Sensus Navigatie vs Connected Touch iGO

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Montalbano
3rd Gear member

Ik neem trouwens aan dat standaard de Sensus Connect in de aangepaste orders wordt geplaatst en niet de Pro versie (met simkaart)?
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
Superfunky
5th Gear member

Montalbano schreef:Ik neem trouwens aan dat standaard de Sensus Connect in de aangepaste orders wordt geplaatst en niet de Pro versie (met simkaart)?
Dream on ;), nothing beats MMI!

Kijkend naar de specs en die ik reeds vernomen had, zou ik zeggen: het rechter rijtje is wat erin komt.
Montalbano
3rd Gear member

Ik weet het niet Superfunky, ik heb de MMI High 3e generatie uit 2010. Die heeft een heel goed navigatiesysteem met prachtig scherm maar de rest van het systeem is niet heel bijzonder. De telefoon-, radio-, mediamodules doen wat ze moeten doen maar niet bijzonder handig of fraai. Maar de navigatie, die is top. Keuze uit 3 routes standaard, hele goede omleidingsroutes, standaard alle dingen die op je route liggen in tijd en afstand (shell tankstation over 15km, 7 min) et cetera. Maar dat mogen we anno 2013 toch wel standaard verwachten? Tomtom en Navigon doen dat soort dingen al 10 jaar.
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
Superfunky
5th Gear member

Montalbano schreef:Ik weet het niet Superfunky, ik heb de MMI High 3e generatie uit 2010. Die heeft een heel goed navigatiesysteem met prachtig scherm maar de rest van het systeem is niet heel bijzonder. De telefoon-, radio-, mediamodules doen wat ze moeten doen maar niet bijzonder handig of fraai. Maar de navigatie, die is top. Keuze uit 3 routes standaard, hele goede omleidingsroutes, standaard alle dingen die op je route liggen in tijd en afstand (shell tankstation over 15km, 7 min) et cetera. Maar dat mogen we anno 2013 toch wel standaard verwachten? Tomtom en Navigon doen dat soort dingen al 10 jaar.
Ik doelde op de navi. De rest is gewoon mooi en functioneel.
Autozoeker
5th Gear member

Superfunky schreef:
Autozoeker schreef:Ik heb echt veel liever sct hoor. Ik probeer er nog een te krijgen. RTI is echt verschrikkelijk. Heb ook weinig vertrouwen in opvolgers ervan. Die verbeterde versie klink meer als een downgrade
En je leest ook wel eens verder dan net PiH topic op het forum??
RTI is hopeloos verouderd en slecht en sct is een drama, dus ik ben best heel blij met een volledige revisie. Kan niet slechter lijkt me zo!
Ja ik kom daar regelmatig :P sterker nog ik klaag daar vaker over RTI :)
ik koop SCT niet voor igo ;-)
mister iks
1st Gear member

Als ik naar het meest rechtse rijtje kijk dan zouden de volgende internet apps geleverd worden

www.tunein.com (internet radio)
www.stitcher.com (internet radio / podcasts)
www.rdio.com (Spotify like, betaald)
www.storytel.com (Luisterboeken, betaald)
www.glympse.com ((tijdelijk) realtime locatie delen)

Wat ik verder ook nog lees:

The Sensus Connect systems have the revised operating system, including the new Voice control, a fixed hard disk and the possibility of a customer's own smartphone to access Internet services. In addition to a web browser, the system is capable of internet radio and you can access eg via TuneIn to over 80,000 different radio stations around the world. Volvo has developed a new method to make applications available for the Sensus Connect systems. The new system is thus a future-proof solution on-board equipment. In contrast to other networked systems whose functions are frozen in the moment when they roll off the line, the web apps for Sensus can connect regardless of the purchase date continuously updated. Volvo Sensus Connect Apps for access to a Volvo exclusive server structure and can be easily updated or replaced after some time or complemented by new apps.

Wat ik hier uit opmaak is dat als er nu bv geen Spotify wordt geleverd dat het in de toekomst nog steeds mogelijk gemaakt zou kunnen worden.
dirkjanw
2nd Gear member

mister iks schreef: Mijn V60 PIH was besteld met SCT. Gisteren is mijn V60 afgeleverd zonder SCT. Later deze maand moet ik mijn auto afgeven bij de dealer om Sensus Connect te laten inbouwen.
Had je RTI + SCT besteld, of de RTI ingewisseld voor SCT? Kan natuurlijk ook dat ze eerst de nieuwe, niet (op de huidige manier) rootbare firmware op de SCT's willen zetten om hun fantastisch uitgebreide online 'market' te beschermen (of zie ik nu spoken ;))
dirkjanw
2nd Gear member

mister iks schreef:De dealer gaf duidelijk aan dat de SCT ivm met GPS problemen niet meer wordt geleverd (voor de V60) en dat het nieuwe doorontwikkelde systeem in mijn PIH ingebouwd zou worden.

Ik had hier ook al gelezen dat het nieuwe Sensus Connect niet achteraf ingebouwd zou kunnen worden, maar ik ga er maar even vanuit dat de dealer weet waar hij het over heeft.

