zakraket schreef:SCT blijft voorlopig leverbaar op de V40
Zelf zit ik nogal te wachten op Google-nav (of eigenljk gewoon de hele Google-apps). Maar laten we hier niet teveel over XDA babbelen voordat zometeen dit topic dichtgezet wordt. Maak anders een account aan op XDA.
drowel schreef:Is het nog mogelijk deze oude, of de nieuwe versie erin te laten zetten na levering van de auto over twee weken?
Officieel: niet als de auto in week 46 of later geproduceerd wordt, dan krijg je namelijk de nieuwe Sensus Connect. Dit heeft gedeeltelijk overlappende/vergelijkbare functionaliteit met Sensus Connected Touch, waardoor Volvo heeft gezegd dat SCT zou conflicteren met de nieuwe Sensus Connect, zodat deze optie of accessoire niet meer leverbaar is op die modellen.
Officieus: SCT is een op zichzelf staand platform, technisch zou het mogelijk moeten beide systemen naast elkaar te hebben (dat zal in Zweedse testauto's waarschijnlijk ook het geval geweest zijn). Misschien is er een (buitenlandse) dealer die het toch wil installeren, maar dat kan weer problemen/gezeur geven met de garantie, al zal SCT voor de meeste dealers/onderhoudsmedewerkers na installatie totaal geen aandacht(=onderhoud) meer krijgen (geen updates via VIDA e.d.).
Als je auto nog de oude Sensus krijgt, dan kan zonder problemen SCT naast Sensus en evt. RTI als accessoire door de dealer geïnstalleerd worden.
Ik krijg de auto aankomende week en heb dus volgens mij RTI (wel dus het scherm), maar als ik in de accessoires lijst kijk zie ik SCT er wel instaan... vandaar dat ik dacht dat hij er mogelijk toch nog ingezet kon worden. (weliswaar voor 1250/1550 euro).
Ik begin nu ook te twijfelen 1250 euro is toch een boel geld voor wat je krijgt.. maar als TomTom erop kan.. hmm.. Toch maar eens de dealer bellen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Afgelopen donderdag mijn nieuwe PIH opgehaald, en tot mijn verbazing zit er niet de SCT in maar de "oude" - niet touch- versie. Dealer gaf hierop aan dat de voertuigen na wk 46 pas standaard de nwe SCT krijgt.
Wel vreemd dat dit op deze manier gaat aangezien de SCT als "standaard" bij de PIH staat in de MY2014 brochure.
In hoeverre zou zit bij VCN middels een coulance regeling met terugwerkende kracht voor alle PIH MY2014 neer te leggen zijn..
In de my 2014 prijslijsten met de ingangsdatum van 11/2013 en 1/2014 staat dat nieuwe systeem met als leverdatum >wk46/13, in de eerdere my 2014 prijslijsten staat het SCT systeem t/m wk 45/13.
Die informatie was al een tijdje glashelder.
Zie zo snel niet waarom men dan uit coulanceoverwegingen dan maar de eerder geleverde my 2014 PIH's tegemoed zou moeten gaan komen
arnoud schreef:Hou wel rekening mee dat met elke software update vanuit Volvocars alles wat nu lijkt te kunnen in 1 klap weer onmogelijk kan worden gemaakt.
Niet geheel onwaarschijnlijk dat ze de gevonden achterdeur gaan aanpassen zodat het niet meer werkt.
Het zou wel heel erg sneu zijn als ze géén moeite willen steken in SCT om het voor de klanten een beter systeem te maken zoals Santu001 oppert (en bijv. apps vrijlaten/beschikbaar maken), maar wel de moeite gaan nemen om de boel weer op slot te zetten (alsof dat niet gehacked gaat worden...)
