Preconditioning

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
RoaldH
6th Gear member

Peekie schreef:Heb de auto nu een paar dagen en leer iedere dag weer meer over de mogelijkheden . . . eerste indruk ronduit geweldig!!

Het preconditioneren werkt zowel Electrisch ('s nachts in garage) als op Diesel ('savonds buiten parkeerplaats) prima, maar valt me op dat de ramen 's avonds / smiddags op ingestelde tijdstip enorm beslagen zijn . . en de temperatuur in het voertuig alsof ik bij mijn schoonouders ben; veel te warm.

iemand hier ervaring mee, of is dit de nieuwigheid?
Beslagen ruiten herken ik ook, maar als de auto iets mag "uitwasemen" na het verwarmen, is dat alweer weg.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
LennartS
2nd Gear member

Ik heb mijn power blue model 2014 zaterdag opgehaald en ben nog druk aan het studeren op de mogelijkheden.

Ik dacht vandaag even met de Volvo on call app preconditioning aan te zetten. De eerste keer kreeg ik de melding even geduld en daarna als status 'onbekend'. Nog een (paar) keer proberen en ik kreeg de status: gestart x minuten geleden, maar toen ik een half uurtje later bij de auto aankwam leek er niets gebeurd te zijn. Hij staat op 'buiten' parkeren en stond niet aan de stroom. Het was onder de 15 graden dus er had iets moeten gebeuren lijkt me (binnentemp staat op 19C ingesteld). Ik heb nu de timer voor morgen 8.30 uur gezet. Ik zag nu ook terug op mijn dashboard dat een timer actief was dus dat belooft veel goeds. Benieuwd hoe warm het morgen is als ik in stap.

Ik heb bij de pogingen om preconditioning via de app aan te zetten ook een paar keer de melding gekregen: je kunt pas een nieuwe actie doen als de vorige is afgerond oid. Weet iemand wat dat betekent? Er lijkt dan verder niets te gebeuren en ik zie ook geen acties die gaande zijn. Wellicht dat er in de verbinding iets misgaat waardoor de app denkt dat er iets gebeurt?

Hopelijk krijg ik dit goed werkend en onder de knie. Het lijkt me voor de winter een mooie feature.
NielsPHEV
7th Gear member

volgens werkt de verwarming alleen onder de 15 C ambient
RichieB
6th Gear member

De app verwerkt (via een VOC server) de acties in de achtergrond. Als je vorige actie nog loopt kan je geen nieuwe actie starten. Je krijgt dan die foutmelding.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
LennartS
2nd Gear member

RichieB schreef:De app verwerkt (via een VOC server) de acties in de achtergrond. Als je vorige actie nog loopt kan je geen nieuwe actie starten. Je krijgt dan die foutmelding.
Dat idee heb ik ook, echter was de auto dus ogenschijnlijk niet bezig met preconditioning. De status bleef 'onbekend'. Ik heb de app even opnieuw geïnstalleerd, wellicht heb ik nu meer succes.

Dat bij de temperatuur in de app alleen een "-" staat is geloof ik een bekende bug. Volgens de app stond mijn auto thuis terwijl ik op kantoor was, maar verder lijkt het me een mooie toepassing :-)
RichieB
6th Gear member

Ik heb de app er nog nooit op kunnen betrappen dan iets anders te melden over Preconditioning dan "Ready"..
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
Peekie
1st Gear member

Hebben we t hier over Android of IOS?
Zit blijkbaar nogal een behoorlijk verschil in . .
2013/10 - : V60 D6 PIH - MY2014 Caspian-Blue
2005-2013: V70 2.4 Geartronic + Rica
2001-2005: MB C220
LennartS
2nd Gear member

Ik heb de app op een iPhone. Ik zie sinds gisteren nu wel een omgevingstemperatuur, dus er is vooruitgang ;-)