De 20ste weet ik het zeker :)
Dat lijkt vooralsnog niet iets landelijks te zijn; ik kom net bij mijn dealer vandaan, auto is vorige week geproduceerd, wordt in principe eind volgende week afgeleverd, gewoon met SCT aan boord!
mister iks
1st Gear member

Geen Spotify voor Sensus Connect :(

Rdio is overigens een volwaardig alternatief, maar Spotify Premium krijg ik gratis bij mijn KPN alles in 1 en al mijn playlists zitten daar nu al in.

Vraag me overigens ook af of ik met Sensus Connect thuis voor de deur kan connecten naar mijn thuis Wifi om de muziek lokaal te syncen of moet alles via 3/4G

Doe mij maar SCT met root toegang ;)
Pvdveen
2nd Gear member

Montalbano schreef:Mijn order blijkt ook aangepast naar Sensus Connect en productieweek is week 48. Lijkt dus zowel 0% als nieuwe Sensus te gaan worden.
Ik ken de oude niet, maar ik hoop dat de nieuwe kwalitatief minimaal gelijkwaardig is aan Audi's MMI-High. Dat systeem werkt voor mij perfect.
Je mag hopen dat het nieuwe systeem beter wordt als sct. Maar verwacht niet dat het in de buurt komt van MMI.
Ik heb nu sct. Dit is net zo iets als een ingebouwde tomtom maar dan met mindere navigatie software.
Geen aanwijzingen voor navigatie, telefonie en audio in het display bij de tellers( dit is eigenlijk 1 display)
Slechte integratie met de knoppen op het stuur. Veel functies zijn alleen via het touchscreen of via de knoppen op middenconsole te bedienen.
Voor telefonie moet je hand van het stuur halen. Eerst tel knop dan via nummer toets even vast houden om snel naar een letter in de telefoonlijst te gaan. Dan op stuur scollen tot de juiste contactpersoon, maar alleen op het scherm van de midden console. En dan maar hopen dat je inmiddels niet van weg bent geraakt. Nee lekker handig en veilig Volvo.
Moet eerlijk zeggen dat dit erg tegevalt als je audi MMI gewent bent of het systeem van BMW. Volvo had veel beter even een audi kunnen kopen en dit systeem nabouwen.
Daarnaast werkt het igo navigatie systeem alleen met satelieten en niet met een gyroscoope en is het niet verbonden met het stuur en met de km teller voor het bepalen van de richting. Dus in de tunnels van Brussel geen idee waar je heen moet. Kom je uit de parkeergarage. Geen ontvangst en dus geen richting. Veel spijt en beschamend van Volvo dat we hier zoveel voor hebben moeten betalen.

Voor de rest pih rijden erg leuk.
BlackcurrantV70
7th Gear member

Met de "oude" Sensus in mijn XC60 is het makkelijker te telefoneren, voice control :

"Telefoon kies contact"
Of
"Telefoon kies nummer"
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
mister iks
1st Gear member

Superfunky schreef:
mister iks schreef:De dealer gaf duidelijk aan dat de SCT ivm met GPS problemen niet meer wordt geleverd (voor de V60) en dat het nieuwe doorontwikkelde systeem in mijn PIH ingebouwd zou worden.

Ik had hier ook al gelezen dat het nieuwe Sensus Connect niet achteraf ingebouwd zou kunnen worden, maar ik ga er maar even vanuit dat de dealer weet waar hij het over heeft.

De 20ste weet ik het zeker :)
Top! We duimen voor je!
Toch nog maar even navraag gedaan. Wat volgende week ingebouwd gaat worden blijkt toch wel SCT te zijn, maar dan de geupdate versie zonder GPS problemen. Of dat alleen een software update is of ook een verandering in de hardware valt nog te bezien.

Misschien is SCT niet zo geintegreerd met de rest van de auto als dat het eigenlijk zou moeten, maar vanwege de extra functionaliteit die het bied (zeker na rooten) ben ik hier niet zo rouwig om.
Zoals ik het nu zie liever een SCT dan een Sensus Connect MY15.
Montalbano
3rd Gear member

mister iks schreef: Zoals ik het nu zie liever een SCT dan een Sensus Connect MY15.
Want die Sensus Connect MY2015 heb je al gezien?
Gizmoke
2nd Gear member

Je kan toch perfect met SCT bellen zonder de TEL knop in te drukken?

Je blijft op exit drukken, scrolt naar telefoon en gaat zo verder.

Ik ben er zeer tevreden van, het enige wat bij de gewone RTI beter was was de extra integratie/aanwijzing op het dashbord. Dat is wel jammer.