Maar goed, dan maar geen updates meer installeren? Nu de GPS fatsoenlijk lijkt te werken heb ik ook weinig behoefte meer aan de visie van Volvo v.w.b. SCT en kan ik met een open systeem veel beter uit de voeten.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder Wil je meer met je SCT? kijk hier
Geen update installeren inderdaad, en nadrukkelijk bij de garage aangeven dat je ook niet wil dat zij dat doen voor SCT. Mochten ze dat idee wel hebben..
Ik zit nog steeds op de versie van SCT waar mijn V40 meegeleverd is, ik heb de update van weken geleden nooit geïnstalleerd. SCT werkt nog steeds perfect, in tegenstelling tot mensen die de update wel hebben geinstalleerd waar de tijdzones in de war zijn volgens mij
@BS; begrijp je argument m.b.t. de genoemde data, echter moment van bestellen heeft geen 1:1 relatie tot productieweek of afleverdatum.
Vandaar dat m.i. hier sprake is van een grijs gebied.
Tankiej schreef:Geen update installeren inderdaad, en nadrukkelijk bij de garage aangeven dat je ook niet wil dat zij dat doen voor SCT. Mochten ze dat idee wel hebben..
Ik zit nog steeds op de versie van SCT waar mijn V40 meegeleverd is, ik heb de update van weken geleden nooit geïnstalleerd. SCT werkt nog steeds perfect, in tegenstelling tot mensen die de update wel hebben geinstalleerd waar de tijdzones in de war zijn volgens mij
Nee, dat is een kwestie van settings voor zover ik weet. Bij mij werkt de GPS perfecto momenteel, en nu SCT wat meer mogelijkheden krijgt wordt het het ideale systeem eindelijk
Maar ik wacht de komende update nog even af.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder Wil je meer met je SCT? kijk hier
RichieB schreef:Ik begin nu ook te twijfelen 1250 euro is toch een boel geld voor wat je krijgt.. maar als TomTom erop kan.. hmm.. Toch maar eens de dealer bellen.
Peekie schreef:@BS; begrijp je argument m.b.t. de genoemde data, echter moment van bestellen heeft geen 1:1 relatie tot productieweek of afleverdatum.
Vandaar dat m.i. hier sprake is van een grijs gebied.
dat eerste ben ik met je eens, zeker bij de pih is er een erg lange leadtime geweest.
Daarin hield ik met regelmaat mijn hart vast bij simpele veranderingen die meteen substantieel langere levertijden gaven, sommigen hadden de pech van de langere levertijd en moeten toch nog steeds gaan afwachten of de met het nieuwe sensus connect geluk gaan hebben.
RichieB schreef:Ik begin nu ook te twijfelen 1250 euro is toch een boel geld voor wat je krijgt.. maar als TomTom erop kan.. hmm.. Toch maar eens de dealer bellen.
En kan jouw dealer hem wel leveren ?
Het is voorlopig gewoon leverbaar voor de V40 (en nog een aantal andere modellen) en kan zelfs op oudere Volvo's gezet worden.
Alleen de V60, S60 en XC60 krijgen de nieuwe Sensus Connect "af fabriek" ipv SCT volgens de laatste info.
Moet dus geen probleem zijn? Kwestie van bestellen en inbouwen.
In SCT heb ik aangegeven om all mijn email, calender en contacten te synchroniseren.
Email kan ik zien, agenda ook. Alleen contacten, daar zie ik geen app voor.
En het zou helemaal handig zijn als ik naar mijn contacten kan navigeren of naar de locatiegegevsn van de afspraken die erbij gezet zijn in mijn agenda.
Iemand suggesties?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Heeft iemand nu al zijn SD kaartje vervangen door een grotere?
Zo ja, een specifiek merk/snelheid/grootte die je moet gebruiken? Nog speciale acties nodig?
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Ik heb er thuis één liggen van 16 GB. Class 10. Ik ben van plan om dit weekend de complete inhoud van het I-go kaartje hierop te kopiëren en te testen. Ik zal mijn ervaring hier delen.
Now: 2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport