Er gaat niets boven een auto met de gebruikelijke instrumenten en een oliepeilstok.
Het is ook van de laatste jaren dat Volvo de koelvloeistofmeter en de oliepeilstok weglaat en de controles/waarschuwingen via de BC verlopen.
V50 motor over zijn toeren, kosten 8100-9600 zonder foutmeld
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 13.02.2012 - 21:25
Interessante vraag blijft ook. In hoeverre zou Volvo coulance toepassen als wel op tijd regulier onderhoud is toegepast bij de officiële dealer? Rond de 100% of hanteren ze dan weer een andere escape?
VOLVO V50 Edition II
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28964
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Wat denk je zelf!Janhertogh schreef:Interessante vraag blijft ook. In hoeverre zou Volvo coulance toepassen als wel op tijd regulier onderhoud is toegepast bij de officiële dealer? Rond de 100% of hanteren ze dan weer een andere escape?
Coulance zal nooit 100% zijn want de auto is al een tijdje in gebruik en de coulance zal altijd minder zijn.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
de argumentatie van VCNL is ronduit zwak maar kom op jongens de auto is meer dan 6 jaar oud en dit is gewoon domme pech TS heeft verstand van verzekeren dan weet je hoe die dingen gaan. Overigens zijn hier verzekeringen voor.
Wel is het jammer dat VCNL / een dealer kennelijk geen oplossing kan vinden die past bij een auto van 6 jaar oud en 180 kkms (montage motor uit schade auto oid) hiermee had men een klant wellicht kunnen houden en binden en was de buikpijn voor TS wellicht minder geweest.
Het andere geval zou betekenen dat je een soort eeuwige garantie hebt wanneer je de auto dealer laat onderhouden.
Wel is het jammer dat VCNL / een dealer kennelijk geen oplossing kan vinden die past bij een auto van 6 jaar oud en 180 kkms (montage motor uit schade auto oid) hiermee had men een klant wellicht kunnen houden en binden en was de buikpijn voor TS wellicht minder geweest.
Het andere geval zou betekenen dat je een soort eeuwige garantie hebt wanneer je de auto dealer laat onderhouden.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26.10.2013 - 15:55
De auto was all risk verzekert..... motorschade niet gedekt!NielsPHEV schreef:de argumentatie van VCNL is ronduit zwak maar kom op jongens de auto is meer dan 6 jaar oud en dit is gewoon domme pech TS heeft verstand van verzekeren dan weet je hoe die dingen gaan. Overigens zijn hier verzekeringen voor.
Wel is het jammer dat VCNL / een dealer kennelijk geen oplossing kan vinden die past bij een auto van 6 jaar oud en 180 kkms (montage motor uit schade auto oid) hiermee had men een klant wellicht kunnen houden en binden en was de buikpijn voor TS wellicht minder geweest.
Het andere geval zou betekenen dat je een soort eeuwige garantie hebt wanneer je de auto dealer laat onderhouden.
Ik geloof ook niet zo in eeuwige garantie. Waar ik wel in geloof is dat Volvo een waarschuwingslampje moet inbouwen in deze auto dmv een software update. Of misschien nog beter.... communiceren dat dit een probleem kan worden en consument de volgende acties moeten ondernemen om te voorkomen dat de motor over de toeren gaat!
Voorkomen beter dan genezen😃
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 13.02.2012 - 21:25
Dan zou de som zijn dat een motor bij normaal gebruik 15 jaar meekan. De coulance zou mijns inziens in dit verhaal 60 tot 70 procent moeten zijn. Waar die vandaan komt, moet de dealer en Volvo Nederland maar uitmaken. Het is inderdaad middeleeuws dat er geen waarschuwingslampje is toegepast. Mogelijk kan de Consumentenbond hierin iets voor je betekenen?
VOLVO V50 Edition II
- Waltersan
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 23.01.2013 - 21:33
- Locatie: Betuwe
Afremmen terwijl de motor in de versnelling staat (en dus NIET de koppeling intrappen!) tot stilstand waarbij de motor afslaat.Bakboord1 schreef:Is helaas een bekend dieselprobleem dat zich bij meer (vaak franse) merken voordoet. Het op hol slaan is alleen te stoppen door de luchttoevoer te blokkeren.
Ik heb het ooit gehad met een golf2 diesel, hele rare gewaarwording, en instinctief reageerde ik goed.
V70n 2.4T, 2000, 358000 km
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
wanneer de redenatie is dat hiervoor een lampje moet worden ingebouwd dan zou je alle schade door laag olie nivo ook kunnen "verhalen" op de fabrikant.
