Op de Duitse site staat net een nieuwe prijslijst. Daar wordt beter weergegeven wat het nieuwe systeem is. ik lees:
- geen spotify
- geen touch bediening
- 80.000 internet radio stations
- internet browser
- voice control navigatie, radio, media
- volledig nieuw navigatiesysteem met 3D
- navi thuis programmeerbaar via smartphone en verstuurbaar naar auto via send-to-car
- internet gebasseerd local search waardoor je op google achtige wijze een bestemming in je omgeving kunt vinden en kunt aangeven dat je daar heen wilt
- dynamische route alternatieven via TMC (had RTI blijkbaar niet???, geen idee)
- ingebouwde wifi hot-spot
Sensus Navigatie vs Connected Touch iGO
- Superfunky
- 5th Gear member
Ja, dat wil je niet missen bij deze auto. Maar ach, simkaartje €15 per maand of als je Vodafone Red hebt krijg je zelfs 2 extra simkaarten bij je abonnement die allemaal uit dezelfde bundel verbruiken, dus dan heb je ook geen extra kosten.
- Superfunky
- 5th Gear member
Geen dongle, gewoon sim slot.RuiRay schreef:OK maar zou je dan ook een dongel nodig hebben? Vriend van mij heeft laatst een Audi A6 gekocht en daar zit een sim slot in, ideaal lijkt me dat!
Nee, wij gaan 't zooooveeeeeeelll beter hebben dan die losers met hun oud model PiH's!! Daar heb ik 7% bijtelling voor over! Zou niet kunnen leven met zo'n outdated systeem!

-
- 1st Gear member
Ik neem aan dat je verwijst naar http://www.volvocars-aktionen.de/easyre ... celist.phpSuperfunky schreef:Op de Duitse site staat net een nieuwe prijslijst. Daar wordt beter weergegeven wat het nieuwe systeem is. ik lees:
- geen spotify
- geen touch bediening
- 80.000 internet radio stations
- internet browser
- voice control navigatie, radio, media
- volledig nieuw navigatiesysteem met 3D
- navi thuis programmeerbaar via smartphone en verstuurbaar naar auto via send-to-car
- internet gebasseerd local search waardoor je op google achtige wijze een bestemming in je omgeving kunt vinden en kunt aangeven dat je daar heen wilt
- dynamische route alternatieven via TMC (had RTI blijkbaar niet???, geen idee)
- ingebouwde wifi hot-spot
In die prijslijst lees ik nergens dat er geen Spotify ondersteuning is. (En ik lees ook nergens dat het er wel in zou zitten)
Geen touch screen klopt, dat lees ik ook in de PDF die ik van RuiRay/jp-v60 kreeg
Overigens kwam ik nog wel dit pers bericht uit 2012 tegen
http://gigaom.com/2012/12/17/volvo-sign ... g-spotify/
Sensus Connected Touch was een parrot systeem en heeft voor zover ik weet niets met Ericsson te maken. Wellicht is dit nieuwe Sensus Connect systeem het systeem wat ism met Ericsson is ontwikkeld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
hmm, Ericsson heeft blijkbaar wel iets met Parrot's Sensus Connected Touch te maken:
- jvov60
- 4th Gear member
Zegt de letterlijk 0%-bijtelling-loser :thumbleft: :Superfunky schreef: Nee, wij gaan 't zooooveeeeeeelll beter hebben dan die losers met hun oud model PiH's!! Daar heb ik 7% bijtelling voor over! Zou niet kunnen leven met zo'n outdated systeem!
![]()
![]()
-
- 5th Gear member
Ik heb echt veel liever sct hoor. Ik probeer er nog een te krijgen. RTI is echt verschrikkelijk. Heb ook weinig vertrouwen in opvolgers ervan. Die verbeterde versie klink meer als een downgrade
- Superfunky
- 5th Gear member
En je leest ook wel eens verder dan net PiH topic op het forum??Autozoeker schreef:Ik heb echt veel liever sct hoor. Ik probeer er nog een te krijgen. RTI is echt verschrikkelijk. Heb ook weinig vertrouwen in opvolgers ervan. Die verbeterde versie klink meer als een downgrade
RTI is hopeloos verouderd en slecht en sct is een drama, dus ik ben best heel blij met een volledige revisie. Kan niet slechter lijkt me zo!
- Superfunky
- 5th Gear member
Godsamme, moet ik nou zo m'n dag beginnen ::( ::( ::(jvov60 schreef:Zegt de letterlijk 0%-bijtelling-loser :thumbleft: :Superfunky schreef: Nee, wij gaan 't zooooveeeeeeelll beter hebben dan die losers met hun oud model PiH's!! Daar heb ik 7% bijtelling voor over! Zou niet kunnen leven met zo'n outdated systeem!
![]()
![]()
- Superfunky
- 5th Gear member
Precies en aangezien ik nergens meer iets lees over Spotify. iGo of andere te installeren toepassingen, neem ik aan dat ze die benadering losgelaten hebben. Bovendien neem ik aan dat als er wel Spotify op zou zitten, ze dit wel vermeld hadden, denk je ook niet?mister iks schreef:In die prijslijst lees ik nergens dat er geen Spotify ondersteuning is. (En ik lees ook nergens dat het er wel in zou zitten)
-
- 1st Gear member
Omdat het nergens expliciet vermeld is vrees ook dat er geen Spotify ondersteuning is, hoewel mijn dealer zei van wel.
Tevens heb ik het idee dat de pdf die rondzwerft is ook niet de volledige informatie bevat.
Stond op de oude prijslijst van de V60 wel expliciet vermeld dat SCT ondersteuning had voor Spotify?
Ach ja, hoop doet leven
Mijn V60 PIH was besteld met SCT. Gisteren is mijn V60 afgeleverd zonder SCT. Later deze maand moet ik mijn auto afgeven bij de dealer om Sensus Connect te laten inbouwen.
Tevens heb ik het idee dat de pdf die rondzwerft is ook niet de volledige informatie bevat.
Stond op de oude prijslijst van de V60 wel expliciet vermeld dat SCT ondersteuning had voor Spotify?
Ach ja, hoop doet leven

