weer een stap verder, ik ontspande lichtelijk en deed zelfs een beetje nonchalant, mijn zelfvertrouwen nam toe. Toen “klik” de tank was vol, oké rustig blijven ik keek op de teller circa 35 liter, dat kwam wel overeen met mijn verwachting. Ik had gelezen dat je even moet wachten 1….. 2…… 3……. 4……. 5……. Ik trok terug en …… niets!
Een zucht van verlichting, mijn eerste tankbeurt was een feit en wat was het mij meegevallen!!!
Volvo V40 (5d) 1.6d2 summum
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red
Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Optie: BUSINESS PRO PAKKET
Honda Insight
Seat Leon FR
Renault Clio
Volkwagen Golf
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red
Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Optie: BUSINESS PRO PAKKET
Honda Insight
Seat Leon FR
Renault Clio
Volkwagen Golf
- danceplaza
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 26.06.2012 - 22:17
kwam dit tegen op het autoweek forum
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4 ... sg-5198604
en ook al gemeld in een ander topic
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 50#1235550
Voor de V40 MY2013 rijders onder ons, die hopen op een software update tbv de lichtvoering, ik heb contact gehad met Volvo NL:
Ik zie de laatste tijd veel V40 MY14 modellen rijden, waarbij zowel de LED dagrijverlichting en de
achterlichten tegelijkertijd branden. Zelf heb ik de MY13 uitvoering, waarbij dit (zoals jullie ongetwijfeld
weten) niet kan. Ik vroeg mij af of dit wellicht met een (toekomstige) software update aan te passen is?
Het staat erg fraai en bovendien zorgt het voor nog een beetje extra veiligheid.
Ik hoor graag wat e eventuele mogelijkheden zijn.
Met vriendelijke groet,
*
Heb dit antwoord gekregen:
Geachte heer *, naar aanleiding van uw e-mail adviseren wij u om hierover na week 48
met uw Volvo-dealer contact op te nemen. Na week 48 kan de dealer u informeren of
dit kan worden toegepast.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4 ... sg-5198604
en ook al gemeld in een ander topic

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 50#1235550
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
- Agnax
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 08.08.2013 - 12:11
Gefeliciteerd met je ontmaagding! Zie je wel dat het uiteindelijk geen pijn deed?wombido schreef:Gisteren voor het eerst getankt met de Volvo... Door de wat negatieve berichten op het forum ging ik toch met enige tegenzin naar de pomp.
Eindelijk aangekomen bij de pomp (Shell), auto neergezet, contact uit en gaan. Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant. Na wat geknikt te hebben naar de mensen die ook stonden te tanken was het moment dan echt daar. Klepje open, en net als bij alle V40’s geen dop. Ik zette me wat schrap voor wat komen zou gaan, ik pakte het vulpistool en duwde deze in de daarvoor bestemde opening. Ik had gelezen dat de vulpistool twee kleppen dient te passeren. Met enig geweld duwde ik het vulpistool in de opening met de verwachting dat deze zo goed als volledig in de opening zou verdwijnen. Niets daarvan is waar, het ging eigenlijk vrij makkelijk en het voelde natuurlijk aan. Op naar de volgende fase, het indrukken van de hendel. Weer zette ik me schrap en keek achter me om te zien of ik ver genoeg kon wegstappen (vluchten), ik had overigens gelezen dat de diesel eruit kan gutsen. Geen brandende sigaretten in de buurt, en met enige terughoudendheid trok ik aan de hendel, eerst zacht en langzaam volledig. Ondanks alle berichten was er weer niets aan de hand en ook dit verliep heel natuurlijk. Pffff weer een stap verder, ik ontspande lichtelijk en deed zelfs een beetje nonchalant, mijn zelfvertrouwen nam toe. Toen “klik” de tank was vol, oké rustig blijven ik keek op de teller circa 35 liter, dat kwam wel overeen met mijn verwachting. Ik had gelezen dat je even moet wachten 1….. 2…… 3……. 4……. 5……. Ik trok terug en …… niets!
Een zucht van verlichting, mijn eerste tankbeurt was een feit en wat was het mij meegevallen!!!
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design
Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
Volvo V40 D2 R Design
Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
- Voskuh
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 09.07.2013 - 10:19
Wat een avontuur!wombido schreef:Gisteren voor het eerst getankt met de Volvo... Door de wat negatieve berichten op het forum ging ik toch met enige tegenzin naar de pomp.
Eindelijk aangekomen bij de pomp (Shell), auto neergezet, contact uit en gaan. Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant. Na wat geknikt te hebben naar de mensen die ook stonden te tanken was het moment dan echt daar. Klepje open, en net als bij alle V40’s geen dop. Ik zette me wat schrap voor wat komen zou gaan, ik pakte het vulpistool en duwde deze in de daarvoor bestemde opening. Ik had gelezen dat de vulpistool twee kleppen dient te passeren. Met enig geweld duwde ik het vulpistool in de opening met de verwachting dat deze zo goed als volledig in de opening zou verdwijnen. Niets daarvan is waar, het ging eigenlijk vrij makkelijk en het voelde natuurlijk aan. Op naar de volgende fase, het indrukken van de hendel. Weer zette ik me schrap en keek achter me om te zien of ik ver genoeg kon wegstappen (vluchten), ik had overigens gelezen dat de diesel eruit kan gutsen. Geen brandende sigaretten in de buurt, en met enige terughoudendheid trok ik aan de hendel, eerst zacht en langzaam volledig. Ondanks alle berichten was er weer niets aan de hand en ook dit verliep heel natuurlijk. Pffff weer een stap verder, ik ontspande lichtelijk en deed zelfs een beetje nonchalant, mijn zelfvertrouwen nam toe. Toen “klik” de tank was vol, oké rustig blijven ik keek op de teller circa 35 liter, dat kwam wel overeen met mijn verwachting. Ik had gelezen dat je even moet wachten 1….. 2…… 3……. 4……. 5……. Ik trok terug en …… niets!
Een zucht van verlichting, mijn eerste tankbeurt was een feit en wat was het mij meegevallen!!!
Je hebt er weer een mooi verhaal bij voor op verjaardagen

bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 24.06.2013 - 10:35
hehe...wombido schreef:Gisteren voor het eerst getankt met de Volvo... Door de wat negatieve berichten op het forum ging ik toch met enige tegenzin naar de pomp.
Eindelijk aangekomen bij de pomp (Shell), auto neergezet, contact uit en gaan. Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant. Na wat geknikt te hebben naar de mensen die ook stonden te tanken was het moment dan echt daar. Klepje open, en net als bij alle V40’s geen dop. Ik zette me wat schrap voor wat komen zou gaan, ik pakte het vulpistool en duwde deze in de daarvoor bestemde opening. Ik had gelezen dat de vulpistool twee kleppen dient te passeren. Met enig geweld duwde ik het vulpistool in de opening met de verwachting dat deze zo goed als volledig in de opening zou verdwijnen. Niets daarvan is waar, het ging eigenlijk vrij makkelijk en het voelde natuurlijk aan. Op naar de volgende fase, het indrukken van de hendel. Weer zette ik me schrap en keek achter me om te zien of ik ver genoeg kon wegstappen (vluchten), ik had overigens gelezen dat de diesel eruit kan gutsen. Geen brandende sigaretten in de buurt, en met enige terughoudendheid trok ik aan de hendel, eerst zacht en langzaam volledig. Ondanks alle berichten was er weer niets aan de hand en ook dit verliep heel natuurlijk. Pffff weer een stap verder, ik ontspande lichtelijk en deed zelfs een beetje nonchalant, mijn zelfvertrouwen nam toe. Toen “klik” de tank was vol, oké rustig blijven ik keek op de teller circa 35 liter, dat kwam wel overeen met mijn verwachting. Ik had gelezen dat je even moet wachten 1….. 2…… 3……. 4……. 5……. Ik trok terug en …… niets!
Een zucht van verlichting, mijn eerste tankbeurt was een feit en wat was het mij meegevallen!!!
Het wachten is op de eerste erotische variant van dit verhaal

