Wat mij betreft blijft de lichtsterkte gelijk. Stoor me alleen aan het gele licht, dat past niet bij de rest. Heb xenon en dus de witte stadsverlichting.eQuation schreef:Dat is persoonlijk. Er zullen mensen zijn die er schijnwerpers van willen maken en hele felle powerled's nemen en er zijn die er subtiele verlichting in zien.spacewagon schreef:Heb meerdere posts voorbij zien komen over de LED verlichting in de buitenspiegels (die op de grond schijnen).
Welke kan ik - op basis van jullie ervaringen - het beste kopen?
Die lampjes zijn prio 1 om te vervangen. De rest vind ik minder nodig.
Belangrijker is dat je niet te grote neemt. Ik denk dat de versies die LightStar gebruikt wel tot de grootst mogelijk behoort.
Verder gewoon lekker rommelen tot het je bevalt joh. Via DX of eBay kosten die lampjes niet al te veel!
Project "Full LED"
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 06.03.2013 - 11:42
Mijn V40: D2 Summum
- eQuation
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 22.10.2013 - 19:47
Je zou de LED's die ik gebruikt heb voor de stadslichten, zie startpost, kunnen gebruiken. Deze vind ik goed in de buurt komen van de "tint" van de LED's in de Xenon uitvoeringen. Zo heb je een mooi gelijkmatig beeld met je spiegels!spacewagon schreef: Wat mij betreft blijft de lichtsterkte gelijk. Stoor me alleen aan het gele licht, dat past niet bij de rest. Heb xenon en dus de witte stadsverlichting.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Albert Einstein
Albert Einstein
- Cascam
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 25.08.2013 - 21:08
- Locatie: Heerhugowaard
In mijn 2e poging om een nette oplossing te bedenken voor het ombouwen van de knipperlichten vóór ben ik tot een opmerkelijke ontdekking gekomen dat ook de contour verlichting in de koplampunit een gloeilampje is, dit is een oranje T10 steeklampje,
Deze ga ik ook vervangen voor LED, niet omdat het echt anders oogt maar het lampje brand altijd dus verbrand de oranje coating en word hij uiteindelijk wit,...

Ik heb overigens een nette oplossing gevonden ik ga een weerstand van 25W 10 Ohm ( €11,- per 2) met waterdichte kleine stekkertjes ( €2,-) tussen de draad zetten, hiermee kan ik de weerstand er zo weer tussenuit halen zonder "schade" achter te laten.


Deze ga ik ook vervangen voor LED, niet omdat het echt anders oogt maar het lampje brand altijd dus verbrand de oranje coating en word hij uiteindelijk wit,...

Ik heb overigens een nette oplossing gevonden ik ga een weerstand van 25W 10 Ohm ( €11,- per 2) met waterdichte kleine stekkertjes ( €2,-) tussen de draad zetten, hiermee kan ik de weerstand er zo weer tussenuit halen zonder "schade" achter te laten.


Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
- eQuation
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 22.10.2013 - 19:47
Klopt! Ik zag het ook laatst. Gelukkig zijn hiervoor mooie versies te vinden. Ik wil >>deze<< gaan bestellen.Cascam schreef:In mijn 2e poging om een nette oplossing te bedenken voor het ombouwen van de knipperlichten vóór ben ik tot een opmerkelijke ontdekking gekomen dat ook de contour verlichting in de koplamp unit een gloeilampje is, dit is een oranje T10 steeklampje,
Deze ga ik ook vervangen voor LED, niet omdat het echt anders oogt maar het lampje brand altijd dus verbrand de oranje coating en word hij uiteindelijk wit,...
Zoeken kun je trouwens het beste doen op "yellow" i.p.v. "amber" of "orange".
Dit komt omdat de lampjes in halogeen type WY5W hebben en ja... de "Y" staat voor yellow
Die weerstanden, is dat voor achter of voor? Waar moffel je het weg dan?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Albert Einstein
Albert Einstein
- Cascam
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 25.08.2013 - 21:08
- Locatie: Heerhugowaard
De weerstanden zijn voor in de koplampunit, daar zit redelijk wat ruimte om de weerstanden weg te werken in een krimpkous, zijn ook niet zo groot,eQuation schreef:Klopt! Ik zag het ook laatst. Gelukkig zijn hiervoor mooie versies te vinden. Ik wil >>deze<< gaan bestellen.Cascam schreef:In mijn 2e poging om een nette oplossing te bedenken voor het ombouwen van de knipperlichten vóór ben ik tot een opmerkelijke ontdekking gekomen dat ook de contour verlichting in de koplamp unit een gloeilampje is, dit is een oranje T10 steeklampje,
Deze ga ik ook vervangen voor LED, niet omdat het echt anders oogt maar het lampje brand altijd dus verbrand de oranje coating en word hij uiteindelijk wit,...
Zoeken kun je trouwens het beste doen op "yellow" i.p.v. "amber" of "orange".
Dit komt omdat de lampjes in halogeen type WY5W hebben en ja... de "Y" staat voor yellow
Die weerstanden, is dat voor achter of voor? Waar moffel je het weg dan?
O,.. Staat Y voor yellow? Dat is toch engels voor geel?
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
- eQuation
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 22.10.2013 - 19:47
Ben je niet bang dan die weerstanden te heet worden? Op zich is het alleen knipperen, maar op een lange rit doe je dat vrij frequent en die weerstanden worden bloedheet... Dat met al dat plastic er omheen?!?Cascam schreef:De weerstanden zijn voor in de koplampunit, daar zit redelijk wat ruimte om de weerstanden weg te werken in een krimpkous, zijn ook niet zo groot,
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Albert Einstein
Albert Einstein
- Cascam
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 25.08.2013 - 21:08
- Locatie: Heerhugowaard
Anders een langer draadje eraan en dan de weerstand op het plaatwerk in de motorruimte monteren, aan een origineel boutje natuurlijk.eQuation schreef:Ben je niet bang dan die weerstanden te heet worden? Op zich is het alleen knipperen, maar op een lange rit doe je dat vrij frequent en die weerstanden worden bloedheet... Dat met al dat plastic er omheen?!?Cascam schreef:De weerstanden zijn voor in de koplampunit, daar zit redelijk wat ruimte om de weerstanden weg te werken in een krimpkous, zijn ook niet zo groot,
Maar deze weerstanden gebruiken ze ook bij led knipperlichten bij motoren, in zo'n kuip is het ook niet zo ruim, en tapen ze de weerstanden gewoon aan de kabelboom.
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 06.03.2013 - 11:42
Dat zijn standaard al ledjes.remmm schreef:Waarom geen kentekenplaatverlichting led?
Mijn V40: D2 Summum
- Cascam
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 25.08.2013 - 21:08
- Locatie: Heerhugowaard
Weer wat dingen ontdekt,
-Remlichten moeten ook "error free" LEDs zijn, tijdens remmen geeft deze geen alarm, maar V40 is standaard uitgerust met hazard brake lights, bij een noodrem gaan de remlichten knipperen, en dan zou je een alarm kunnen krijgen op je display of auto schakelt de werking uit van de remlichten vanwege een error.
-Weerstand voor knipperlichten kun je overal plaatsen, als je bijvoorbeeld de knipperlichten vóór voor LEDs vervang kun je de weerstanden hiervoor gewoon achter bij de knipperlichten plaatsen, zolang je de weerstand maar plaatst in het circuit van de linker of de rechter zijde, het snel knipperen wordt veroorzaakt door een te lage weerstand in alle lampen in het linker of rechter circuit.
- mistlampen zijn H21W lampen, kleine halogeen lampjes met een BAY9S bajonet aansluiting, ongeveer gelijk aan de vóór knipperlichten enkel zijn deze wit ipv geel (amber) De knipperlichten vóór HY21W lampjes de Y staat voor Yellow
, en de bajonet is niet symmetrisch.

-Remlichten moeten ook "error free" LEDs zijn, tijdens remmen geeft deze geen alarm, maar V40 is standaard uitgerust met hazard brake lights, bij een noodrem gaan de remlichten knipperen, en dan zou je een alarm kunnen krijgen op je display of auto schakelt de werking uit van de remlichten vanwege een error.
-Weerstand voor knipperlichten kun je overal plaatsen, als je bijvoorbeeld de knipperlichten vóór voor LEDs vervang kun je de weerstanden hiervoor gewoon achter bij de knipperlichten plaatsen, zolang je de weerstand maar plaatst in het circuit van de linker of de rechter zijde, het snel knipperen wordt veroorzaakt door een te lage weerstand in alle lampen in het linker of rechter circuit.
- mistlampen zijn H21W lampen, kleine halogeen lampjes met een BAY9S bajonet aansluiting, ongeveer gelijk aan de vóór knipperlichten enkel zijn deze wit ipv geel (amber) De knipperlichten vóór HY21W lampjes de Y staat voor Yellow


Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
- reingraat
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 06.08.2013 - 08:13
Ik heb de achteruitrijlichten vervangen door deze. http://dx.com/p/sencart-1157-5-5w-6500- ... pcs-180538
(deze gekozen, omdat de vorige niet voldoende licht gaven)
Werken prima, geen foutmeldingen, en flinke opbrengst.
(deze gekozen, omdat de vorige niet voldoende licht gaven)
Werken prima, geen foutmeldingen, en flinke opbrengst.
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
- Cascam
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 25.08.2013 - 21:08
- Locatie: Heerhugowaard
Ik vind het wel mooie lampen, geven ze meer licht dan de gewone bolletjes? Foto?reingraat schreef:Ik heb de achteruitrijlichten vervangen door deze. http://dx.com/p/sencart-1157-5-5w-6500- ... pcs-180538
(deze gekozen, omdat de vorige niet voldoende licht gaven)
Werken prima, geen foutmeldingen, en flinke opbrengst.
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
- LightStar
- 4th Gear member
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:51
Dat was bij de eerste V40's niet standaard later hebben ze later pas standaard gemaakt.remmm schreef:Ahaaaa. Dan moet ik die morgen even vragen bij de dealerspacewagon schreef:Dat zijn standaard al ledjes.remmm schreef:Waarom geen kentekenplaatverlichting led?
- eQuation
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 22.10.2013 - 19:47
Samen met Cascam vandaag het onderdeel "markeer lampen" voor toegevoegd aan het project.
Dit zijn standaard halogeen T10 lampen (WY5W) waarvan nu een LED versie vanuit China onderweg is...
Dit zijn standaard halogeen T10 lampen (WY5W) waarvan nu een LED versie vanuit China onderweg is...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Albert Einstein
Albert Einstein
- SaturN
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 25.07.2013 - 09:45
Leuk projectje 
Wat ik persoonlijk niet zo heel mooi vind is dat de stadslichtjes in een non-xenon koplampunit worden vervangen door led's.
Het is mooier om de kleurtemperatuur gelijk te houden met je dimlicht en stadslicht, maar das persoonlijk

Wat ik persoonlijk niet zo heel mooi vind is dat de stadslichtjes in een non-xenon koplampunit worden vervangen door led's.
Het is mooier om de kleurtemperatuur gelijk te houden met je dimlicht en stadslicht, maar das persoonlijk

V40 T4 R-Design Polestar Tuned
“If you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.”
“If you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.”
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33110
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Is die kentekenverlichting serieus nu standaard LED? Mijn hele V60 heeft LED, behalve die stomme lampjes. Zijn die uitwisselbaar uit een V40?
Over die koplampen dat je de sidemarks wilt voorzien van witte LED's volgens mij is dat APK afkeur, want moet dat juist oranje zijn...
Over die koplampen dat je de sidemarks wilt voorzien van witte LED's volgens mij is dat APK afkeur, want moet dat juist oranje zijn...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Agnax
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 08.08.2013 - 12:11
Tsja, bij de niet-Xenon uitvoering wijken je halogeenlampjes sowieso af van de LED DRL, ook met alles stock. Persoonlijk vind ik het meer opvallen als stadsverlichting halogeen is bij LED DRL. Led Stadsverlichting valt redelijk weg in halogeen dimlicht als het 'savonds donker is.SaturN schreef:Leuk projectje
Wat ik persoonlijk niet zo heel mooi vind is dat de stadslichtjes in een non-xenon koplampunit worden vervangen door led's.
Het is mooier om de kleurtemperatuur gelijk te houden met je dimlicht en stadslicht, maar das persoonlijk
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design
Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
Volvo V40 D2 R Design
Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
- remmm
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:20
Ha Paul,Paul schreef:Is die kentekenverlichting serieus nu standaard LED? Mijn hele V60 heeft LED, behalve die stomme lampjes. Zijn die uitwisselbaar uit een V40?
Over die koplampen dat je de sidemarks wilt voorzien van witte LED's volgens mij is dat APK afkeur, want moet dat juist oranje zijn...
Ik heb al navraag gedaan bij de dealer en de lampjes zijn niet over te zetten van de v40 op de v60.. Iets met lagere voltage en het is een hele andere aansluiting.. Ik heb zelf pilot leds gehad in de v60 maar die gingen om de haverklap stuk... Dus ben nog op zoek naar goede vervanging.... Helaas niet die uit de v40
