Preconditioning

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
RoaldH
6th Gear member

alexmem schreef:
Autozoeker schreef:Pre conditioning werkte goed ;-) niet hoeven te krabben vanochtend
Doet ie ook spiegels en achterruit? Bij mij in ieder geval niet vanochtend. Dat was best onhandig want ik kon werkelijk niets zien achteruit.
Mijn spiegels zijn ingeklapt en beslaan minder snel. Als je iets later de auto opent na de aangegeven stop tijd, zijn alle ramen incl schuifdak ijsvrij.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
jp-v60
4th Gear member

Het interieur wordt toch verwarmd, dan ontdooid toch ook je achterraam
Autozoeker
5th Gear member

achteraam was bij mij ontdooit, maar veel condens aan de binnenkant, kan je met doekje afnemen of airco wat harder zetten.
alexmem
2nd Gear member

jp-v60 schreef:Het interieur wordt toch verwarmd, dan ontdooid toch ook je achterraam
Hij ontdooit inderdaad. Maar was wel volledig beslagen, dus niet mogelijk veilig achteruit te rijden.

@Roald mijne zijn ook ingeklapt, maar toch niets te zien. Ik start de preconditioning over het algemeen met de sleutel trouwens.

@Autozoeker precies, maar dat met dat doekje was nou niet de bedoeling en te wachten dat de airco de boel schoon had paste ook niet echt in het plan ;-)
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
IkeV70
5th Gear member

alexmem schreef: Hij ontdooit inderdaad. Maar was wel volledig beslagen, dus niet mogelijk veilig achteruit te rijden.
Voortaan andersom parkeren dan maar.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Superfunky
5th Gear member

Ja, ja, jongens. het is behelpen zo'n PiH! Gelukkig wel lekkere warme billetjes!

Jullie raken verwend, hopelijk wel allemaal een snoepje gehad gisteren :) :) !!
Ben
Executive Member
Contacteer:

jp-v60 schreef:Hij ontdooit inderdaad. Maar was wel volledig beslagen, dus niet mogelijk veilig achteruit te rijden.
Heb je geen achteruirijcamera ?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
NielsPHEV
7th Gear member

Superfunky schreef:Ja, ja, jongens. het is behelpen zo'n PiH! Gelukkig wel lekkere warme billetjes!

Jullie raken verwend, hopelijk wel allemaal een snoepje gehad gisteren :) :) !!
ik dacht hetzelfde, zet het journaal eens aan...
Jers3n
5th Gear member

Ontstaat er bij de V60 PIH dan zoveel condens aan de binnenzijde?
Bij onze XC gebeurt dat nl niet, ook de op de achterruit niet. Maar die laatste is natuurlijk veel verticaler en zit ook nog eens onder een afdakje (spoiler), dus zal minder snel bevriezen/koud zijn.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
WouterJ
2nd Gear member

Gisteravond laat opnieuw de timer ingesteld, gewacht tot het groene vinkje kwam. Geactiveerd.

Maarrrrrr.... vanochtend weer een koude auto.

Met het handmatig starten werkt het wel.

En inderdaad, vergeleken met de ellende op TV schaam je je soms dat je het over dit soort 'probleempjes' hebt dus ik maak me er ook niet druk om, een brakke OnCall app. :) Starten we de preheating 's ochtends wel manueel, ook geen ramp.
RoaldH
6th Gear member

WouterJ schreef:Gisteravond laat opnieuw de timer ingesteld, gewacht tot het groene vinkje kwam. Geactiveerd.

En inderdaad, vergeleken met de ellende op TV schaam je je soms dat je het over dit soort 'probleempjes' hebt dus ik maak me er ook niet druk om, een brakke OnCall app. :) Starten we de preheating 's ochtends wel manueel, ook geen ramp.
Domme vraag… Start het preconditioneren na de ingestelde timer voor het laden?
RichieB
6th Gear member

Nee, hij zorgt dat op dat tijdstip de auto op temperatuur is. Bij mij startte hij vanochtend 30 min ervoor.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
IkeV70
5th Gear member

Het kan nog veel erger...