V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- kisman
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 18.09.2013 - 21:46
- Locatie: Veenendaal
+1zakraket schreef:hehe...wombido schreef:Gisteren voor het eerst getankt met de Volvo... Door de wat negatieve berichten op het forum ging ik toch met enige tegenzin naar de pomp.
Eindelijk aangekomen bij de pomp (Shell), auto neergezet, contact uit en gaan. Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant. Na wat geknikt te hebben naar de mensen die ook stonden te tanken was het moment dan echt daar. Klepje open, en net als bij alle V40’s geen dop. Ik zette me wat schrap voor wat komen zou gaan, ik pakte het vulpistool en duwde deze in de daarvoor bestemde opening. Ik had gelezen dat de vulpistool twee kleppen dient te passeren. Met enig geweld duwde ik het vulpistool in de opening met de verwachting dat deze zo goed als volledig in de opening zou verdwijnen. Niets daarvan is waar, het ging eigenlijk vrij makkelijk en het voelde natuurlijk aan. Op naar de volgende fase, het indrukken van de hendel. Weer zette ik me schrap en keek achter me om te zien of ik ver genoeg kon wegstappen (vluchten), ik had overigens gelezen dat de diesel eruit kan gutsen. Geen brandende sigaretten in de buurt, en met enige terughoudendheid trok ik aan de hendel, eerst zacht en langzaam volledig. Ondanks alle berichten was er weer niets aan de hand en ook dit verliep heel natuurlijk. Pffff weer een stap verder, ik ontspande lichtelijk en deed zelfs een beetje nonchalant, mijn zelfvertrouwen nam toe. Toen “klik” de tank was vol, oké rustig blijven ik keek op de teller circa 35 liter, dat kwam wel overeen met mijn verwachting. Ik had gelezen dat je even moet wachten 1….. 2…… 3……. 4……. 5……. Ik trok terug en …… niets!
Een zucht van verlichting, mijn eerste tankbeurt was een feit en wat was het mij meegevallen!!!
Het wachten is op de eerste erotische variant van dit verhaal
Hahaha
Ook hier tijdens de eerste keer tanken, bij Shell, totaal geen problemen ondervonden.
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
- SaturN
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 25.07.2013 - 09:45
Je weet dat je bij je tankmeter in het dashboard een pijltje naar rechts ziet staan he? Dat betekent: vulopening aan rechterkantwombido schreef: Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant.

V40 T4 R-Design Polestar Tuned
“If you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.”
“If you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.”
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 27.08.2013 - 19:32
- Locatie: Amersfoort
Echt waar? :oops:
Volvo V40 (5d) 1.6d2 summum
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red
Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Optie: BUSINESS PRO PAKKET
Honda Insight
Seat Leon FR
Renault Clio
Volkwagen Golf
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red
Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Optie: BUSINESS PRO PAKKET
Honda Insight
Seat Leon FR
Renault Clio
Volkwagen Golf
-
- 4th Gear member
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 24.06.2013 - 10:35
Ach joh, heb je nooit gehad dat je bij je vriendin aan de verkeerde kant zat? Als je geil bent kijk je daar niet meer naar ... ;P Hup, d'r in dat vulpistool
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Wil je meer met je SCT? kijk hier
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 06.03.2013 - 11:42
En bij bijna iedere auto die komt uit een land waar men rechts rijdt, zit de vulopening aan de rechterkant. En andersom. Uitzondering zijn volgens mij de auto's van PSA.SaturN schreef:Je weet dat je bij je tankmeter in het dashboard een pijltje naar rechts ziet staan he? Dat betekent: vulopening aan rechterkantwombido schreef: Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant.
Mijn V40: D2 Summum
- kisman
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 18.09.2013 - 21:46
- Locatie: Veenendaal
+1zakraket schreef:Ach joh, heb je nooit gehad dat je bij je vriendin aan de verkeerde kant zat? Als je geil bent kijk je daar niet meer naar ... ;P Hup, d'r in dat vulpistool

V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
- patvdberg
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 09.06.2013 - 13:21
Ha hazakraket schreef:Ach joh, heb je nooit gehad dat je bij je vriendin aan de verkeerde kant zat? Als je geil bent kijk je daar niet meer naar ... ;P Hup, d'r in dat vulpistool

V40 MY14 - D2 R-Design | Business pack pro | Winterline | Keyless Start |