Hallo,
Ik ben van plan een V50 te kopen. Deze heeft nu 130000 km. Ik had al eens aan de persoon gevraagd of de auto al een roetfilter vervangen had . Wat normaal gebeurd op 120000km. Toe zei hij me dat dit al gebeurd was voor de 120000km. Nu vroeg ik dit nog eens en hij zei me dat er op 90000km al regeneratie-vloeistof (Eolys-kit) is bijgevuld. Wil dit zeggen dat deze zijn filter gereinigd is? ik dacht dat men de filter volledig vervangt. Of in dit niet zo? De auto is van 2007
Roetfilter V50
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
- Locatie: Zwolle
Om de 60.000km wordt er regeneratievloeistof bijgevuld.
Om de 120.000 wordt ook het roetfilter vervangen.
Als hij het niet zeker weet, zou ik het zeker goed navragen en eventueel de garage opbellen waar de auto in onderhoud is geweest. Een roetfilter wat niet is vervangen kan veel problemen veroorzaken. Anders gelijk laten doen, maar dat is wel vrij prijzig.
Om de 120.000 wordt ook het roetfilter vervangen.
Als hij het niet zeker weet, zou ik het zeker goed navragen en eventueel de garage opbellen waar de auto in onderhoud is geweest. Een roetfilter wat niet is vervangen kan veel problemen veroorzaken. Anders gelijk laten doen, maar dat is wel vrij prijzig.
Gert
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
- V50-Mart
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42
Als de auto bij volvo in onderhoud is geweest, dan kunnen ze het zo terugzien. Vervangen is inderdaad duur, gaat je al gauw zo'n 800 euro kosten bij Volvo.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Vervangen kost volgens mij ca. 500 Euro, je ziet dit in de onderhoudsprijzen terugkomen.
En ja, het moet, bij een vriend van mij (V50 2.0D) vond de leasemaatschappij het "onzin" om te vervangen met als gevolg dat hij vanuit Zuid-Frankrijk in noodloop met 90 km/u naar huis kon rijden.
En ja, het moet, bij een vriend van mij (V50 2.0D) vond de leasemaatschappij het "onzin" om te vervangen met als gevolg dat hij vanuit Zuid-Frankrijk in noodloop met 90 km/u naar huis kon rijden.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19.10.2013 - 18:01
Vandaag naar Volvo dealer gebeld. Via het chassis nr (die ik kunnen vragen heb via een omwegje) zou de auto dus enkel daar een regeneratievloeistof gekregen hebben op 90000 km. Geen nieuwe roetfilter. De eigenaar zegt dat hij ook bij andere erkende garages geweest is. Bij de Volvo dealer vertelden ze me inderdaad dat het geleden was van 2011. De verkoper zou ook nog alle facturen hebben. Ik ben benieuwd of de andere herkende garage daar dus een roetfilter opgezet heeft.
Een nieuwe roetfilter kost 350 euro. Zonder plaatsing natuurlijk.
Een nieuwe roetfilter kost 350 euro. Zonder plaatsing natuurlijk.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19.10.2013 - 18:01
Vandaag de Volvo gekocht.het is een V50 bouwjaar 2007 2.0d De roetfilter is dus niet vervangen. Hij vroeg heb toch een 1000 euro kunnen van de prijs doen en nu betaal ik rond de vraagprijs. De auto trekt goed heeft wel een luidere ronk dan mijn s40 2.0d 2004. Zou er toch een verschil op zitten van motor?
Hij heeft nu 123000 km.Zou ik de reotfilter onmiddellijk vervangen of wachten tot hij een storing geeft?
Hij heeft nu 123000 km.Zou ik de reotfilter onmiddellijk vervangen of wachten tot hij een storing geeft?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19.10.2013 - 18:01
buiten de storing dat ik zou krijgen en de noodloop eventueel kan er dan nog iets kapot gaan?
- V50-Mart
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42
mijn roetfilter is al 36000km "over tijd" en nog niet vol. Hij is 1x schoon gebrand door volvo, verder niet. Ik rijd dan wel voornamelijk snelweg, dat dan weer wel. Ik ga hem nu eindelijk laten vervangen, om de noodloop ellende van een vol filter wel voor te zijn.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28970
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het roetfilter kan langer meegaan door gunstige gebruiksomstandigheden, maar de aanbevolen vervangingstermijn is een gemiddelde.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Je huwelijk misschientjarlapino schreef:buiten de storing dat ik zou krijgen en de noodloop eventueel kan er dan nog iets kapot gaan?

Mechanisch zal het allemaal wel meevallen, maar een hoop ergernis en de kosten heb je sowieso.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19.10.2013 - 18:01
@Longone zou ik er daarmee vanaf geraken?? :twisted: lol
Ja ik sprak vandaag iemand die ook in een Volvo garage gewerkt (vakantie job) heeft. Geen dealer maar onderhoud doet aan volvo's. Hij heeft al een paar keer van zijn baas de roetfilter moet uitspuiten met hoge druk reiniger die warm water heeft.
Ik en hij zelf vind het oplichting (hij werkt er nu niet meer) hij zegt wel dat het lukt. Ik ga er nu nog een week of 3 met rijden en dan vervang ik hem.
Iemand ervaring met de motors van de S40 motor 2.0d van 2004 en de v50 motor 2.0d 2007? ik vind dat je deze van 2007 meer hoort binnen in de auto. nog iemand ervaring mee?
Ja ik sprak vandaag iemand die ook in een Volvo garage gewerkt (vakantie job) heeft. Geen dealer maar onderhoud doet aan volvo's. Hij heeft al een paar keer van zijn baas de roetfilter moet uitspuiten met hoge druk reiniger die warm water heeft.
Ik en hij zelf vind het oplichting (hij werkt er nu niet meer) hij zegt wel dat het lukt. Ik ga er nu nog een week of 3 met rijden en dan vervang ik hem.
Iemand ervaring met de motors van de S40 motor 2.0d van 2004 en de v50 motor 2.0d 2007? ik vind dat je deze van 2007 meer hoort binnen in de auto. nog iemand ervaring mee?
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Als de enige schade is dat de auto in zijn noodloopprogramma springt, kun je dan niet gewoon beter dit afwachten en dan pas het filter vervangen?
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19.10.2013 - 18:01
ik denk dat je dit kan ja maar misschien ga ik dat niet doen. Ik ga nu niet onmiddellijk een verre reis doen en doe wel veel autostrade. We zien wel
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 12:13
een nieuw roetfilter kost 700 e
dat vond ik hier......
http://www.wilsoncartec.nl/roetfilter/v ... -168.phtml
ik heb de mijne gewoon laten verwijderen bij ziptuning
uiteindelijk ben ik zo veel goedkoper uit
dat vond ik hier......
http://www.wilsoncartec.nl/roetfilter/v ... -168.phtml
ik heb de mijne gewoon laten verwijderen bij ziptuning
uiteindelijk ben ik zo veel goedkoper uit
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Hierover zijn al vele oeverloze discussies geweest.hd46 schreef:
ik heb de mijne gewoon laten verwijderen bij ziptuning
uiteindelijk ben ik zo veel goedkoper uit
Dus dat hoeven we hopelijk niet weer opnieuw op te starten.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Yep, milieudelict, fiscaal delict en steeds groter wordende kans dat je met de APK tegen de lamp loopt.Fons099 schreef:Hierover zijn al vele oeverloze discussies geweest.
Dus dat hoeven we hopelijk niet weer opnieuw op te starten.