Afspelen muziek via micro USB

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Poekoek
3rd Gear member

Ik ben aan het onderzoeken hoe ik het beste de muziek vanaf mijn HTC One kan afspelen via de speakers van de V40.

Op dit moment, in mijn DS3, sluit ik een 3,5 mm kabeltje aan in de hoofdtelefoon aansluiting van de telefoon en de AUX aansluiting van de auto. Aangezien de V40 geen AUX aansluiting heeft (toch?) en die geluidskwaliteit niet denderend is ben ik op zoek naar een alternatieve/betere oplossing.

Kan ik muziek die op de HTC af speelt in Spotify via een USB kabel afspelen via de Volvo speakers? Oftewel een micro USB kabel in de telefoon aansluiten die naar de USB poort van de V40 loopt?

Als dit werkt dan ben ik erg geholpen :)

(Bluetooth Audio Streaming kan natuurlijk ook, maar ook hier ben ik niet echt overtuigd van de kwaliteit/stabiliteit)
Agnax
2nd Gear member

Onlangs in een V40 van een collega Spotify op mijn HTC One X via BT gestreamd en dat viel me 100% mee! Ik moet zelf nog 4 dagen wachten en daarom wel benieuwd naar reacties van anderen op je vraag.
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design

Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
Voskuh
2nd Gear member

Begrijp niet waarom je zo moeilijk doet, bluetooth werkt super. Zowel kwaliteit als stabiliteit.
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
Spazz67
2nd Gear member

Volgens mij heeft de Premium Audio geen AUX maar een USB connector. Als je daar je HTC One aan knoopt dan zou je Volvo hem moeten herkennen als extern opslag apparaat en je opslag scannen voor muziekfiles.

Ik heb overigens zelden problemen met Bluetooth en de kwaliteit kan niet verslechteren omdat je een digitaal signaal overzet zonder D/A conversie.

Dacht ik tenminste... :)
Opel Kadett, Citroen AXE, Volkswagen Passat, Mitsubishi Colt, Mitsubishi Carisma, Mitsubishi Outlander, Opel Zafira, Volvo V50, Mercedes A-klasse,
Volvo S60, Volkswagen Golf, Audi A3
Agnax
2nd Gear member

Spazz67 schreef:Volgens mij heeft de Premium Audio geen AUX maar een USB connector. Als je daar je HTC One aan knoopt dan zou je Volvo hem moeten herkennen als extern opslag apparaat en je opslag scannen voor muziekfiles.

Ik heb overigens zelden problemen met Bluetooth en de kwaliteit kan niet verslechteren omdat je een digitaal signaal overzet zonder D/A conversie.

Dacht ik tenminste... :)
TS heeft het met name over Spotify en dat maakt het gebruiken van telefoon als opslagmedium irrelevant. De vraag is dus of het mogelijk is om audio te streamen via USB van een Android device.
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design

Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
Poekoek
3rd Gear member

@ Agnax: dat is mooi kort omschreven wat ik bedoel.

@ Voskuh: dat zou helemaal ideaal zijn. Gebruikt bluetooth audio streaming niet enorm veel batterij?
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic

Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
Agnax
2nd Gear member

Poekoek schreef:@ Agnax: dat is mooi kort omschreven wat ik bedoel.

@ Voskuh: dat zou helemaal ideaal zijn. Gebruikt bluetooth audio streaming niet enorm veel batterij?
Je kan natuurlijk je HTC One sowieso aan de kabel leggen in de auto, al was het alleen maar om hem op te laden tijdens het streamen via BT... ;-)
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design

Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
Poekoek
3rd Gear member

Doet ie opladen ook via de USB poort? Of enkel via de 12V-aansluiting?
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic

Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
Voskuh
2nd Gear member

Poekoek schreef:@ Agnax: dat is mooi kort omschreven wat ik bedoel.

Dat zou je misschien wel denken, maar ik heb niet het idee dat het veel vraagt van je accu
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
Poekoek
3rd Gear member

Goed om te horen :)

Tankiej
3rd Gear member

Poekoek schreef:Doet ie opladen ook via de USB poort? Of enkel via de 12V-aansluiting?
Ja, hij laad ook op :)
Agnax
2nd Gear member

Nu alleen nog iemand die de kernvraag van dit topic kan beantwoorden:

is het mogelijk om audio te streamen via USB van een Android device?