Afbeelding
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
RoaldH
6th Gear member

RichieB schreef:Nee, hij zorgt dat op dat tijdstip de auto op temperatuur is. Bij mij startte hij vanochtend 30 min ervoor.
Ik bedoel dat de de "stoptijd" van het laadpunt voor het tijdstip ligt dat de auto zou beginnen met de preconditionering.
RichieB
6th Gear member

Dat kan misschien invloed hebben als je indoor Preconditioning gebruikt. Bij Outdoor heeft het opladen er niets mee te maken. Bij mij werkt outdoor Preconditioning zowel met en zonder laadkabel.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
RoaldH
6th Gear member

RichieB schreef:Dat kan misschien invloed hebben als je indoor Preconditioning gebruikt. Bij Outdoor heeft het opladen er niets mee te maken. Bij mij werkt outdoor Preconditioning zowel met en zonder laadkabel.
Het heeft alleen invloed als je indoor preconditioning doet en de auto mag niet "bijladen" omdat de stop timer gepasseerd is. Op outdoor heeft het idd geen effect. Je hebt toch het Hybrid Technology pakket op de MY2014 nodig om zonder kabel te preconditionen?
tomtom
3rd Gear member

WouterJ schreef:Gisteravond laat opnieuw de timer ingesteld, gewacht tot het groene vinkje kwam. Geactiveerd.

Dan kunnen we 75% procent van het forum wel schrappen….volgens mij is er ook heeeeeeel veeeeeel ellende op de wereld zonder dat je dat op TV ziet. Een autofabrikant die heel veel centjes voor een auto vraagt met een bijbehorende app hoort te zorgen dat die vlekkeloos werkt! Dan heb ik het nog niet over de UI en features die missen. Is ook niet zo moeilijk hoor; zie Tesla!
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
WouterJ
2nd Gear member

I know I know.... het behoort natuurlijk wel te werken. Maar autofabrikanten en modernistische zaken als apps, internet etc. gaan vaak niet samen, zo blijkt wel weer. Het is duidelijk niet hun core-business. Een nieuw en verfrissend merk als Tesla krijgt dat dan wel gelijk voor elkaar. Opvallend, maar eigenlijk ook weer niet.

Zou wel eens een paar maand willen meedraaien als kritisch tester in zo'n testteam bij Volvo of ander premium merk. Sommige dingen liggen zo voor de hand dat het beter en slimmer kan. Zou soms echt niet door de kwaliteitscontrole mogen komen.
RoaldH
6th Gear member

WouterJ schreef:I know I know.... het behoort natuurlijk wel te werken. Maar autofabrikanten en modernistische zaken als apps, internet etc. gaan vaak niet samen, zo blijkt wel weer. Het is duidelijk niet hun core-business. Een nieuw en verfrissend merk als Tesla krijgt dat dan wel gelijk voor elkaar. Opvallend, maar eigenlijk ook weer niet.

Zou wel eens een paar maand willen meedraaien als kritisch tester in zo'n testteam bij Volvo of ander premium merk. Sommige dingen liggen zo voor de hand dat het beter en slimmer kan. Zou soms echt niet door de kwaliteitscontrole mogen komen.
Ik beschouw het financiële voordeel dat ik heb gehad met mijn Dld MY2013 tov een NL MY2014, maar als "loon" voor het testwerk van de afgelopen maanden. ;)
Superfunky
5th Gear member

WouterJ schreef:I know I know.... het behoort natuurlijk wel te werken. Maar autofabrikanten en modernistische zaken als apps, internet etc. gaan vaak niet samen, zo blijkt wel weer. Het is duidelijk niet hun core-business. Een nieuw en verfrissend merk als Tesla krijgt dat dan wel gelijk voor elkaar. Opvallend, maar eigenlijk ook weer niet.
Zonder het nou op te willen nemen voor Volvo (want eens, als je jezelf wilt meten met premium, hoor je te zorgen dat het in orde is en Volvo laat veel te veel steken vallen), maar....... vergelijken met Tesla kun je het niet.

Als ze bij Volvo 2 modellen zouden bouwen, deze auto's 600.000 dollar per stuk kosten (want dat is de kostprijs van elke gebouwde Tesla die tot op heden gebouwd is) en je bovendien vrijwel onbeperkt het geld van de aandeelhouders mag verbranden omdat die makke schapen zich hebben wijs laten maken dat dit uiteindelijk heel veel centjes gaat opleveren, tja, dan kan je bij ieder merk super goed werkende apps op de plank krijgen!
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”