Maar daar stoor ik me niet aan.
  • Jaguar XE 20t R-sport - caesium blue - MY2018 - 06/2018 tot ...[/s]
  • Mini Cooper Clubman - melting silver - 06/2016 tot ...[/s]
  • Volvo V60 D3 Momentum - black sapphire - MY2014 - 06/2018
  • BMW 525D E61 - silbergrau - 01/2005 tot 11/2013
  • BMW 116i E87 - titansilber - 05/2005 tot 06/2016
  • Mini One Park Lane - 11/2006 tot ??/??
friend
2nd Gear member

Montalbano schreef:
mister iks schreef:Zoals ik het nu zie liever een SCT dan een Sensus Connect MY15.
'Zoals ik het nu zie' impliceert al een voorbehoud gebaseerd op de huidige informatie.
De mogelijkheden van een geroote SCT zijn ('zoals ik het nu zie') vele malen uitgebreider dan Volvo het (in het kader van 'veiligheid') bedoeld heeft en ook niet zal aanbieden in de oude Sensus met RTI of SCT of de nieuwe Sensus Connect.
Sommige gebruikers zitten hier totaal niet op te wachten en andere gebruikers willen niets liever. Dat moet maar iedereen voor zichzelf uitmaken. Blijf wel het feit dat Volvo de gebruikers die keuze niet heeft willen geven, zodat een aantal gebruikers zelf deze keuze maar geforceerd hebben (just because they can).
Volvo V60 Plug-in Hybrid (Sensus Connected Touch*), S40, 850, 460, 242
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

Afbeelding
(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
mister iks
1st Gear member

friend schreef:
Montalbano schreef:
mister iks schreef:Zoals ik het nu zie liever een SCT dan een Sensus Connect MY15.
'Zoals ik het nu zie' impliceert al een voorbehoud gebaseerd op de huidige informatie.
De mogelijkheden van een geroote SCT zijn ('zoals ik het nu zie') vele malen uitgebreider dan Volvo het (in het kader van 'veiligheid') bedoeld heeft en ook niet zal aanbieden in de oude Sensus met RTI of SCT of de nieuwe Sensus Connect.
Sommige gebruikers zitten hier totaal niet op te wachten en andere gebruikers willen niets liever. Dat moet maar iedereen voor zichzelf uitmaken. Blijf wel het feit dat Volvo de gebruikers die keuze niet heeft willen geven, zodat een aantal gebruikers zelf deze keuze maar geforceerd hebben (just because they can).

+1

Je haalt me de woorden uit de mond :wink:
tomtom
3rd Gear member

Pvdveen schreef:
Montalbano schreef:Mijn order blijkt ook aangepast naar Sensus Connect en productieweek is week 48. Lijkt dus zowel 0% als nieuwe Sensus te gaan worden.
Ik ken de oude niet, maar ik hoop dat de nieuwe kwalitatief minimaal gelijkwaardig is aan Audi's MMI-High. Dat systeem werkt voor mij perfect.
Je mag hopen dat het nieuwe systeem beter wordt als sct. Maar verwacht niet dat het in de buurt komt van MMI.
Ik heb nu sct. Dit is net zo iets als een ingebouwde tomtom maar dan met mindere navigatie software.
Geen aanwijzingen voor navigatie, telefonie en audio in het display bij de tellers( dit is eigenlijk 1 display)
Slechte integratie met de knoppen op het stuur. Veel functies zijn alleen via het touchscreen of via de knoppen op middenconsole te bedienen.
Voor telefonie moet je hand van het stuur halen. Eerst tel knop dan via nummer toets even vast houden om snel naar een letter in de telefoonlijst te gaan. Dan op stuur scollen tot de juiste contactpersoon, maar alleen op het scherm van de midden console. En dan maar hopen dat je inmiddels niet van weg bent geraakt. Nee lekker handig en veilig Volvo.
Moet eerlijk zeggen dat dit erg tegevalt als je audi MMI gewent bent of het systeem van BMW. Volvo had veel beter even een audi kunnen kopen en dit systeem nabouwen.
Daarnaast werkt het igo navigatie systeem alleen met satelieten en niet met een gyroscoope en is het niet verbonden met het stuur en met de km teller voor het bepalen van de richting. Dus in de tunnels van Brussel geen idee waar je heen moet. Kom je uit de parkeergarage. Geen ontvangst en dus geen richting. Veel spijt en beschamend van Volvo dat we hier zoveel voor hebben moeten betalen.

Voor de rest pih rijden erg leuk.
Helemaal mee eens en dit is helaas niet het enige beroerde aan SCT! Serieus beschamend van Volvo. Hopelijk volgt er met de Update verbetering. Helaas zou die deze week komen en ik heb nog niets gezien. Overigens ben i bang dat het beperkt blijft tot het toevoegen van Youtube (want daar zitten we natuurlijk allemaal op te wachten….) :-(!
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Pvdveen
2nd Gear member

Gizmoke schreef:Je kan toch perfect met SCT bellen zonder de TEL knop in te drukken?

Je blijft op exit drukken, scrolt naar telefoon en gaat zo verder.
Bedankt voor de tip. Deze mogelijkheid had ik even gemist tijdens het doornemen van de handleiding.
jp-v60
4th Gear member

Zoals ik het nu zie liever een SCT dan een Sensus Connect MY15.[/quote]

Nou gezien het verleden tot nu toe met SCT, ben ik blij dat ik over drie weken Sensus Connect krijg
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”