Er zijn overigens verzekeringen tegen motorschaden en er zijn ook landen (zoals US) waar het heel gewoon is dat je na de fabrieksgarantie garantie verlenging kunt bijkopen volgens mij kant dit in NL overigens ook bij Volvo alleen hoor je er niet zoveel over
Er zijn overigens verzekeringen tegen motorschaden en er zijn ook landen (zoals US) waar het heel gewoon is dat je na de fabrieksgarantie garantie verlenging kunt bijkopen volgens mij kant dit in NL overigens ook bij Volvo alleen hoor je er niet zoveel over
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 13.02.2012 - 21:25
De redenatie is natuurlijk. Als je om wat voor reden dan ook er voor gekozen hebt als fabrikant een sensor niet toe te passen waardoor motoren id soep draaien, moet je niet gek opkijken dat je voor de gevolgen en kosten verantwoordelijk wordt gehouden. Zeker als je op de hoogte bent van deze risico's en deze niet uit kunt sluiten. Alles uitsluiten kan natuurlijk niet maar bij dit soort diesels is deze kans blijkbaar aanwezig. Kennelijk moet er eerst letselschade ontstaan wil er ergens actie ondernomen worden. Typisch gevalletje van het kalf dat eerst moet verdrinken.
Een verzekering tegen dit soort motorschade ben ik nog niet eerder tegengekomen. Ik hou me aanbevolen;)
Een verzekering tegen dit soort motorschade ben ik nog niet eerder tegengekomen. Ik hou me aanbevolen;)
VOLVO V50 Edition II
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
aaai,
heel herkenbaar verhaal,
heb iets vergelijkbaars meegemaakt bij een van mijn vorige wagens, was een VW.
Geleerd door dat miserable voorval, heb ik snel een extra verzekering genomen, kost me enkele tientallen euro's per jaar,
Weet niet of dit in .nl bestaat, maar heeft me bij mijn vorige volvo wel flink geholpen.
Jammer toch dat je dergelijke verhalen nu en dan hoort.
Hier ligt een taak voor ons Europees parlement; garantie op wagens verplicht evenlang als de wettelijk afschrijfperiode.
In di tgeval zou ik als Volvo me niet belachelijk maken met dat verhaal van die 127K onderhoudsbeurt ipv 120K, dat haal je zo onderuit in de rechtbank door effe op te vragen of Volvo in hun databank een lijst willen halen met alle wagens die te laat op beurt gaan en niet defect zijn gegaan daardoor, wordt allemaal digitaal bijgehouden in Zweden van zodra ze je wagen aan de PC hangen.
Wedden dat ze er 10000 wagens uithalen die niet defect zijn, en 1 of 2 die wel defect zijn.
Most Volvo nu die motor gewoon kosteloos vervangen hebben, dan zou ik meer vertrouwen krijgen in Volvo en volgend ekeer opnieuw eentje kopen zonder nadenken.
Maar ja, ik heb zelf aan dezelfde kant vd tafel gezeten, en weet dat de verantwoordelijken bij Volvo ook hun jaarcijfertjes moeten voorleggen voor een bonus, dus kans op kosteloze vervanging is door dit stomme systeem nihil.
heel herkenbaar verhaal,
heb iets vergelijkbaars meegemaakt bij een van mijn vorige wagens, was een VW.
Geleerd door dat miserable voorval, heb ik snel een extra verzekering genomen, kost me enkele tientallen euro's per jaar,
Weet niet of dit in .nl bestaat, maar heeft me bij mijn vorige volvo wel flink geholpen.
Jammer toch dat je dergelijke verhalen nu en dan hoort.
Hier ligt een taak voor ons Europees parlement; garantie op wagens verplicht evenlang als de wettelijk afschrijfperiode.
In di tgeval zou ik als Volvo me niet belachelijk maken met dat verhaal van die 127K onderhoudsbeurt ipv 120K, dat haal je zo onderuit in de rechtbank door effe op te vragen of Volvo in hun databank een lijst willen halen met alle wagens die te laat op beurt gaan en niet defect zijn gegaan daardoor, wordt allemaal digitaal bijgehouden in Zweden van zodra ze je wagen aan de PC hangen.
Wedden dat ze er 10000 wagens uithalen die niet defect zijn, en 1 of 2 die wel defect zijn.
Most Volvo nu die motor gewoon kosteloos vervangen hebben, dan zou ik meer vertrouwen krijgen in Volvo en volgend ekeer opnieuw eentje kopen zonder nadenken.
Maar ja, ik heb zelf aan dezelfde kant vd tafel gezeten, en weet dat de verantwoordelijken bij Volvo ook hun jaarcijfertjes moeten voorleggen voor een bonus, dus kans op kosteloze vervanging is door dit stomme systeem nihil.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35
ik kwam dit stukje toepasselijk leesvoer tegen: http://driving-dutchman.com/goedkope-kl ... te-ritjes/
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Duidelijk artikel.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Rutger
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
- Locatie: Het mooie Limburg
- Contacteer:
Goed verhaal!
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
Dan ook even doorklikken op "kostbare revisie", zuinig rijden door met 900 toeren te rijden in zijn 6.NJ8 schreef:ik kwam dit stukje toepasselijk leesvoer tegen: http://driving-dutchman.com/goedkope-kl ... te-ritjes/

Al net al ellende (regenereren) door belasting wetgeving, want met milieu heeft het niets meer te maken.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Duidelijk verhaal.....lijkt me ook erg "lekker" als je een drive-E wagen hebt....start-stop. Steeds stilvallen is dan ook erg schadelijk tijdens de regeneratie.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Uiteraard werkt dan start-stop niet.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race