Verrassing: een standkachel !

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
t5power
5th Gear member

Komt mij anders vaak genoeg voor dat je sneeuw of ijs hebt op een ochtend dat je het niet verwacht....

Ik heb een poor-man standkachel (interieurverwarming), dus stroomkabeltje naar de auto en hij gaat aan. Vaak heb ik het kabeltje al aangesloten en sluit ik het pas binnen aan als ik zie dat er ijs of sneeuw ligt. Afgelopen dagen was het wel koud, maar was de lucht zo droog dat je niet hoeft te krabben.

Of je moet gewoon altijd een warme auto/motor hebben, tja, dan heeft het misschien geen meerwaarde.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
M@rcel
6th Gear member

Plc schreef:
M@rcel schreef:
Plc schreef:Hmmm mijn wekker doet geen tring maar biepbiep maar dat stuk snap ik wel

toch

waar jij >250 euro uitgeeft om de standkachel sochtend voor je ontbijt via een AB aan te klikken heb ik 0 euro uitgegeven en heb de standkachel via de boordcomputer al de dag ervoor geprogrammeerd (3 stappen, 1 minuut langer in de auto zitten)
We stappen beide in een verwarmde auto etc ..... ik zie dus de meerwaarde van de AB nog steeds niet. (wel van eem aantal andere functies van een CFE voor modellen tot MY2005)
Weekenden, variabele werktijden, etc, etc ?
Onzin; mijn vrouw erkt onregelmtatig maar weet toch echt wel hoe laat ze de volgende dag weg moet.. Ook in een weekend weet je vaak je afspraken. De etc etc kan ik even niet invullen. Boodschap vh verhaal is dat het via de boordcomputer programmeren de avond ervoor kan wanneer je thuis op de oprit opdraait en het je nog geen 2 minuten tijd kost. Aangezien je auto op dat moment nog warm is geen echte opgave ... Nogmaals mooie uitvinding maar deze functie heeft voor mij geen meerwaarde. Beetje herhaling van zetten dit dus sluit ik hiermee
JIJ vroeg om uit te leggen waarvoor de funktie ontworpen is. Dat jij jezelf niet in de doelgroep vind vallen, kan. Maar dat maakt de funktie niet onzinnig.
crackedtooth
5th Gear member

@plx daarin ben jij de uitzondering

ik vind zowel volvo timers alsook de remote combi ideaal
staat niet iedere dag aan en winter overvalt je weleens
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Turbotom
2nd Gear member

VolvoTech schreef:<reclame mode>
Snel een CFE bestellen bij ons... geen software nodig, gewoon met je afstandsbediening activeren vanuit huis ;-)
Vanaf volgende week zit de functie er in voor de 2005+ auto's.
Vandaag overigens de CFE voor 2005+ auto's gelanceerd...
</reclame mode>
CFE bestelt en vorige week ontvangen. Gisteren de gewenste opties ingesteld en de CFE via de OBD-aansluiting aan de auto gekoppeld.

Helaas reageert de standkachel niet op de instructies. De approachverlichting geeft wel aan dat de opdracht is ontvangen, maar de standkachel blijft dood. Als ik de auto vervolgens start reageert de standkachel wel, in zijn rol als bijverwarming. Buitentemperatuur bij dit alles is -1 graden celcius, dus zeker binnen het temperatuurbereik waarin de kachel moet werken.

Voor de duidelijkheid: de auto beschikt dus niet over de Volvosoftware voor aansturing van de standkachel.

Bugreport is ingestuurd.

Tom.
Voorn
4th Gear member

Turbotom schreef:Deze maand loopt de Bovaggarantie op mijn V70 af. Ik heb de auto daarom bij de dealer laten inspecteren (aankoopkeuring). Tot mijn verrassing constateerde de monteur dat er een standverwarming aanwezig is, maar dat de bijbehorende functies in de boordcomputer ontbreken. Dit zou mogelijk komen doordat de taal van de (import)auto op 'illegale' wijze op NL is ingesteld.

Iemand ervaring met deze situatie? Ik wil de standkachel uiteraard kunnen gebruiken. De koninklijke weg bestaat uit het opnieuw laden van de software door de dealer, maar dat kost een aardig bedrag.

Tom
Volgens mij € 80,--. Valt dus erg mee :-)
Groeten van Eddy

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
crackedtooth
5th Gear member

Gewoon via dealer doen
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
abbabak1
4th Gear member

Plc schreef: Onzin; mijn vrouw erkt onregelmtatig maar weet toch echt wel hoe laat ze de volgende dag weg moet.
1. Kan zijn, maar misschien neemt ze ook wel eens een impulsieve beslissing. bezoekje, boodschap, postpakketje...
2. Omdat je lui wordt met een standkachel heb je het deurrubber (nog) niet behandeld met vaseline en dus vriest het rubber vast.
3. Bij de meeste sneeuw moet je je deur sneeuwvrij maken anders dondert de sneeuw van bovenkant reling precies je auto in.
4. Ik heb veel situaties waarbij ik niet weet wanneer ik vertrek dus de CFE AB gebruik.
5. Ik heb een D5 die in de winter een bijna afgesloten radiator heeft en toch niet warm wordt.

De CFE zorgt ervoor dat mijn vrouw de standkachel gebruikt en daardoor aan minder verbruik en onderhoudspreventie doet.

Dit zijn mijn ervaringen, ik had zowel een telestart als een GSMbedien kastje op het ook die beide minstens de prijs van de CFE hadden.

Dit is de enige reden dat ik de CFE heb aangeschaft !
1-wiel
4th Gear member

@turbotom.
Zover ik wet is het zo dat, wanneer de bijverwarming niet als standkachel geprogrammeerd is middels software bij de dealer, deze NIET via de cfe te activeren is....
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Was al opgelost denk ik ;-) is bericht van Januari!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
abbabak1
4th Gear member

Ik dacht ik doe nog even reviven ;) Wij hebben eergisteren de eerste sneeuw gehad....en het blijft interssant.

Overigens, is er niet achterin de V70 e.d. een multistekker die, in dien een kabel opde massa aangesloten wordt de standkachel schakelt ? Helaas is elchwiki.org van het net af, daar stond een mooi topic over de parkheater en de mogelijkheden.
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Achterin kan een AEM geplaatst worden... deze geeft mogelijkheden tot remote start van de heater.
(maar niet via de normale sleutel, via een extra sleutel...)
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
1-wiel
4th Gear member

V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Nou... 250 voor een AB of 215 voor een CFE...
Euh ;-))
www.volvotech.eu

1-wiel
4th Gear member

Hohoho........ :williamshatter:
Jers3n
5th Gear member

Ennuh, die 250, zit daar de AEM al bij?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
1-wiel
4th Gear member

Hahaha, een echte hollander......
Wel de aansluitkabels met inbouwbeschrijving, aem kastje op de sloop halen en na inbouw nog programmeren....
klaa3240
1st Gear member

Bij een volvo dealer kan de software geladen worden. kost 180 euro.
Kijk wel eerst even of de timers van de standkachel in te stellen zijn, als dat zo is dan is de software aanwezig en zou de kachel het moeten doen.
Succes ermee.
Zo'n kachel is enorm praktisch. Bovendien ook beter voor je motor hij komt ook bij om je motor sneller op temperatuur te brengen. Dus gauw werkend laten maken dat ding.
V70 D5 black sapphire edition 2004 +400K km
XC70 D3 5cilinder 2011 Summum Plus Line Volvotune kuur + egr
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”