@TS: als je vindt dat ik je topic kaap,.. dat klopt :P (maar zal er direct mee stoppen als je er problemen mee hebt)
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design

Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
D2
3rd Gear member

Poekoek schreef:Doet ie opladen ook via de USB poort? Of enkel via de 12V-aansluiting?
Beide is mogelijk, maar via de USB-poort is natuurlijk het makkelijkst. Als je een de twee 12V poorten wilt gebruiken heb je toch weer een adaptor nodig.

Wat betreft je eerste vraag: Heb je de gewone Sensus in je auto, of Sensus connected touch? SCT heeft een ingebouwde spotify app, hij kan zelf -mits data-abonnement beschikbaar- verbinding maken met internet, maar je kunt je offline playlist ook gebruiken. Check hier een kort filmpje over SCT en spotify:
http://www.youtube.com/watch?v=dQlbTG2raFE

Streamen via een kabeltje gaat sowieso niet werken in de V40. Als de muziek op jouw telefoon opgeslagen staat (op het micro sd kaartje) zou de mediaspeler het wel kunnen lezen denk ik. Maar audio streamen via bluetooth werkt top in de auto (en volgens mij kun je separaat nog een toestel koppelen om als telefoon te laten fungeren). En omdat je dan de micro usb niet hoeft te gebruiken voor data kun je ondertussen gewoon de accu bijladen.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Poekoek
3rd Gear member

@ Agnax: je kaapt m'n topic juist, het komt weer terug bij de originele vraag van het topic :) Als ik echter de verhalen zo hoor dan hoeft het niet nodig te zijn om audio via een kabeltje af te spelen en zou ik met enkel opladen al geholpen zijn.

@ D2: ik heb nog geen V40, maar die er gaat komen heeft geen Connected Touch. Auto valt ook niet meer aan te passen, dus dat gaat er ook niet meer op komen. Als ik echter de verhalen hier zo hoor kan ik prima audio gaan streamen via Bluetooth.

Inny
2nd Gear member

Spazz67 schreef:Ik heb overigens zelden problemen met Bluetooth en de kwaliteit kan niet verslechteren omdat je een digitaal signaal overzet zonder D/A conversie.
Ik heb een aantal jaren terug een tijdje een Bluetooth headset gebruikt voor het luisteren van muziek en voeren van gesprekken onderweg, en daarbij was duidelijk sprake van kwaliteitsverlies. Dit is volgens mij te verklaren doordat de audio-stream opnieuw moest worden geëncodeerd. Met Bluetooth A2DP (Advanced Audio Distribution Profile), dit is als ik mij niet vergis de standaard waarmee muziek gestreamt kan worden over Bluetooth, kan ondersteuning worden geboden voor de codecs SBC, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, AAC, en ATRAC. Maar enkel SBC is volgens de spec verplicht, dus dit kan verschillen per Bluetooth apparaat wat ondersteund wordt. Zou wel interessant zijn om hier een sluitend antwoord op te krijgen, maar eerst de V40 maar eens binnen krijgen (misschien is het wel prima zo!)... Morgen ophalen! :o
Bron: Wikipedia
Volvo V40 D4 R-Design - MY2014 - 2019-
Volvo V40 D2 R-Design - MY2014 - 2013-2018
Ford Fiesta 1.6 TDCi - MY2008 - 2012-2013
Citroën C4 1.6 16v HDi - MY2008 - 2011-2012
Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCi - MY2008 - 2010-2011
Inny
2nd Gear member

Inmiddels de volgende ervaring:

Met 4GB usb stick:
- NTFS en exFAT worden niet herkend
- FAT32 en FAT wel

Met HTC One:
- Bluetooth audio streaming (muziek) kwaliteit is inderdaad helemaal prima
- Bluetooth audio vanuit applicaties (games of navigatie) wordt vertraagd en 'hakkelend' weergegeven (kan komen door re-encode naar SBC?), hoop dat er voor het laatste een oplossing te vinden is
Volvo V40 D4 R-Design - MY2014 - 2019-
Volvo V40 D2 R-Design - MY2014 - 2013-2018
Ford Fiesta 1.6 TDCi - MY2008 - 2012-2013
Citroën C4 1.6 16v HDi - MY2008 - 2011-2012
Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCi - MY2008 - 2010-2011
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”