Mijn V60 PIH was besteld met SCT. Gisteren is mijn V60 afgeleverd zonder SCT. Later deze maand moet ik mijn auto afgeven bij de dealer om Sensus Connect te laten inbouwen.
- Kurt1975
- 4th Gear member
Ben je er zeker van dat Sensus Connect wordt ingebouwd of is het de Connected Touch?mister iks schreef:Omdat het nergens expliciet vermeld is vrees ook dat er geen Spotify ondersteuning is, hoewel mijn dealer zei van wel.
Ach ja, hoop doet leven
Connected Touch is aftermarked accesoire, Sensus Connect is af fabriek!
Ik had begrepen dat de nieuwe Sensus Connect niet (of niet eenvoudig) te plaatsen is in bestaande wagens van MY14 (voor week 46 geproduceerd).
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- Superfunky
- 5th Gear member
Ik mag aannemen dat je Spotify als internetdienst gewoon kunt benaderen via de internetbrowser in de nieuwe Sensus en dat ze het daarom niet meer afzonderlijk noemen. Duidelijk is voor mij in ieder geval dat het nieuwe sensus niet met apps werkt.mister iks schreef:Omdat het nergens expliciet vermeld is vrees ook dat er geen Spotify ondersteuning is, hoewel mijn dealer zei van wel.
Ach ja, hoop doet leven
Als ik jou was zou ik daar dan nog wel ff goed over nadenken. Het lijkt mij niet voor niets dat ze SCT niet ingebouwd hebben en dat ze er ook na 4 maanden productie alweer mee gestopt zijn. Da's vast niet omdat ze zo tevreden over dit systeem toch? Dat dealers het nog wel achteraf inbouwen zou zomaar een kwestie van oude voorraad wegwerken kunnen zijn.
Kijk eens ff rond op 't forum. heb een paar weken geleden gedaan en ik kwam echt veel gebruikers tegen die helemaal los gingen (en niet omdat ze er zo blij mee waren).
edit: zoals hierboven genoemd, denk inderdaad dat je dealer het over SCT heeft, het nieuwe sensus kan niet achteraf ingebouwd worden. Is af fabriek.
Mijn advies zou zijn: laat het zitten en overweeg van het bespaarde geld een ipad mini 2 met dash cradle inde DVD gleuf. Dan heb je alles wat SCT brengt en meer voor minder geld. Ik heb het al gezien bij een vriend en ik vind het echt super.
-
- 1st Gear member
De dealer gaf duidelijk aan dat de SCT ivm met GPS problemen niet meer wordt geleverd (voor de V60) en dat het nieuwe doorontwikkelde systeem in mijn PIH ingebouwd zou worden.
Ik had hier ook al gelezen dat het nieuwe Sensus Connect niet achteraf ingebouwd zou kunnen worden, maar ik ga er maar even vanuit dat de dealer weet waar hij het over heeft.
De 20ste weet ik het zeker
Ik had hier ook al gelezen dat het nieuwe Sensus Connect niet achteraf ingebouwd zou kunnen worden, maar ik ga er maar even vanuit dat de dealer weet waar hij het over heeft.

- Superfunky
- 5th Gear member
Top! We duimen voor je!mister iks schreef:De dealer gaf duidelijk aan dat de SCT ivm met GPS problemen niet meer wordt geleverd (voor de V60) en dat het nieuwe doorontwikkelde systeem in mijn PIH ingebouwd zou worden.
-
- 1st Gear member
Ik vond bijgevoegd overzichtje van SCT vs Sensus Connect. Met een vergrootglas is het wellicht wel leesbaar 
Of het het juist is laat ik even in het midden
Misschien ook nog aardig om te vermelden is dat ik nu helemaal geen navigatie heb in mijn auto.

Of het het juist is laat ik even in het midden
Misschien ook nog aardig om te vermelden is dat ik nu helemaal geen navigatie heb in mijn auto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Montalbano
- 3rd Gear member
Mijn order blijkt ook aangepast naar Sensus Connect en productieweek is week 48. Lijkt dus zowel 0% als nieuwe Sensus te gaan worden.
Ik ken de oude niet, maar ik hoop dat de nieuwe kwalitatief minimaal gelijkwaardig is aan Audi's MMI-High. Dat systeem werkt voor mij perfect.
Ik ken de oude niet, maar ik hoop dat de nieuwe kwalitatief minimaal gelijkwaardig is aan Audi's MMI-High. Dat systeem werkt voor mij perfect.
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)