Gaat de motor overigens gewoon lopen als ik de 'buiten' optie aan heb staan? Ik hoor wel in de auto wat gebeuren als ik preconditioning inschakel, maar merk nog niet veel actie. Nu is de buitentemp niet heel laag, dus veel verwarming is niet nodig.
jvov60
4th Gear member

LennartS schreef:Ik heb de app op een iPhone. Ik zie sinds gisteren nu wel een omgevingstemperatuur, dus er is vooruitgang ;-)

Gaat de motor overigens gewoon lopen als ik de 'buiten' optie aan heb staan? Ik hoor wel in de auto wat gebeuren als ik preconditioning inschakel, maar merk nog niet veel actie. Nu is de buitentemp niet heel laag, dus veel verwarming is niet nodig.
Geen motor, maar de (Webasto?) standkachel op diesel. Tenminste als de auto niet binnen staat (ingesteld).
Rappe Henderik
1st Gear member

Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van het inschakelen van de "Automatische Extra Verwarming"? Dit kun je vinden zodra je de OK-knop op de linker hendel indrukt en dan naar Instellingen gaat.
jvov60
4th Gear member

Rappe Henderik schreef:Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van het inschakelen van de "Automatische Extra Verwarming"? Dit kun je vinden zodra je de OK-knop op de linker hendel indrukt en dan naar Instellingen gaat.
Ik heb het ook al eens gevraagd hier. Weet nog steeds niet wat het precies doet en wanneer...
RichieB
6th Gear member

Zoeken is een kunst.
Rappe Henderik
1st Gear member

RichieB schreef:Zoeken is een kunst.
Schaarse tijd..... :clock:
jvov60
4th Gear member

Het is mij nog steeds niet duidelijk wanneer de verwarming aan gaat. Alleen bij ingestelde preconditioning? Of ook bij wegrijden op de accu?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
RoaldH
6th Gear member

jvov60 schreef:Het is mij nog steeds niet duidelijk wanneer de verwarming aan gaat. Alleen bij ingestelde preconditioning? Of ook bij wegrijden op de accu?
Als automatisch verwarmen aanstaat (via boordcomputer) zal de standkachel na het aanzetten van het contact de auto en het elektrisch systeem verwarmen. (Onder 15 graden Celsius)
jvov60
4th Gear member

RoaldH schreef:
jvov60 schreef:Het is mij nog steeds niet duidelijk wanneer de verwarming aan gaat. Alleen bij ingestelde preconditioning? Of ook bij wegrijden op de accu?
Als automatisch verwarmen aanstaat (via boordcomputer) zal de standkachel na het aanzetten van het contact de auto en het elektrisch systeem verwarmen. (Onder 15 graden Celsius)
Aha. Dat is goede informatie. Dus als ik dan 5 of 10 km op de accu wegrijd, dan worden toch het interieur en de dieselmotor warm door de standkachel?
RoaldH
6th Gear member

jvov60 schreef:
RoaldH schreef:
Aha. Dat is goede informatie. Dus als ik dan 5 of 10 km op de accu wegrijd, dan worden toch het interieur en de dieselmotor warm door de standkachel?
Precies ;)
Jeroen
5th Gear member
Contacteer:

Alleen het nadeel hierbij is dat je milieuvriendelijke auto die stilletjes op de elektromotor rijdt stinkt als een ouwe olie-boot.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...

Fototopic - Website fotografie - Facebook
RoaldH
6th Gear member

Jeroen schreef:Alleen het nadeel hierbij is dat je milieuvriendelijke auto die stilletjes op de elektromotor rijdt stinkt als een ouwe olie-boot.
Een Mercedes 190d is er niets bij... ;)
NielsPHEV
7th Gear member

Jeroen schreef:Alleen het nadeel hierbij is dat je milieuvriendelijke auto die stilletjes op de elektromotor rijdt stinkt als een ouwe olie-boot.
klopt die verbranding kan niet volledig zijn als je hem zo ruikt dat moet beter kunnen
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”